Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ja rozumiem, ze to bolo myslene vseobecne, ale je to zavadzajuce, lebo naozaj netreba ist stovkov, aby to cele davalo zmysel, vid vypocty vyssie. Mozes sa kludne pridat na trening niekedy budem len rad, ze spoznam novych ludi, 40km/h, fakt nie je problem v bezvetri ked sa striedaju 3 ja ludia napriklad. A ked len trosicka fukne do chrbta tak to clovek da aj sam, ked chce trenovat rychlost. Nehovorim, ze na 200km, ale take 20 min intevaly su pohode. Ale uz sme fakt velmi daleko od povodnej temy.
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 12:58:59
00
Toto je tiez iba mytus, je pravda, ze cim rychlejsie ides usetris tym vacsie W, ale usetreny cas je nieco uplne ine, modelova situacia jeden clovek prejde 40 km drahu za hodinu, lebo siel 40 km/h, teraz sadne na aero bike a da si aero helmu a oholi si nohy a fuzy a da si aero navleky, vsetko co tu odznelo vykona a zlepsi si tym odpor vzduch o 10%, takze pojde 44km/h, (neni to priamo umerne, ale na demostraciu to postaci|, teraz mu tento usek bude trvat 54m30s, cize usetril 5m a 30s. Nasledne pojde tu istu trasu clovek, co ide 20km/h, takze trasu prejde za 2h, da si aero super veci na seba a kedze ide dvakrat pomalsie tak usetri na odpore 5% takze pojde 21km/h, trasu prejde za 1h 54m, takze usetril 6m. Z tohoto vidiet, ze stale usetris porovnatelny cas, lebo ked ides pomalsie tak sa po dlsi cas mensia vyhoda premietne rovnako ako vacsia vyhoda na kratsom case.
Rozdiel 30W pri 40 km/h, pokial je podla vas uplne nemeratelny tak potom ja uz neviem co je velky rozdiel. Ked si zoberieme, ze sa riesia niekedy 100g na vahe bicykla tak na porovnanie, mame jazdca co vazi 70KG a ma bicykel, ktory je uci standard, zaokruhlim to na 7Kg nech sa lepsie rata, ma FTP na 350W, ide teda do kopca na FTP a slape 350/77 = 4,54W/kg, ked berieme vahu spolu s bicyklom, nasledne presadne na o kilo tazsi aero bike ide do kopca 350/78= 4,48W/kg usetril teda 0,06W/kg co je fajn. Nalsedne ale ide druhy den do uniku na rovinkatej etape kde ide po rovine zasa svojich 350W teda 350/77 = 4,54W/kg, alebo sadne na erobike, ktory mu usetri 30W, pojde teda teoretickych 380W/78kg = 4,87W/kg, rozdiel je teda 0,33W/kg. V pelotone jeho kolega setri s tym, ze ide na aerobiku priblizne 60% toho ako keby nesiel v haku, takze setri skoro 20W na celej trase, co je sumafuk, pokial sa ide cely cas tempo v ktorom je v AP, pokial sa ale peloton rozbehne pred sprintom, tak zrazu moze byt tych 20W rozdiel medzi tym, ci si pod ANP alebo daleko za a stuhnes a nie si schopny podat vykon v sprinte.
Myslim si, ze uz sme pokryli celu problematiku, takze uz sa mi zda naozaj kontraproduktivne pokracovat v tejto debate v tejto teme, pokial chceme dalej do toho rypat, bude najlepsie zalozit si novu temu a presunut prispevky na spravne miesto.

nieco podobne sa uz aj meralo na alpe d'huez: http://www.training4cyclists.com/how-much-time-does-extra-weight-cost-on-alpe-dhuez/ :)
jasne ze to ma vsetko zmysel. ale ked vcera som mal 97kg a dnes mam 98,9 tak sa to zda irelevantne :)
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 13:03:48
02
Turbi ako vždy, krasička...nadčasový stroj
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 13:19:34
00
na casovkarskom biku som si pripadal fakt viac aero, ale v baliku som vzdy vychcane schovany aby som mal silu na spurt a na tych 200 metrou ma aero ram veru nezachrani
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 16:12:51
00
https://www.youtube.com/watch?v=mlz52XW6CMM pozrite si to.... a uzavrite tému, sme v galérii... ten spesl je pekný stroj : )
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 16:18:19
00
Presne tak, najdolezitejsie je dobre vyzerat , funkcnost ide stranou !
Vezmi si takeho Fulli1987 , ten ani dobre nevyzera ani mu to nejazdi ... dovo ani nehovorim, to je príklad ako nemá vyzerat bike a cyklista na nom .


hlavne ze ty v tom Katusa drese vyzeras ako vypaseny Rodriguez :D
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 17:01:11
00
dnes mi došiel môj 1. cesťák v živote vôbec. no prv musím profesionálneho fotografa kulisára estetika aj režiséra zohnať, aj tak mam veľký strach uverejniť budúcu fotku kvôli tejto nekompromisnej kritike v tomto vlákne :)
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 17:43:13
09
Kľudne ho tu zaves nech sa už skončí tá nezmyselná hra kto s koho :tmi: . A vôbec si nevšimaj poznámky. Zober si len to čo chceš. Je to tvoj bike a ty vieš prečo si si ho vybral :)
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:09:25
01
fofo050 a my mu radi vysvetlime preco si vybral zle, aku mal mat spravnu velkost . Ty skusenejsi dokonca ake farbicky by sa mu hodili, aby mu cestak ladil nielen s dresom ,ale aj ku kobercu v obyvacke :)
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:17:57
03
Ak sem dá človek svoj bike, niektoré poznámky k nemu sú naozaj vecné, dobre myslené, dajú majiteľovi iný pohľad na bike ako je ten jeho subjektívny, ale v poslednom čase čo je veľa to je veľa... bez srandy :sweat:
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:20:26
02
Pravdu píšeš :!:
Ešte že som dal svoj cesťák inam ako sem :lol:
Chcelo by to viacej fotiek a menej písmenok.
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:45:24
01
Pravdu píšeš :!:
Ešte že som dal svoj cesťák inam ako sem :lol:
Chcelo by to viacej fotiek a menej písmenok.


Zajtra mi príde nová omotávka, mením bielu za čiernu :rofl: Ale nebudem mať odvahu to sem dať :rofl:
Musel by som ju hneď vyhodiť a 40e v prdeli :lol:
A teraz by sa mohla strhnúť diskusia biela vs čierna omotávka :)
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:52:55
00
stale lepsie ako 7 stran o aero :D
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:57:19
05
Ja som mal bielu dnes vymenena za ciernu lebo biela bola kremova az hneda :D
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 18:59:47
00
Ja som mal bielu dnes vymenena za ciernu lebo biela bola kremova az hneda :D


Dávam čiernu z toho istého dôvodu.
Zobraziť komentár 24.03.2015 - 19:24:02
00
keyboard_arrow_up