"Modernejsia" geometria (dlhsi predny trojuholnik, kratsie retazove vzpery, nizsie BB, sirsie rajdy, kratsie predstavce), pevne osky vpredu aj vzadu pomaly standard, lepsie tlmenie (rozsirenost vzduchoveho tlmenia, ***** ako lockout /CTD/R3T), nove technologie aj v nizsich komponentovych radach a cenovo dostupnejsie (Deore / SLX), carbon je tiez dostupnejsi (=lacnejsi / rozsirenejsi) ako 10 rokov dozadu, nove rozmery
kolies (sice 29 su tu uz nejaky ten piatok ale dnesne 29 su uplne inde ako 5 rokov dozadu), hydraulicke brdy (celkova ponuka ale hlavne kvalita a cena nizsich rad, u drahych moznosti nastavenia), UST/TLR (tiez nie novinka, ale dnesne UST/TLR produkty su tiez inde ako tych par rokov dozadu).
Este som nieco zabudol?

A to som nespominal 1x11, ci elektronicke tlmenie ci Di2, ale beriem to tak ze porovnavame "relativne dostupny (pre bezneho cloveka)" bike a nie top modely za ktore treba predat oblicku.
Tiez som toho nazoru ze dnesne
biky su na inej urovni.