za 20 kúpiš v pohode jazditeľné MTBčko, akurát ťa po čase (u mňa bol VEĽMI krátky) naštve podúrovňová vidla... ale keďže platí, že 10x10 < 100, tak upgrade vidly za 5-10 l po pár mesiacoch ti prejde ľahšie ako kúpa 30-35 l biku hneď
a určite je to lepšie ako cross
keď pobeháš predajne, môžeš ľahko natrafiť aj na biky zlacnené zo segmentu 30-40 do segmentu 20-25, ja som takto skoro kúpil Konu, ale môj koník mi nakoniec sadol lepšie (nebrať bike na ktorom sa aspoň neprevezieš okolo predajne... ja som mal hneď po nasadnutí pocit "ako riť na šerbel")
cross je marketingovo (celý marketing je v podstate "umenie *****") uvádzaný ako aj-aj, ale takéto kompromisy sú VŽDY praštené, ako väčšina kompromisov, lebo jeho podstatne slabšia konštrukcia práve NEumožňuje jazdu terénom - z vlastnej skúsenosti, jazdím pomerne často po blízkom Rakúsku, prevýšenia nic moc, prevažne štrkom vysypané polňačky, no a tam na crosse kamoš, ktorý si už z princípu, že váži 100 kg mal kúpiť MTB, vyložene trpel... on tiež chcel bike že "hlavne do roboty a na Zlaté piesky a tak ale aby sa v tom dalo aj do terénu vbehnúť" - no vbehnúť sa dá, a hneď nato aj zosadnúť a nadávajúc tlačiť, inak by sa pod ním rozletel, Jano roztiahol
reťaz SRAM asi po 800 km... a celkove, neviem na čo vlastne je cross dimenzovaný, však už len to, že taký basic test vidly je panelová cesta (má plávať, nie drncať), čo je vyložene cross-like terén a zvládnu to len lepšie MTB kusy jasne napovedá, že tie hranice marketing nasadil systémom kecy a odžuby podstatne inam než reálne sú!!! cross sa ti bude na tom trepotať len o málo menej ako
cestný bike s pevnou vidlou (a ak by
cesťák mal karbónovú, možno by si na tom bol aj lepšie!)
kašli na cross
kúp XC MTB a obuj ho nejakými ľahšími allround plášťami okolo 1.8"
a aj komponenty dlhšie vydržia a to sa tiež prejaví na cost of ownership
a pod Deore by som nešiel