to nie je karbón, ale hybrid karbónu s oceľovými vláknami využívaný v leteckom priemysle. preto F90 stojí 8200€, čo vôbec nie je málo, tam si za tie kilá do mínusu parádne priplatíš. porovnateľné karbónové bajky s rovnakým motorom a baterkou ako má Conway, napr. Cube Stereo Hybrid 140, či Radon Render sú okolo 24,5 kg, hliníkový Radon Render 25,85 kg.
Tak keby to velmi surovo zjednodusime, tak na celoodpruzenom ebiku sa da karbonovym ramom usetrit 2 az 3 kila podla toho ako moc je ten ram vymakany. Plus design, ci uz konstrukcneho alebo estetickeho charakteru.
nedá sa to až tak zovšeobecňovať, oproti tomu Kellysu napríklad len v motore je rozdiel 300g, Bosch 750 baterka má 4,4kg, neviem koľko má Kellysácka, vo vidle môže byť aj 200g, ďaľších 200g v kolesách atď, ono sa to nazbiera aj na komponentoch.
je pravda, že prvé čo mi udrelo do očí bola mohutnosť rámu Conwaya oproti hliníkovej Meride, hlava oveľa robustnejšia, horná trubka širšia, vahadlo masívnejšie, trubky zadnej stavby hrubšie. Merida má myslím do 24kg, ale len na baterke je rozdiel oproti Boschu 800g a ďaľších 300g na motore.
Síce sme mimo témy, ale karbón na ebajku je memší váhový rozdiel, ako by sa mohlo zdať. Mám 15sty ebajk, z toho bolo 5 karbónov a žiaden zázrak sa nekonal. Jednak je z karbónu (väčšinou) iba hlavný rám a tam proste nie je kde. Povedzme 2 kg má hliníkový, karbón určite nie je pod kilo, tak rozdiel vyjde okolo kila. Tak to má napríklad Specialized Levo Comp vs Levo Comp Carbon. Alebo Cube Stereo 120 Race vs 140 Race - (ten je vždy s karbónovým predkom) 0,8 kila... zďaleka nie 2kilá, 3 ani náhodou.
A funkčný rozdiel karbón vs hliník pri +- 23kilovom celoodpruženom ebajku? "Nula, nula, nula nič" ??♂️?
tiež sa mi raz zadarilo, na Laskomerských trailoch. letel som síce 2x ďalej ako bajk, ale kým Merida nemala z toho ani šrám, mňa týždeň všetko bolelo a nebolo mi všetko jedno. aj preto preferujem hliník. rozumiem a chápem výhodám karbónu, ale osobne si myslím, že pri ťažkých ebajkoch nie je rozdiel taký markantný.
Preco tu stale riesite nejaku hmotnost? Uz to tu bolo viac krat spomenute, ze karbon sa pouziva kvoli lahsej vyrobe v pozadovanych tvaroch, nic ine za tym nehladajte.
Lebo taku debatu zivia casto diskuteri, ktori musia mat jednu pravdu a povedia napriklad ze sa karbon pouziva len za ucelom lahsej vyroby pozadovanych tvarov. Co vobec nieje pravda. Pouziva sa tiez z dovodu hmotnosti lebo je proste lahsi(a mnoho inych dovodov). A niekto vie karbon ramom usetrit viac, niekto vobec. Ale karbon je drahy material ktory sa pouziva aj kvoli znizeniu hmotnosti, aj kvoli roznym inym jemu danym vlastnostiam. A tvrdit ze je to "len" kvoli nejakym tvarom by bola nepravda a zivilo by to pokracovanie takejto diskusie. Dosiahnutelnost pozadovanyvh tvarov je urcite tiez jeden z faktorov preco sa pouziva.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tak keby to velmi surovo zjednodusime, tak na celoodpruzenom ebiku sa da karbonovym ramom usetrit 2 az 3 kila podla toho ako moc je ten ram vymakany. Plus design, ci uz konstrukcneho alebo estetickeho charakteru.
je pravda, že prvé čo mi udrelo do očí bola mohutnosť rámu Conwaya oproti hliníkovej Meride, hlava oveľa robustnejšia, horná trubka širšia, vahadlo masívnejšie, trubky zadnej stavby hrubšie. Merida má myslím do 24kg, ale len na baterke je rozdiel oproti Boschu 800g a ďaľších 300g na motore.
A funkčný rozdiel karbón vs hliník pri +- 23kilovom celoodpruženom ebajku? "Nula, nula, nula nič" ??♂️?