Neviete o niekom na Slovensku, kto by vedel otvoriť tlmič DT a vymeniť v ňom okrúžky? V podstate sa mi stalo to, že mi pretiekol olej z tlmiacej komory do vzduchovej a späť ho dostanem len tak, že otvorím komoru pod tlmiacou. Na to ale potrebujem nejaký špeci trojhranný klúč, ktorý nemám. No a na Slovensku by to malo byť kvôli tomu, že to nechcem posielať do Bottica (maximálne, že by bol niekto šikovný v Prahe, kto by mi to otvoril na počkanie). Zatiaľ sa s tým neponáhľam, takže budem vďačný za akékoľvek rady.
podla mna tam dali taky pekny srobik koli tomu aby do toho kazdy cumil co prd tomu rozumie necmuchal... ale ze si to ty tak ti staci kovova trubicka vhodneho priemeru a do nej pilnikom vybrusis 3 vybrania a je to...
tím šroubkem se asi něco plní ne?
takže moje rada Bottico nebo jiný servis DT Swiss, na tlumiče FOX jsou supr kluci v BikeLive, ale na DT nevím skus se tam poptat
kubad: ako som napisal hned na zaciatku cez Bottico to risit nechcem.
ROpa: jasne ze tam je ten srobik, aby sa v tom ludia nesparali. Len uz potom mohli aspon spravit nejaku slusnejsiu siet servisov. A s tou trubkou si to bohuzial neviem velmi predstavit, kedze by musela byt dost tenka(aby vosla do otvoru okolo srobu) a navyse to ma cele tak 3-4mm, tak si neviem velmi predstavit akym pilnikom by som to brusil. Pravdpotobne to ale skusim ako prvu moznost, kedze druhou je zatial prevrtanie toho srobu.
Osobne si myslím, že to bude natlakované, teda olej nemôže byť voľne len tak uložený v časti tlmenia. Musí byť bez vzduchu, aby pri každej polohe tlmiča pretekal olej cez trysky tlmenia. Keď však olej pretečie pod tieto trysky, logicky je objem tejto komory menší o objem piestnice, na ktorej sú tieto trysky uchytené. Takže tolko oleja koľko by malo pretiecť pod trysku tam proste nevojde a hladina oleja nad tryskou sa dvíha. Tento nárast hladiny vyrovnáva zväčša ďaľšia komora, ktorá je naplnená vzduchom. Oddelený je olej od vzduchu ďaľším piestom. U tlmičov s expanznou nádobkou je to riešené mimo tlmič v tejto nádobke. V tlmiči bez nej, je to riešené priamo za tlmiacim olejom. Teda táto skrutka ktorý povolíš, je práve tá ktorá uzatvára túto komoru a určite bude natlakovaná. Inak by tlmenie nefungovalo tak, ako má.
Pointa, dávaj si bacha a neublíž si, určite to nerob v čerstvo vymaľovanej miestnosti v čisotm oblečení. Neviem presne aký tlak tam je, viem však, že to znova už asi nenatlakuješ.
Ropak .. už chápeš prečo tam je taká atipická skrutka? Proste dementi typu ááá pozri skrutka, čo sa tým dá upraviť?
Pokiaľ viem tak DT tlmiče sú skladane pri montáži samozrejme ručne ponorene v oleji a tlak by tam nemal byt samozrejme pokiaľ je vyfúknutí všetok vzduch . Inak ten kľuč by nemal byt problém urobiť sú aj ihlové pilníky mam ich doma ja už som urobil veľa veci dokonca som som si vypiloval aj adaptér z IS na POST MONT
Ja si myslim ze to bude tak nejak ako pise Lappierko lebo inac by tam hentaky huncutsky srobik nedavali... ako to chces opatovne natlakovat olejom to mi nie je moc jasne... co takto nejaky servisny manual, nieco ako je na vidlice... na tlmaky nie je ? No ye by sme sa dozvedeli ako to tam vlastne vnutri vyzera...
