Lokalizácia
Formulár sa odosiela
MecoTrance : zo starou kazetou a retazou ti to hucalo pri slapani ? No pekne .. ale mal som raz jeden chrciaci setup, ked som sa ulakomil na nejaku retaz, ktoru chvalili, ale zaroven o nej pisali , ze je hlucnejsia .. nejaka taka exotickejsia. Vraj samomazacia. Prestala hucat az ked som ju namazal :lol:
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 09:52:05
01
Robio mozes dat viac info (kludne aj do skur. spravy), zaujima ma to ale som dost skepticky voci tomu co vravis, pri bicykl. komponentoch a ramoch - vid napr.
CUTTING UP EXPENSIVE CARBON BIKES!Otvoriť v novom okne thumb_up-1thumb_down
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 09:58:03
00
[quote="@1294572"]Robio mozes dat viac info (kludne aj do skur.spravy) :D
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 10:03:36
09
Robio Kristina sa v branzi pohybuje o dost dlhsie, ma vela veci odskusanych a jej rady su omnoho prinosnejsie a k veci ako vacsina komentov tu na fore. Okrem toho tvoj prispevok je presne taky, ake su podla teba reakcie Kristiny. V prvej vete sa len chvastas a v druhej ju hned zhadzujes. A tym prispevkom, na ktory reagovala, si fakt zabil. A rovnako aj tvoje vyjadrenia k sedlovke. Fajn, si odbornik na karbon vo vodactve, ale o tom v cyklo priemysle ocividne moc nevies. Sedlovka ≠ veslo. :-)
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 10:44:23
02
len tak mimochodom - naozajstní majstri sa nikdy nechvália tým, čo vedia...
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 10:50:08
02
je pravda, že sa používajú aj karbónové kompozity obsahujúce sklené vlákna
a to buď
a) z reálnych konštrukčných dôvodov, ak sa tým dosiahnu požadované parametre
b) z dôvodov kapitalistického navýšenia rozdielu medzi výrobnými nákladmi a predajnou cenou, t.j. odrbu, ako píše menovaný
dosť low-end karbónových kompošov majú naozaj iba karbónový povrchový finiš, napr. také rohy - mám niečo ako
https://bbbcycling.com/en/bike-parts/bar-ends/BBE-14
a keď som sa na to zyebal a roh zařval, vnútorná vrstva bola sklo
a existuje aj škála MEDZI a) a b), proste kompromis medzi cenou a vlastnosťami
akýkoľvek komponent, ktorý sa robieva ako karbón/sklo kompozit sa dá urobiť aj ako čistý karbec, bude určite ľahší, otázkou je cena a či nebude napr. príliš krehký (sklené vlákno má vyššiu prieťažnosť napr., takže za cenu zvýšenej hmotnosti taký komponent lepšie znesie nárazy)

a ako píše Filip80, Kristina umí a ešte som od nej nečítal blbosť, takže ak si chceš na niekom pohonkávať pindíka, zvoľ iný objekt
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 10:53:56
03
lto , včera prvy vyjazd 50 km s tovarensky namazanou reťazou a šuchotať začala až asi od 40 km lenže moj vyjazd bol plny blata a mlák cez ktoré keď som šlapal namáčal som tretry , pri takom výjazde to je normálne
stará sada Shimano HG 400 s nejakou neviem ako reťazou šuchotala od začiatku aj keď bol pohon dôkladne očistený a namazaný
a ešte dodám že som prešiel z Line X zeleného oleja na Brunox top ket a myslím že sa vratim s5
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 11:00:32
00
Filip80 priznavam ze moja reakcia bola asi prehnana a emocna a nemal som v umysle nikoho urazat, ak to tak vyznelo tak sa ospravedlnujem.
Kazdpadne, urcite som sa s nicim chvastat nechcel, len som chcel podtrhnut fakt ze neplacam uplne z brucha, kedze ste moju reakciu na sedlovku vysmiali. Ano, padlo nieje sedlovka ale polotovar je to rovnaky. Verte tomu ci nie ale drviva vacsina karbonovych vyrobkov je plnena sklennymi vlaknami, vacsinou to je aj ziaduce kvoli parametrom.

stanos4 krasny priklad je hlavova trubka co tam mali rozrezanu, je to brutalne hruby kus a stredna vrstva je ciste sklo, to ze to je ciene nic neznamena, zivica sa dofarbuje, vrchne vrstvy mozu byt karbon, to je v poriadku. Keby to bol plny karbon by ste sa nedoplatili navyse by to bolo obrovske plytvanie materialom, pretoze vnutro trubky (steny) nieje pevnostne az tak namahane, najvacsia zataz je na stenach(analogia s Ickovym zeleznym nosnikom) nasledne rozna technologia vyroby, navinut atd zabezpeci dalsie vlastnosti. Taktiez sklo pridava urcitu pruznost vyrobku co je tiez ziaduce, takze to sklo sa nepridava vzdy len z ekonomickeho hladiska ale aj preto aby sa upravili vlastnosti.
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 11:36:23
03
O tom, ze o problematike poskodenia carbon trubiek ich prehnanym utiahnutim v konkretnom mieste nevies nic svedci uz to, ze ides porovnavat padlo a sedlovku. Uplne rovnake zatazenie a sposob uchytenia, ze? Nikoho nezaujima podiel skleneho vlakna...
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 11:58:23
00
Ospravedlnujem sa a lutujem ze som sem vobec nieco napisal, kedze takmer vsetci vedia vsetko, hlavne posudzovat druhych.
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 12:03:40
011
Nikto nevie vsetko. Problem je, ze Ty si myslis, ze ked poznas zlozenie materialu, tak mozes davat teorie a porovnavat uplne rozdielne vyrobky vystavene rozdielnemu zatazeniu. Tak Ta len informujem, ze Tvoje teorie v praxi nefunguju. A ano, rychloupinak moze byt pre carbon sedlovku velky problem, aj ked si Killianov spravny postreh hned zosmiesnil. Keby si trochu viac sledoval problematiku carbon bike dielov, tak by si vedel, akym rizikom je ich prilisne utiahnutie (predstavec, sedlova objimka) a ake to ma fatalne nasledky.
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 12:15:08
00
Môj druhý Trek.Skúšal som zohnať na predchádzajúci bike vidlicu,na výmenu za SR Suntour XCR pružinovú.Našiel som na Bazoši tento,takmer nejazdenú uloženku v super stave,komplet za 430€.Prehodil som z môjho komponenty,okrem rámu,vidlice a kolies.Originál diely putovali na starý bike,ktorý dostal syn na turistiku;-)

Prílohy:

DSC_6978.JPG
DSC_6978.JPG 952.75 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

DSC_6984.JPG
DSC_6984.JPG 785.63 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up4thumb_down

Zobraziť komentár 08.10.2017 - 13:42:39
011
arrow_leftRobio napísal:
Ospravedlnujem sa a lutujem ze som sem vobec nieco napisal, kedze takmer vsetci vedia vsetko, hlavne posudzovat druhych.

Sklené vlákna sa v cyklistike používali u "lacných" tajwanských rámov v úplných začiatkoch v minulom storočí. Výsledný rám bol síce karbónový, ale jazdné vlastnosti neposkytoval lepšie ako kvalitný hliníkový rám. Rám bol tvrdý a vôbec netlmil vibrácie. Dnes si už nikto nedovolí použiť sklené vlákna do svojich karbónových rámov a komponentov. Vo vodáctve je možno situácia iná. Ohľadom karbónu sú tu však oveľa povolanejší ľudia ako ja a dokonca téma, kde môžeš čerpať informácie (téma: Kompozity, technológie a ich využitie v cyklistike).
So sklenými vláknami nikdy nevyrobíš ultra ľahké a pevné komponenty ako na foto.

Prílohy:

handlebars_Extralite_Hyperlite_670mm.jpg
handlebars_Extralite_Hyperlite_670mm.jpg 68.23 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

rims_Duke_Lucky_Jack_29er.jpg
rims_Duke_Lucky_Jack_29er.jpg 77.59 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

saddle_C59+seatpost_Darimo.jpg
saddle_C59+seatpost_Darimo.jpg 297.35 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

saddle_Selle_Italia_C59.jpg
saddle_Selle_Italia_C59.jpg 338.78 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

Zobraziť komentár 08.10.2017 - 14:31:17
00
novy prirastok od canyonu pre mladu bikerku al24 grand canyon


Naposledy upravil Duck1980 dňa 21.06.2019 - 16:48:43, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 08.10.2017 - 16:08:07
017
arrow_leftKristina napísala:
Sklené vlákna sa v cyklistike používali u "lacných" tajwanských rámov v úplných začiatkoch v minulom storočí. Výsledný rám bol síce karbónový, ale jazdné vlastnosti neposkytoval lepšie ako kvalitný hliníkový rám.

Kristina, kukni o stranu dozadu na to video, čo dal stanos4, kneď v prvom ráme máš použité aj sklené vlákna - a je to S-Works. Osobne mám kombinovaný predstavec Cinelli Neo CK, to CK znamená Carbon/Kevlar, Cinelli ten kevlar normálne priznáva.

To video je inak hodne zaujímavé, ten človek vysvetľuje, prečo ani karbónové rámy nevydržia večne a tak.
Zobraziť komentár 08.10.2017 - 17:51:25
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up