Lokalizácia
Formulár sa odosiela
identity78 no tak mal som dva bajky s vedenim vnutrom..jeden MTB jeden cestak... na oboch to klopotalo....a to isli lanka vnutrom v tych plastovych vodiacich trubickach :)

double v com je to dobra vec? okrem toho ze je to dizajnovo krajsie? a trosicku menej sa to spini? si to asi este nemenil vsakze??

uplne najhorsie je ked v rame niesu vodiace trubicky.... ked ide lanko len tak volne ramom..v niektorych pripadoch je to utrpenie vydolovat koniec lanka aby vyliezol na opacnej strany z ramu...

uz som sa stretol aj s karbonovou meridou ktora ma vnutrom vedenu aj zadnu hadicku hydraulickej brzdy...TO BOL POROD!!! pri vymene brzdy... DOT/mineral oil

vypustit kvapalinu... odmontovat hadicu... spojit s bowdenom... vytiahnut hadicu(v rame zostane bowden.. novu hadicu spojit s bowdenom...a vytiahnut bowden z ramu... v rame je konecne hadica novej brzdy..zlozit dokopy brzdu.. a naliat kvapalinu/ odvzdusnit.... ruky by som dolamal debilovy ktoreho to napadlo!!!!

pre servisaka je najjednoduchsie mat vedene vsetko vonkajskom :) meni sa to lahko a rychlo...a ked uz to ma ist vnutrom..tak nech su tam tie vodiace trubicky.a nech su neposkodene..pretoze ak je nejako zalomena( daju sa totiz vytiahnut z ramu) alebo inac poskodena... je to este horsie ako ked tam nieje ziadna....
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 21:25:47
00
staci si zahnut kusok drotu a lanko z ramu vyberies pomocou neho za par sekund... A k tym brzdam,ako casto ich menis? Sak urobim to raz a je pokoj.
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 21:48:01
00
Význam to ma asi taký ako ste uz spominali esteticky co je pre mna tiez dolezite a dalsi je ten ze ani po dvoch rokoch resp 6000km v cisto horských podmienkach mi to kupodivu stale radilo dobre resp doladenie nebolo nutne tak casto a aj radenie bolo stále lahké, síce nie ako na zaciatku ale stale ku spokojnosti. Cize ano mozno servis je o nieco dlhsi ale z mojej skusenosti takto vedene lanka a bowdeny vydrzia omnoho dlhsie.
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 21:55:35
01
Tak isto by v horských podmienkach fungovalo vedenie vonku, kde bowden nie je delený.
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 22:02:50
05
Keby si mal bowdeny vonku,co by ich opotrebovalo viac a rychlejsie?
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 22:07:06
00
možno keď sa ťahajú bowdeny vnútrom prvý krát do rámu tak to môže byť zdĺhavé... ale výmena ? stačí na to sedliacky rozum a netrvá to o nič dlhšie ako keď sa menia bowdeny ťahané z vonku
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 22:26:54
00
no podla mojho nazoru sa rýchlejsie do nich dostane voda prach a tým padom sa rýchlejsie opotrebuju jak lanka tak bowdeny. Síce teraz tie bowdeny su po celej dlzke kazdopadne ak je ten bowden v rame tak inak nanho vplývaju poveternostne podmienky ako ked je vonku. Ja umyvam bike wapkou monzo ak by som ho tak neumyval vydrzali by mi tie lanka a bowdeny dlhsie. Kazdopadne to vnutorne vedenie nijak nezhorsuje vlastnosti radenia + co sa týka estetiky je natom ovela lepsie. Ziadne navarky na uchopenie bowdenov. Cize naozaj u bicyklov vyssej cenovej kategorie by to mala byt samozrejmost a nehovorte mi ze bike bez vnutorneho vedenia je krajsí. Podla mna funkcnost a dizajnu su rovnako dvolezité,
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 22:45:15
01
staci si zahnut kusok drotu a lanko z ramu vyberies pomocou neho za par sekund... A k tym brzdam,ako casto ich menis? Sak urobim to raz a je pokoj.


clovece pri niektorych ramoch na drot mozes zabudnut ;) a iba skusat a skusat dokola az kym netrafis spravne a lanko nevylezie :)

ohladne brzd... ano raz a staci...ale preco sa ten jeden krat musi clovek tak natrapit?? ked to moze ist v klude po rame z vonku a vymena trva par sekund bez potreby otvarania brzdy....


