Dobry den,nenasiel som tuto temu nikde.Zaujimalo by ma ako sa pedaluje na ebicykli ked mu dojde bateria alebo ak jednoducho nezapnem motor.
Aky je odpor motoru zadneho alebo stredoveho.
Dakujem.
viacero faktorov:
1. typ pohonu (pri niektorych tahas motor aj bez baterky, niektore su mechanicky uplne odpojene)
2. hmotnost bicykla + jazdca
3. sirka a dezen pneumatik
4. povrch
v skratke - tazky full okolo 24kg s enduro gumami o sirke 2,6 - 2,8 po ceste uslapes, ale na nejaku vacsiu vzdialenost a strmsie stupania to rozhodne nie je, v terene bez baterky skor nie ako ano. nejaky trekac okolo 18kg s uzkymi gumami nahustenymi na max po ceste ci sotoline by nemusel byt velky problem, ale to je len moj dohad, nejazdil som na takom
suhlas s vysvetlenim a moja skusenost s pohonom Shimano je, ze sa da velmi pekne zaslapat aj na fule s vypnutym motorom. Len je potreba ku tomu prisposobit spravne radenie.
Potvrzuji..Minulý týden jsem s přítelkyní jel na malý výlet ..23km.. rovinatá trať.. 2x kopeček..Vše s vypnutým pohonem..A zvládnul jsem to..Je to jako jet s vozíkem nebo táhnout za sebou dítě..Ale dá se to...Krátká a rovinatá trať... V mém případě jet naprosto bez baterie nelze..Nezařadím kvalt.....
No neviem....Ja som minulý rok v lete urobil jeden testovací výjazd na e-biku a prakticky jediná vec na ktorú som sa tešil a chcel som ju otestovať bolo šliapanie za vlastné bez pohonu (EDIT) ►►►(moje výjazdy sú v 99 % spontánne a veľmi neplánované a preto sa často z 30km "prevetrania sa " stane 120km švih, preto by ma výdrž baterie príliš obmedzovala a kôli tomu som chcel skúsiť e.bike aj bez pomoci motorčeka ) ◄◄◄ . Preto som pohon vypínal úplne všade...v miernych stúpaniach,v strmých stúpaniach, na rovinkách, v klesaniach. A počas toho testovania bez pohonu som na biku prvý krát v živote zažil bezvládnosť. Bike strašne oťažel, ako keby mi niekto pripol za bike osobné auto a ja som ho ťahal. Niekoľkokrát som zastal ... zdvihol a rozkrútil predné koleso či nedrhne brzda...nič, všetko išlo ľahko...potom som nadvihol zadné koleso....roztočil ho či nedrhne zadná brzda...zasa nič, išlo ľahko. Pri zjazde po lesnej cestičke, na konci ktorej bola rovinka po ktorej by som na klasickom mojom MTB zotrvačnosťou prešiel veselo ešte niekoľko 10-tok metrov......som na začiatku tej rovinky na tom e.biku okamžite zastal. Takže z mojej skúsenosti považujem pedálovanie na e.biku za veľké fiasko .
Winter 78.. Netuším jaký jsi měl bike a hlavně pohon..Některé pohony mají v pedálech odpor..Protože kliky najsou spojené s převodníkem ,ale s převody u motoru a ty teprve roztáčí převodník..Pak samozřejmě hmotnost..HTčko má kolem 13kilo..Dobré enduro 15 kg a e-bike povětšinou 21-26kg.. Endura pak jezdí pneu 2,4-3,0 palců.. takže větší valivý odpor...A to je právě ono..Výrobci počítají s tím že e-bike je kolo, které má motor a proto se počítá s tím že se nebudeš dřít za svoje.Ale použiješ e-bike ,tak jak bylo vytvořeno..Povětšinou dopomocí, ECO ti dá jen malý výkon ,který eliminuje váhu a pneumatiky.. Pak trail ti pomůže v terénu a nebo do kopce..A boost tě vytáhne kamkoli.. Pak buď dojedeš dál a nebo se nevrátíš z výjezdu totálně strhlý.. Pak jsou tu krypli,mrzáci,dědci a lenoši.. .Prostě já?? Už jsem na e-bike přivykl a mám za rok 2000km.. A jsem spokojený..Z minulé doby mohu porovnat pocit ze silničky a endura...Taky je to síla jak enduro nejede...kde silnička letí tak enduro stojí..beru jízdu po asfaltu. Jak jsem psal jel jsem bez pohonu a šlo to celkem dobře..zvolil jsem lehčí převody a průměr místo 20km byl jen 13km..
radohanno , a nemáš pri výjazdoch trochu obavy že bateria nevydrží a budeš musieť pedálovať napr. 20 km domov ? Ten bike, ako si písal, má svoju hmotnosť...cez 20kg a to je dosť veľká hmotnosť na to aby som ju musel dopedálovať za vlastné. Ja som dosť veľký odporca moderných technológii, mobil je u mňa nutné zlo ktoré nabíjam už keď je bateria v prd*li a mobil skapatý, takže sledovať neustále stav baterie na e.biku by mi veľmi prekážalo. Ale je to asi nutné...predpokladám ....nadá sa urobiť asi taký spontánny výjazd o akom som spomínal...že idem len pretočiť nohy na 1 hodinku cca 30km a nakoniec sa vrátim za 5 hodín so 120km na tachometri.