Lapierre: istu logiku v tom co pises vidim, no celkovo nemam pocit, ze mas pravdu. To ze pod tlmiacou patronou je dalsi piest som uz pisal. Tlak v nom ale podla mna nemusi byt nijak extremne vysoky. Komora bude urcite velmi mala, takze pri roztiahnutom tlmiacom pieste sa zvacsi na niekolkonasobok povodneho objemu a tlak bude minimalny(navyse mne uz urcite klesol pri vyteceni oleja z tlmenia). Ak tomu tak aj nieje, tak musi byt pod tym srobikom este ventil, cez ktory sa bude dat komora natlakovat. Inak by sa to servisovat proste nedalo. No a ak tam nebude tak si ho tam stale mozem dorobit.
ROpa: neviem, aky by malo vyznam dat na tlmic specialny srob, aby sa nedal otvorit a potom bachnut na net navod ako sa to otvorit da. Vsetky navody su proste len na zoservisovanie vzduchovej komory.
Aby bolo lepšie vidno ako to asi funguje, tu je rez tlmiča Fox. Medzi olejom a natlakovanou komorou je piestik, cez ktorý stálča olej natlakovaný plyn v komore za olejom. Celé to slúži na vyrovnávanie rozdielov objemu oleja. Skrutka ktorú chce Žigo povoliť, je rovnaká ako tá pod prstom u Fox-u.
No je to na Tebe, som si však istý, že s tlakovaním budú problémy.
Videl som pár takých tlmičov, v tejto komore však nie je obyčajný vzduch. Ako písal kubad, myslím, že to býva natlakované dusíkom, nie som si istý. No bude to pravdepodobne kôli lepšej stlačiteľnosti tohto plynu. Som zvedavý, odkiaľ chceš zistiť presné množstvo oleja v tlmiči a aký tlak má byť v tejto ďaľšej komore. Nehovorím, že sa to nedá spraviť doma, výsledok je však otázny. Zábava bude aj dokonale odvzdušniť olej aby sa nepenil. Ak sa do toho pustíš doma očakávam taký malý report s fotodokumentáciou.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
takže moje rada Bottico nebo jiný servis DT Swiss, na tlumiče FOX jsou supr kluci v BikeLive, ale na DT nevím skus se tam poptat
ROpa: jasne ze tam je ten srobik, aby sa v tom ludia nesparali. Len uz potom mohli aspon spravit nejaku slusnejsiu siet servisov. A s tou trubkou si to bohuzial neviem velmi predstavit, kedze by musela byt dost tenka(aby vosla do otvoru okolo srobu) a navyse to ma cele tak 3-4mm, tak si neviem velmi predstavit akym pilnikom by som to brusil. Pravdpotobne to ale skusim ako prvu moznost, kedze druhou je zatial prevrtanie toho srobu.
jo a co je pod tím šroubkem:-) sem se ptal že ho chceš dostat ven
Pointa, dávaj si bacha a neublíž si, určite to nerob v čerstvo vymaľovanej miestnosti v čisotm oblečení. Neviem presne aký tlak tam je, viem však, že to znova už asi nenatlakuješ.
Ropak .. už chápeš prečo tam je taká atipická skrutka? Proste dementi typu ááá pozri skrutka, čo sa tým dá upraviť?
http://manualer.happymtb.org/dt/DT-Swiss-rear-shox.pdf
Nevedel som presny typ. Tak skus potom officialnu stranku.
ROpa: neviem, aky by malo vyznam dat na tlmic specialny srob, aby sa nedal otvorit a potom bachnut na net navod ako sa to otvorit da. Vsetky navody su proste len na zoservisovanie vzduchovej komory.
No je to na Tebe, som si však istý, že s tlakovaním budú problémy.
Fox shox
Nehovor mi ze ti vadili tie dve icka
Lapierre na tych fox tlmicoch sa ten ventil uplne bezne preraba na klasicky autoventil.
ROpa: