Lokalizácia
Formulár sa odosiela
asi tak
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 09:19:13
00
Prezradím vám ako sa nové lanko dáva do Kleinu. Na staré lanko vo vnútri rámu sa navlečie slamka. Keď je slamka prevlečená durch rámom treba mať trošku rezervu aby trčala slamka z rámu z jednej aj druhej strany. Potom vyvlečiete staré lanko a do slamky navlečiete nové. A čo sa stalo? No predsa v ráme máte nové lanko. hehe
Niekedy je vodiaca slamka originál v ráme /na furt/ takže manipulácia je jednoduchá, o nič sa nestaráte.
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 09:20:41
00
A to kde beries take dlhe slamky? :lol: Inak od Kleinu by som automaticky ocakaval, ze to ma doriesene na 100%. Vlastne nie je o nic lepsi ako Canyon. :P A mozno to ma Canyon doriesene na 100% (ked zistim, dam vediet), to by ale znamenalo, ze Klein zaostal v dotiahnuti detailov za Canyonom...
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 09:59:40
00
len Klein ako znacka uz bola pohltena Trekom a neexistuje, kdezto Canyon stale vyvija.
Takze Klein bol vysoko pokrokovy na tu dobu.
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 10:16:50
00
Jézus Niektoré modely Kleinov mali tú slamku v ráme na furt a niektoré modely nie. Takže tak. A slamky boli dodávané k rámu. Hé, bléé
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 10:27:15
00
Roman: Klein samozrejme bol pokrokovy, ale v tomto urcite nie. Alebo ak chces, tak to bol pokrok v imidzi resp. dizajne ale zaroven aj krok spät co sa tyka praktickosti. Este mi nikto neobjasnil v com je interne vedenie bovdenov praktickejsie ako vonkajsie - v podmienkach domacej dielne vymenis aj interne vedeny bovden/lanko bez väcsich problemov, ale skus to v terene. A dalsi vyrobcovia idu touto cestou tiez - dizajn je podla nich asi dolezitejsi ako praktickost. :worried:

Turbi, nasiel som podobne info (ale aj tak Ti to v terene nepomoze). :)
"... Kleins generally come with plastic internal guides... that can be removed once the cables are installed (I kept my guides for future maintenance)..."
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 10:34:16
00
Jézus Už tu nechcem chlapcom zasierať tému OTčkami, ale ešte ti poviem, že to lepšie vyzerá, že máš tým lepšie chránený systém voči sajrajtu, ale očividne v tom vidíš len negatívum výmeny lanka v teréne. Len mi ešte povedz koľko krát si musel v teréne meniť radiace lanko? Keby sme išli podľa teba len do 100%ne funkčných, najjednoduchších a najpraktickejších vecí s najjednoduchším servisovaním tak sa vozíš doteraz na ocelovom ráme s pevnou vidlou a bla, bla .... hehe
P.S. A ak máš dôvod byť v teréne pripravený na výmenu lanka tak si tu montážnu slamku vážiacu 15gramov zbalíš do batohu. hehe


Naposledy upravil Turbi dňa 12.10.2010 - 11:28:20, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 12.10.2010 - 11:13:10
00
Nie sme uplne OT - riesi sa tu vyber bajku s vnutornym vedenim. :) Co sa tyka vyzoru, tak to je individualne, ale dajme tomu ze OK. Co sa tyka ochrany voci sajrajtu tak bovden v jednom kuse je odpoved.

P.S. So situaciou ked bolo treba menit lanko v terene som sa stretol raz ked kamos spadol tak, ze ho roztrhol. Je pravda, ze bezne sa to nevyskytuje, ale nahoda je svina a kedze sme teraz na TransAlpe riesili aj take detaily ako nahradne radiace lanka a spice ak to rupne v 2000 m.n.m., tak sa na to pozeram asi uz trochu extremne. Len som dufal, ze Burimu na Canyone to lanko prave niekde hore nerupne - to by bola "zabava". V kazdom pripade je ale pravda co pises - hardfull ocelak a "nema problema". :)
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 11:22:33
00
Inak teda spät k tym dvom kuskom - su velmi vyrovnane vo vybave, takze naozaj staci vyberat podla preferencii co sa tyka materialu ramu a prevedenia detailov:

Al verzia:
- ultralight Al ramy maju v niektorych zonach stencovania (najmä horna ramovka) problem s kazdym mensim tuknutim (preliaciny)
- klasicky rychloupinak na sedlovku (moznost rychlej zmeny vysky sedla, moznost vymeny aj za iny lahsi typ, prip. inbus objimku)
- vonkajsie vedenie bovdenov/laniek (skoda, ze nie vcelku)
- klasicky HTII stred (lahka udrzba/vymena doma)

karbon verzia:
- karbonove ramy nemaju problem s mensimi tuknutiami
- specialny inbus upinak na sedlovku (nemoznost rychlej zmeny vysky sedla, pravdepodobne nemozne pouzit klasicky rychloupinak ani iny typ upinaku)
- interne vedenie bovdenov/laniek (servis mozno s mensimi komplikaciami)
- press fit stred (neviem ako je to so servisom v domacich podmienkach - ak to nema byt riesene A JE TO systemom "skutkovac + kladivo", tak treba pripravok a neviem kolko stoji a ako sa s tym robi)
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 11:42:53
00
Chlapi díky za pár postrehov.....Tak nakoniec zoberiem ten Karbón.....
Nové veci lákajú....Potom budem môcť porovnávať karbón s alu....

Ešte jedna otázka.....bol by mi schopný nejaký slovenský predajca CUBE urobiť cenu toho bajku porovnateľnú s tou nemeckou t.j. do 1300eur? či nie je možné a musím to riešiť cez nemcov?
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 12:26:16
00
mozno pisem blbost ale nie je trochu divne ze za taku "nizku" cenu je karbonovy ram?
myslel som si ze karbon sa pouziva pri drahsich kuskoch. cca 2000€ vyssie...
teda ci neexistuje "dobry" a "lepsi" karbonovy ram. dufam ze ma chapete

porovnatelnu cenu? asi jedine ze by si sa priamo opytal chlapika v predajni.
ja som sa tym uz stretol ale nebolo to pri kupe bicykla.
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 12:30:21
00
Ja si myslím,že je to zbytočné.Ten rozdiel čo sa týka tlmenia nárazov reálne nepocítiš.
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 12:56:18
00
Záleží od toho, z "čoho" na "čo" prechádza. Ja som rozdiel pocítil (z TFS na MATTS FLX), pričom priemer sedlovky a kolesá sú totožné, zo začiatku aj tlaky boli, teraz fúkam trošku menej. Sedlo bolo tiež zo začiatku rovnaké.
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 13:06:26
00
Chlapi díky za pár postrehov.....Tak nakoniec zoberiem ten Karbón.....
Nové veci lákajú....Potom budem môcť porovnávať karbón s alu....

Ešte jedna otázka.....bol by mi schopný nejaký slovenský predajca CUBE urobiť cenu toho bajku porovnateľnú s tou nemeckou t.j. do 1300eur? či nie je možné a musím to riešiť cez nemcov?

v slovkolexe u satku asi tazko:
http://www.slovkolex.sk/katalog2010/cenniky/cube-2010.pdf
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 14:07:04
00
Ideálne by bolo kúpiť jednu z posledných 2009 čo majú na sklade, tam bývajú mega zľavy.
Zobraziť komentár 12.10.2010 - 16:07:22
00
keyboard_arrow_up