[quote="@1492827"]radohanno , a nemáš pri výjazdoch trochu obavy že bateria nevydrží a budeš musieť pedálovať napr. 20 km domov ? Ten bike, ako si písal, má svoju hmotnosť...cez 20kg a to je dosť veľká hmotnosť na to aby som ju musel dopedálovať za vlastné. Ja som dosť veľký odporca moderných technológii, mobil je u mňa nutné zlo ktoré nabíjam už keď je bateria v prd*li a mobil skapatý, takže sledovať neustále stav baterie na e.biku by mi veľmi prekážalo. Ale je to asi nutné...predpokladám ....nadá sa urobiť asi taký spontánny výjazd o akom som spomínal...že idem len pretočiť nohy na 1 hodinku cca 30km a nakoniec sa vrátim za 5 hodín so 120km na tachometri.[/quote
Tak vím na co mám..Nějaké extra dlouhé výlety nedávám. nejvíce 75km. běžně 50-60km a na to mi stačí i polovina baterie...Možná časem přidám..Pulírovat kolo mě baví ,takže dát ho na nabíječku není problém.S mobilem mám stejný problém...Kiolo parkuju vedle zásuvky..Jednou jsem jel 23km bez baterie a nic moc..Ale jde to..Pro mě problém kopce..Ty nedávám..Jinak když valím podél řeky tak klidně baterku vypnu..Ebike jsem koupil abych se po dlouhé době vrátil na kolo ..Na klasiku jsem už neměl..Dnes už jsou kola s větší baterií..např Kellys ten má tuším 630Wh.. většina má 500Wh.. to stačí na rozumných 100km. Ale pokud lítáš po horách tak i po 30ti km je prázdná..Pokud máš kondičku jezdi na klasice..
Toto forum ma svoju kvalitu a prispevky typu, preco by som nechcel e-bike neprinesu nikomu ziadnu kvalitu. Ako vieme lesne hospodarstvo celkom slusne meni charekter cyklociest a turistickych chodnikov a plast 2,6-2,8 celkom efektivne riesi meniace sa podmienky. Winter mozno to chcelo len viac nahustit plaste, ale suhlasim s Tebou, ze na ebiku by som bez baterky 120 km neplanoval.
Všechno má své pro a proti..Já vidím spíše jen to PRO. Elektrokola se prozatím vyvíjí a jsou tu několik let..Začalo to takovým bázmekem do města s motorem v náboji a baterií někde na nosiči..Japonci v tom jedou celkem dlouho. Vývoj MTB je v plenkách a středové motory taky..Myslím podle vývoje klasických kol...Do několika let se dočkáme určitě spousty modelů ..Nejsem vyzionář..Ale už dnes jsou rádoby kola s motorem 7KW které jsou spíše motorky....Viz Mrázek,KTM atd. Pak ty klasické Čínské důchodcovské přibližovadla. A dnes spousta HTček a FULLů.Výroba motorů se rozjížd Jsou velmi výkoné a jsou i velmi malé..Které se dají vložit i do silnčky a téměř nejdou vidět.. Je to takový fenomén ve světě ,že v některých zemích dnes E-bike prodejem předčily i klasiku..Takže má to smysl .Má to kupce. A myslím že spousta těch kteří dnes opovrhují E-bikem zakrátko taky zvadnou a když budou chtít nadále jezdit mají zde možnost... Já chápu plně názory mladých bikerů že se jim cpeme na traily.. Ale jednak za našich let kdy MTB začínalo jsme neměli nic..Ani traily,ani cyklostezky o jiných vymoženostech nemluvě. Já začínal na staré ESCE někdy před 35lety.. Pak v roce 1989 jsem koupil VELAMOS SOBOTÍN. První MTB k dostání u nás..22kilová potvora z ocele. Měla blatníky,dynamo,3x6 shimano SIS bez indexů. A jak se to lítalo po lese...S historií končím.. Dnes máme možnosti o kterých se nám nesnilo..Ale roky přibývají,kondice padá..nemoci ,úrazy a nebo jen to že E-bike je diametrálně odlišné od klasiky. Tak hurá do lesa..Každý na tom co má..Hlavně užít svobody bajkování..
a rád jazdíš aj v zime ? ...alebo nikdy si si nechcel spraviť dobrú náladu technickým výšlapom po dobrom lejaku ? ...nechcel si nikdy zobrat kamosku/manzelku a ukázať jej nádherné výhlady trosku ďalej od civilizácie ? ....
