Nejde o žiadnu žabo-myšiu vojnu...skôr treba neznalým vysvetliť, že rôzne plastové ozubenia v pohonoch spoľahlivo pracujú. Ono to pre niekoho na prvý pohľad môže vyzerať, že ten plast nič nevydrží, hlučnosť a hmotnosť samozrejme užívateľa v podstate nezaujíma resp. až keby ten pohon mal plný kovových dielov 10 kíl. Takže kto má lepšie vedomosti o tom aké sily prenáša tento plastový materiál a koľko vydrží, tak by to mohol neznalým solídne vysvetliť. Ja osobne len zo skúsenosti dávam moje pozorovanie, že plastové kolieska vnútri nie sú problém....
05.06.2025 - 15:26:54
00
arrow_leftlaco napísal:
Ako to tu tak čítam, radšej idem pozerať Ružu pre nevestu.

Ja si urobím pukance a zostanem tu, toto je lepšie... 😂
05.06.2025 - 16:11:52
02
Je si myslím, že ten motor je už teraz menej kazový ako Brose.
05.06.2025 - 17:38:13
00
Ten plast je tam schválne, napr. letecké /modelárske/ servá s plastovými prevodmi majú menšie vôle ako s kovovými prevodmi. Nehovoriac o tom, že motor v serve napr. vylomí plastový zub a nič fatálne sa nedeje. Ak sa ale kusne z nejakej príčiny kovové súkolie, tak motor sa sekne a zhorí, tým odpáli všetku elektroniku, ktorá je k serve pripojená.
05.06.2025 - 17:45:35
01
arrow_leftVladoSkolka napísal:
Je si myslím, že ten motor je už teraz menej kazový ako Brose.


.......teraz mám Brose s nájazdom 6500 km....pred tým som mal s nájazdom 5500 km,a žiadny problém.....a ja im teda dávam riadne vyžrať
05.06.2025 - 18:21:36
01
6500 nieje veľký nájazd. Ja som mal Shimano E 8000 s nájazdom 30000 bez problému, a Bosch cx 4 35 000 bez problému. To Brose bez problemu nedokáže.
05.06.2025 - 18:28:05
05
Ten nylon (ono to nie je nylon cisto, ale speci materialy) tam je prave koli tomi znizeniu hlucnosti. Preto byva iba na prvom prevode, od rotora, lebo tam su najvacsie otacky.
Len proste neprenese taky krutak, ako ocelovy. Ze sa stripnu tie zuby. ( vid obrazok z M600 a Luna tuning, lebo tam kydli 2kW).

Az nechapem, co sa tu rozvirilo, koli nylonovemu prevodu, to uz je takmer v kazdom motore tak. Neblaznite chalani, taketo nylonove prevody tu mame uz tak pol storocie minimalne.

Prílohy:

M600.JPG
M600.JPG 70.63 KiB thumb_up0thumb_down

05.06.2025 - 23:09:26
01
arrow_leftbranomelis napísal:
Ja napríklad seriózne priznávam, že doma neviem vyrobiť nylonový prevod s ozubením. Ale pre výrobcov pohonov pre ebike skôr nastávajú pri tomto probléme iné otázky typu: Koľko? a za koľko?


Nepochopil som, ako myslis, ze nevyrobis doma. Vies si nebodaj vyrobit normalny? Ocelovy?
Ak mas dobry sustruh, pripadne vymakanu CNC frezku, tak aj doma. ;)
05.06.2025 - 23:12:58
01
......neviem že načo by sa niekto trápil s výrobou nejakého ozubeného kolesa,ked nové sa do kupiť za 20 euro.
06.06.2025 - 07:30:13
00
Jasne, nic nie je problem vyrobit. Len tie chronicke choroby niektorych pohonov, vylamane kolesa, vrciace motory, znicene loziska, niekolko vymen v ramci zaruky a plny internet hejtu nie su realita.
06.06.2025 - 10:22:08
00
potom je ale vhodné doplniť, ktorých motorov konkrétne sa to týka
06.06.2025 - 10:23:09
00
Pri niektorých motoroch čo som tak sledoval je možnosť už celkom solídnej opravy. Sú už na to vydané sady, kde pri problémoch je možné meniť ložiská, tesnenia, remene. Niečo bolo pre nejaký Bosch a Brose. Ja len neviem prečo takéto niečo aktuálne neponúka moje TQ. Vnútri sú tiež plastové ozubenia, ale tie sú OK, ale sú tam ložiská na oske, ktoré sú nekrytované (asi kvôli podtlaku v motore) a cez ne sa dostáva dnu pomaly nečistota a pohon som preto zničil veľmi rýchlo nie v elektronike, ale mechanickým opotrebovaním. Pohon vymenený na záruku a teraz hneď po výmene neviem pohon spárovať s TREK aplikáciou, len s TQ aplikáciou a neukazuje mi správne výkon, ktorý dodávam ja a preto nevie správne pohon koľko má dávať on.
06.06.2025 - 11:32:03
00
https://www.megamo.com/en/e-bike/e-full-suspension
06.06.2025 - 12:59:04
00
Ebiky sú to pekné, ale nosnosť smiešne nízka iba 120kg!
06.06.2025 - 14:17:07
01
To je pravda max pre ludi do 90kg, ja som do sem dal kvoli DJI Avinox systemu ten vahovy limit som si nevsimol
06.06.2025 - 15:06:08
00
keyboard_arrow_up