kimlo >
Nedávno som šiel výšlap, klasická kamenistá zvážnica. Presadol som zo svojho FS 140/140 na HT 100/0 a následne späť. V komoforte rozdiel veľký v strate enerige dá sa povedať zanedbateľný. Takže už len tu je plus pre FS. Netvrdím však že na 100/100 prípadne 120/120 FS by nebolo ideálne, no HT určite nemá v takýchto výšlapoch navrch.
No ak berie človek
bike na pohodové jazdenie vyšší zdvih, určite nebude stratou. Toto sú len zbytočné komplexy z vysokého zdvihu a z FS.
Síce osobne si to nepamätám, ale kedysi boli vraj rovnaké spory pri začaní využívania predného odpruženia, takže o pár rokov to tu bude samý FS.
To s tým rozmaznávaním a tým, že pracujm že pracuješ rukami a nohami si len zbytočne nahováraš a utešuješ sa. Keď máš raz FS, tak jazdíš inak, síce nie hneď, no postupne sa zlepšíš. Predsa len zo začiatku
brzdí psychika. Takže kto jazdí FS je aj rýchlejší dole kopcom (to neplatí pri tých ktorý sa nesnažia po presadnutí z HT na FS hľadať plusy a využívať ich). Navyše rozdiel je narobiť sa pri blbnutí v technickom teréne a narobiť sa od vydrncovania nôh a rúk.
Quasko, Stax >
Treba porovnávať v členitom rozbitom teréne a nie v nejakých točkách, ktoré určite neboli technicky náročné, každopádne aj HT má svoje +.
Dúfam, že to tu neskončí bitkou.
