Lokalizácia
Formulár sa odosiela
:D :D :D
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 21:56:49
00
laco Bolo to myslené obrazne s istou dávkou fantázie. Väčšina hneď pochopila o čom bola reč ale len ty ma chytáš za slovíčka. Ak to berieš doslovne a hneď si predstavuješ slimáky zo zadných stavieb tak s tým ti ja bohužial nepomôžem ;)
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 21:59:14
07
Nechytám ťa za slovíčka ale popieram v celom význame, čo si napísal. Ani "väčšina" nepochopila.

Ešte raz, na zadnú stavbu pri zabrzdení zadnou kotúčovou brzdou pôsobí najväčšia sila práve v čase, keď sa zadné koleso dostane do šmyku. Tá sila je rovnaká, či je tam kotúč 140-ka alebo 200-ka.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:06:48
00
Kee ma niekto v zadu 203 kotuc, tak akosik automaticky ma aj siroke gumy a tym padom su tie tlaky vacsie. Zastavit 2.5 drapak uz ten ram potrapi.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:11:43
00
Do šmyku by ho hneď určite dostal aj so 140-kou kotúčom. Na zadnom kolese nie je problém zastaviť hocijako široký drapák veľmi malou silou.

Ďalší prosím!

Inak chytím Marinádu za slovíčko "tlaky". Práveže tlaky kolesa na zem sú menšie, čím širší plášť. Marináda však myslel(a) určite nie tlaky ale silu.


Naposledy upravil laco dňa 11.08.2013 - 22:23:00, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:20:25
00
Vidlica je iné, tam nejde koleso hneď do šmyku. :D :D Zadné ide do šmyku hneď, už pri veľmi malej sile pôsobiacej na zadnú stavbu, prakticky rovnakej pri akomkoľvek priemere kotúča. Keď už je v šmyku, nepôsobia naň už skoro žiadne významné sily.

Ja som reagoval na toto:

Aká sila zmotá zadnú stavbu "jak hasičskú hadicu"?

Ak narazí zablokované zadné koleso do stredne veľkej prekážky, ako je koreň, kameň, tak sa sila nárazu bude v prvom rade pokúšať koleso otočiť, v podstate sa tam prejavujú pri náraze 2 sily - trecia(prekážky) a nárazová. Trecia sa ti koleso bude snažiť otočiť, nárazová ťahá zadnú kostru, bude sa pokúšať kolesom posunúť. Tieto sily sú v pomere priamo úmernom k veľkosti prekážky. Čím väčšia prekážka, tým viac sa bude s kolesom snažiť sila posunúť. Plus klasická trecia sila od okolia. Také sily sa tam prejavujú. Teraz si vezmi, že toto je prípad dvojice síl a nemôžeš počítať len so silou, ale aj jej ramenom, čiže s momentom sily. Platí momentová veta r1xF1=r2xF2, pričom os otáčania prechádza miestom, kde je upevnená brzda bližšie ku kotúču. Teda jedno rameno je 5cm, druhé 15cm, to znamená, že každá sila, ktorá bude pôsobiť na kotúč bude pôsobiť na stavbu 3x väčšou silou.
P.S. Som fyzik.

edit: zabudol som dodať, že trecia sila je T=kF, kde k je koeficient trenia a F sila, ktorá pôsobí kolmo na trecí povrch, čiže je úmerná rýchlosti kolesa a v podstate aj "nárazovej" sile, ktorá je iná ako nárazová sila spomínaná hore, slovom nárazová som si označil silu pôsobiacu rovnobežne so stavbou rámu a tu hovorím o sile, ktorou koleso narazí na prekážku, ktorá je úmerná rýchlosti, uhlu kt. zviera koleso s prekážkou atd.


Naposledy upravil miso2012 dňa 11.08.2013 - 22:35:29, celkovo upravené 3 krát.

Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:22:46
09
no a potom stačí niečo z terénu čo sa naplno oprie kolesa a roztočí ho, bohužial aj so zadnou stavbou. Neviem čo na tom nedokážeš pochopiť. Teraz prosím všetci dvihnime nohy :lol:
/edit mišo ma predbehol ale dík za vysvetlenie teraz už hádam pochopil. :y:
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:23:43
03
Akože keď mám zablokované koleso 140-kou kotúčom, tak po náraze sa koleso voči nemu pohne? Akože ho bude chcieť rozkrútiť? Možno, ale nie významne. To skôr odskočí, potom je to s tými silami komplikovanejšie. Som síce iba elektrotechnik promovaný pred 29 rokmi. Si to zjednodušil.

BTW: Normálny biker nejazdí so zablokovaným zadným kolesom.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:34:04
00
Koleso sa bude snažiť odskočiť v dôsledku pruženia výpletu, ráfika, duše a plášťa a odskočí až PO náraze, pár milisekúnd po tom, čo vzniknú všetky sily, ktoré som spomínal, a prejavia sa na kolese. Pružením kolesa sa tie sily zmiernia, pretože časť z nich ide do nikam, resp. prejaví sa ako odskočenie, ale nijaké koleso nie je dostatočne pružné, aby ich celé eliminovalo.

edit: ad nezablokované koleso - to je ešte horšie, tam sa nepočíta s trením, ale adhéziou, ktorá je väčšia ako trecia sila a v podstate ju nahrádza. Preto máme v autách ABS a preto keď sa zablokuje koleso sa bike zrýchli.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:39:59
01
upgrade + umyty bicykel = fotky na forum :D

Pekný, ale trojprevodník je tam ako past na oko. :mm: Nad dvojkou neuvažuješ?
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:51:00
00
uvazoval som, ale v poradi upgradov je to momentalne daleko vzadu

a navyse tahat si to dolu kopcom 55kmh nie je na zohodenie :D
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:53:23
01
Ešte k tým kotúčom.

Skúsme inak. Tu išlo o veľkosť zadného kotúča. Že veľmi veľký je nevhodný, lebo sa môže zničiť zadná stavba. Skrátka, čím väčší kotúč, tým horšie pre zadnú stavbu. OK. Ale čo potom taká V-brake. Však tá používa ten najväčší "kotúč", aký sa len dá. A tiež je uchytená o zadnú stavbu. A všetsi vieme ako je tam uchytená.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 22:59:39
00
Tá je uchytená úplne inak ako kotúč. Je uchytená o pevnejšiu hornú časť stavby, nie o jej "chvost", nepoužívajú sa na ňu rozličné adaptéry ako na kotúč, keď chceš väčší, ktoré zvyšujú momenty síl od kotúča, ktoré musia byť kompenzované stavbou a naviac každá čeľusť včka je upevnená o inú časť rámu a netvoria sa tam momenty síl, iba vznikajú brzdením sily, ktoré ti maximálne urvú brzdu, nie celý rám.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 23:18:45
02
laco Porovnavas nieco co sa evidentne porovnavat neda. Naozaj to uz vzdaj. Zbytocne to tu flameujeme.
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 23:22:12
01
nj pri kotučovke tam vznikaju omnoho väčšie sily posobiace na zadnu stavbu a ešte k tomu len na jednu jej stranu
Zobraziť komentár 11.08.2013 - 23:37:56
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up