...alebo nikdy si si nechcel spraviť dobrú náladu technickým výšlapom po dobrom lejaku ?
Tu už prestávam rozumieť. Sú miesta ktoré vyšlapem, ale po lejaku nie. Príde mi to logické. Neočakávam, že jedno a to isté miesto prejdem zhruba rovnako rýchlo/pohodlne. Nikdy som nemal problém potlačiť.
...nechcel si nikdy zobrat kamosku/manzelku a ukázať jej nádherné výhlady trosku ďalej od civilizácie ? ....
Toto už je argument. Zvažujeme e-bike do rodiny, ale nie pre mňa. Ja idem tak ďaleko, koľko mi čas dovolí a primárne nie je pre mňa dôležité, ako ďaleko zájdem.
Pre mňa zatiaľ jediný racionálny argument na kúpu je: "Kúpil som si e-bike, aby som vládal s partou a nechcem ich brzdiť."
Ako ti prosím z toho vyplynulo, že treba presedlať na e-bike? Všetky štyri spomenuté veci sa ma týkajú, ale ešte ani raz som nerozmýšľal nad kúpou.
aký s tým je problém? každý nech si jazdí na tom, čo ho baví. keby si si tu prečítal viac príspevkov, tak vieš že tento kolega mal zdravotné problémy a jediná šanca pre neho ako sa dostať späť do sedla je ebajk
Myslim, ze posledne prispevky stracaju kvalitu. Ja sa nehlasim do fora majitelov kabrioletov, aby som im zvestoval, ze ho nepotrebujem. Chceli sme vysvetlit, ze pedalovat sa da na ebiku aj bez motora. Ci uz v pripade nudze alebo len tak, ze sa mi chce.
No ja neviem. Ty povedz.
Radohanno má možno tie roky ako ja, možno tie isté úrazy ako ja... slušne som poprosil, ako on dospel k svojmu presvedčeniu. To je všetko. Opakujem, slušne a bez akéhokoľvek útoku.
Takže nie je nutné, aby ste sa správali ako členovia svorky, ktorej člena napadli. Nikoho som nenapadol, nikoho som neurazil, len so poprosil o informáciu. A myslím, že roky som v správnom fóre, hoci vďaka takým príspevkom o tom uvažujem, či naozaj.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1. typ pohonu (pri niektorych tahas motor aj bez baterky, niektore su mechanicky uplne odpojene)
2. hmotnost bicykla + jazdca
3. sirka a dezen pneumatik
4. povrch
v skratke - tazky full okolo 24kg s enduro gumami o sirke 2,6 - 2,8 po ceste uslapes, ale na nejaku vacsiu vzdialenost a strmsie stupania to rozhodne nie je, v terene bez baterky skor nie ako ano. nejaky trekac okolo 18kg s uzkymi gumami nahustenymi na max po ceste ci sotoline by nemusel byt velky problem, ale to je len moj dohad, nejazdil som na takom
Najlepsia odmena, je po ceste sa prepravit bez motora a v lesnych stupaniach si zapnut co i len najmensiu pomoc.
Tak vím na co mám..Nějaké extra dlouhé výlety nedávám. nejvíce 75km. běžně 50-60km a na to mi stačí i polovina baterie...Možná časem přidám..Pulírovat kolo mě baví ,takže dát ho na nabíječku není problém.S mobilem mám stejný problém...Kiolo parkuju vedle zásuvky..Jednou jsem jel 23km bez baterie a nic moc..Ale jde to..Pro mě problém kopce..Ty nedávám..Jinak když valím podél řeky tak klidně baterku vypnu..Ebike jsem koupil abych se po dlouhé době vrátil na kolo ..Na klasiku jsem už neměl..Dnes už jsou kola s větší baterií..např Kellys ten má tuším 630Wh.. většina má 500Wh.. to stačí na rozumných 100km. Ale pokud lítáš po horách tak i po 30ti km je prázdná..Pokud máš kondičku jezdi na klasice..
Pre mňa zatiaľ jediný racionálny argument na kúpu je: "Kúpil som si e-bike, aby som vládal s partou a nechcem ich brzdiť."
aký s tým je problém? každý nech si jazdí na tom, čo ho baví. keby si si tu prečítal viac príspevkov, tak vieš že tento kolega mal zdravotné problémy a jediná šanca pre neho ako sa dostať späť do sedla je ebajk
Radohanno má možno tie roky ako ja, možno tie isté úrazy ako ja... slušne som poprosil, ako on dospel k svojmu presvedčeniu. To je všetko. Opakujem, slušne a bez akéhokoľvek útoku.
Takže nie je nutné, aby ste sa správali ako členovia svorky, ktorej člena napadli. Nikoho som nenapadol, nikoho som neurazil, len so poprosil o informáciu. A myslím, že roky som v správnom fóre, hoci vďaka takým príspevkom o tom uvažujem, či naozaj.