Lokalizácia
Formulár sa odosiela
AMENisti predsa take banality ako vyska sedla neriesia, nie? :D

http://www.ivelo.cz/katalog/2012/nastaveni-posedu-na-kole/
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena-sedla-nastaveni-posedu/
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 11:19:46
00
to co je namahane opakovnym ohybom sa casom zlomi- to ma ucili v skole

Lož. Resp. akou silou? Ak stále rovnakou a pod medzounpružnosti, tak je to lož. To ťa učili možno tak na základnej škole, na strednej už sa ukazuje deťom na fyzike toto:
sportsrehabuk.files.wordpress.com
Pokiaľ sa nedostaneš k medzi pružnosti(yielding point na obrázku), je materiál elastický, to znamená, že deformácia je vratná. Na tomto princípe fungujú obyčajné pružiny, ale aj takéto sedlovky:
www.ergon-bike.com
Pravda, všetko časom podlieha degradácii(až na nejaké špeciálne zliatiny vzácnych kovov, prípadne vzácne kovy samotné - zlato, striebro, tantal, platina a ródium, ktoré i keby ľudstvo razom vyhynulo, tak by za 1000 rokov ostali v trezoroch časom takmer nedotknuté, ak odhliadneme od faktu, že by sa ten železobetónový trezor na tie zlaté nugety zrútil a poškodil ich), ale keď sa materiál dobre navrhne, vyrobí takmer bez nečistôt(ktoré môžu spôsobovať problém, že vytvoria v materiáli de facto dutiny, resp. miesta s inými fyzikálnymi vlastnosťami, prípadne bez samotných prázdnych mikroskopických dutiniek) a používa v konštrukčných medziach, tak môže vydržať veľmi dlho. Môžu aj dlhšie ako všetko ostatné na tom biku. Pozri sa napr. na staré vagóny B, ktoré niektoré jazdia od výroby bez rekonštrukcie podvozku od 70.-80. rokov. A tie pružiny stále držia. Ja si naopak myslím, že ak to navrhol nejaký inžinier, čo na to má materiálovo-technickú výšku a vyrobili to správne bez nejakých vád, tak to môže držať veľmi dlho. S predpokladom, že na tom nerobím blbosti, kedy by ten rám praskol bez ohľadu na to, či má alebo nemá pružiť.


Naposledy upravil miso2012 dňa 05.08.2015 - 12:49:26, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 05.08.2015 - 12:39:07
01
No jo, len pri Giante je otazne, kto tie ramy a ich sucasti navrhuje. Par ludi tu z fora by vedelo rozpravat. :D

Ale tiez som za pruznost vzpier - o cap menej, o problem menej. :)
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 12:46:20
00
O problem menej myslis tak, ze aspon nemusis menit loziska, kym to praskne? :-)
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 12:52:04
00
ja by som tomu neveril, preto som si ani nekúpil yetiho
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 12:54:21
01
Ja by som neveril Giantu, ze mi nepraskne v napojeni hornej a sedlovej. Pruznosti vzpier sa nebojim vobec.
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 12:56:23
01
To je tiež otázka. Inak, práve lom materiálov, mikrokavity a mikrotrhlinky v materiáloch zrovna na fakulte vyšetrujeme, ak chcete vidieť, ako vyzerá lomná plocha Fe3Al pod elektrónovým mikroskopom, tak prikladám obrázok. Tu je jasný lom jamkovitého typu, materiál sa láme na hranici kryštalografického zrna. Mikrokavity sa vyšetrujú zväčša na materiáloch používaných na lietadlách a atómových reaktoroch metódou PAS(pozitrónová anihilačná spektroskopia) - materiál sa vloží nad zdroj pozitrónov a medzi dva scintilátory a ak sa v materiáli nachádza mikrokavita, tak sa v nej pozitrón zachytí a zanihiluje.

Prílohy:

deNUFEmZQ7iKIVhYYX4T_MK1.jpg
deNUFEmZQ7iKIVhYYX4T_MK1.jpg 52.06 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:03:47
04
edit: ok cital som nejake EN fora a rovnako navrhnuty je napr aj cannon scalpel alebo yeti 575 . Aj ked scalpel to ma len v karbone takto, v hliniku tam dali dalsi casp, zaujmave. A 575ka v hliniku tam sice cap nema ale ten zvar pri zadnej oske je brutalne predimenzovany narozdiel od stancu.


niekdajšie 26" scalpely nemali vôbec čap, aj hliníkové rámy, aj karbónové
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:07:48
00
Prepruzovanie vzpier pouziva aj Felt oi.
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:09:36
00
niekdajšie 26" scalpely nemali vôbec čap, aj hliníkové rámy, aj karbónové

Kiezby sa este vyrabali, hned by som si jeden kupil. :) A druhy do zasoby. :D
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:13:42
00
tie karbónové asi vydržali :-)
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:30:55
00
dotm: nevydrzali, neustale niekto riesil prasknute vzpery :)
jezus: co ti vrzgaju capy aj na canyone ?
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:39:53
00
Problem pri scalpele paradoxne neboli pruzne vzpery...
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:41:59
00
mne nevydržalo spojenie hliník-karbón
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 13:46:32
00
btw novy Cannondale Habit tiez flex namiesto capu. :)
Zobraziť komentár 05.08.2015 - 15:46:27
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up