double kvalitne bowdeny su celkom slusne utesnene...mne sa pri klasicky vedenych bowdenoch vonkajskom ani po dvoch rokoch nestalo ze by boli lanka nejako tazko sa pohybujuce atd... a to som bajk wapkoval dost casto ked bolo blato.....
z mojho pohladu je ten najhlavnejsi rozdiel len v dizajne....funkcnost je rovnaka..a co sa spiny tyka...vravim pri kvalitnych bowdenoch a koncovkach nieje problem ani vonkajsie vedenie :)

a dalsia vec je potom cena servisu...

za vymenu brzdy vedenej vnutrom som si vtedy pytal trojnasobok toho co si pytam za vymenu klasicky vedenej brzdy vonkajskom...

kebyze je to vedene vonkajskom..zakaznik plati 5€ a mne by stacilo prehodit brzdy...takto platil 15€ a ja som pri vymene skripal zubami....
Zobraziť komentár 07.01.2015 - 22:59:20
03
pridem pozret vysnivane bajky a vidim riadny flame o bowdenoch :))

tie S-works Epic boli aj moje vysnivane kedysi... teraz je to Trek Superfly :))
Zobraziť komentár 08.01.2015 - 07:03:43
02
no podla mojho nazoru sa rýchlejsie do nich dostane voda prach a tým padom sa rýchlejsie opotrebuju jak lanka tak bowdeny. Síce teraz tie bowdeny su po celej dlzke kazdopadne ak je ten bowden v rame tak inak nanho vplývaju poveternostne podmienky ako ked je vonku. Ja umyvam bike wapkou monzo ak by som ho tak neumyval vydrzali by mi tie lanka a bowdeny dlhsie. Kazdopadne to vnutorne vedenie nijak nezhorsuje vlastnosti radenia + co sa týka estetiky je natom ovela lepsie. Ziadne navarky na uchopenie bowdenov. Cize naozaj u bicyklov vyssej cenovej kategorie by to mala byt samozrejmost a nehovorte mi ze bike bez vnutorneho vedenia je krajsí. Podla mna funkcnost a dizajnu su rovnako dvolezité,


Pre mna je najkrajsi bajk ten,ktory mam,bez ohladu na to,kde ma bowdeny:) vnutorne vedenie brzdovych hadic musi by na porazenie,ked chces kupit nove a stare predat. Nie aby stacilo dat ich dole odfotit a dat na bazar,este sa musis srat so vsetkym vyssie popisanym.
Jedno lanko s radenim kade mi ide,je mi fakt jedno,ked je vonku,urcite nebude hrkat.
Co ma logiku aby islo v rame je hadica/lanko teleskopky,aj ked v pripade,ze ide do nepohyblivej casti,az tak to nevadi.ale s chodiacou hadicou reverbu som sa uz naspekuloval,stealth v rame by bol uz o niecom uplne inom.
Zobraziť komentár 08.01.2015 - 09:05:52
00
Mam zhodou okolností 3 bicykle ktoré majú lanká vedené v ráme a napodiv mi nič nehrká. Mindrák z výmeny tiež nemám, ani keď príde takýto rám na servis tak neviem kde sa asi stala chyba. :) A brzdu by som tiež s radosťou urobil, veď viac práce = viac zarobených peňazí. :)
Zobraziť komentár 08.01.2015 - 09:40:05
03
Ved ked to donesu ja to vymenim...o to pokoj...
Len som sa zamyslal co koho nutilo to viest vnutrom tu brzdu??
Pre niekoho kto hadze bajk do servisu to moze byt jedno...ale ja by som taky bajk nechcel...je to zbytocne zlozite...a pritom dizajn sa nejako extra nezmenil...

Jedine stastie ze takych ramov nieje vela :)
Zobraziť komentár 08.01.2015 - 09:48:20
00
Keď je tá zima...

Prílohy:

Fat-Fanes-10-Komplettbike-26.jpg
Fat-Fanes-10-Komplettbike-26.jpg 669.73 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 08.01.2015 - 13:47:48
08
Celoodpružený fatbike....boa to už nieje normálne, Celoodpružený 29" elektro fatbike treba!!!
Zobraziť komentár 08.01.2015 - 14:59:02
015
neboj aj to sa coskoro objavi.
a bude mat aj lefty ;)
Zobraziť komentár 08.01.2015 - 15:03:01
03

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up