došiel čas pre potrebu výmeny kotúčov a doštičiek na Levo pôvodne Sram 220 a 200. Zahrávam sa s myšlienkov vyskúšať Galfer s prispôsobenými adaptérmi a fialovými doštičkami pre ebike. Má niekto skúsenosť, prípadne iná možnosť. Ďakujem
dakujem za rady, objednal som adapter aj vačší kotúč. No este sa spitam mate niekto skusenost ako ich "povolit" alebo "roztiahnut" lebo už pri 1.8 kotúčoch je to ltt a trosku suchalo tak sa len pripravujem na 2mm
Ja som menil minuly týždeň. Nové kotúče Magura predok 220 zad 203 musel som použiť adaptér lebo som mal Sram 200. Plus doštičky Galfer fialove.Predok Ok. Zad no čo ja som sa napi….Stale šuchali doštičky o koťuč. Už som nato nemal nervy. Su trošku širšie. Ale upozorňovali ma nato tu v téme. Zabehol som ich. A dnes celodenný výjazd v Schweiz Alpách. Všetko v pohode. Sadli. Brzdy Sram Maven
prosím o radu k Magura brzdám, konkrétne k MT Thirty. situácia je taká, že v kľudovom stave sú na jednej strane piestiky trochu vysunuté a platnička sa šúcha o kotúč a píska to ako ***** nie je možné to vycentrovať tak, aby bol kotúč presne v strede štrbiny na prasati. nepoznáte na to nejaký domáci hack?
Joži, to vyzerá ako pridreté (zašpinené) piesty na jednej strane... Čiže WD, v kombinácii s brake cleanerom, a do blba - streknúť, hýbať, streknúť , hýbať... No a ak to náhodou nepovolí, cipo11 metóda...
nad výmenou sa samozrejme uvažuje a bajk má len nejakých 200 km nabehaných. vyzerá, že to tak bolo od nova. ak sa to nepodarí vyriešiť nejako svojpomocne, zrejme bude nasledovať výmena za spoľahlivejšie brzdy
niekedy skúšam, že mám distančnú dostičku na hrúbku 2x obratá brzdová doštička + obdratý kotúč, aby sa piestiky vysunuli čo najviac - vytiahnem ju a zubnou kefkou menšej výšky aby tam vliezla vyčistím to riadne
Ahojte, prosim o radu, existuje adapter FM na PM na 203mm kotuce?
Aktualne mam 180, ale zvazujem dat 203mm.
Respektive je problem kombinovat 2 adaptery (z FM na 180 a druhy zo 180 na 203?)
gronkjear Zákaznícka podpora•
14. 10. 2025 o 17:51
Aky to je ram? Neverim tomu, ze ak tam je FM uchyt tak to vyrobca dizajnoval na 200 mm kotuce. Prides o zaruku, ak ti to tam vobec vojde.
Ja by som to nerobil
Ak ti chyba vykon alebo odolnost - zvol kvalitnejsie platne.
Bike je Superior eXF9039.
Nedocital som sa o povolenych rozmeroch kotucov, resp nejake maximalne limity. Je to bezna informacia v manualoch? alebo treba specialne kontaktovat vyrobcu/predjacu o kompatibilite.
Dik za rady.
Ano, 2022. Dakujem moc za link pdf.
Ako velky "problem" to moze byt pre ram, ak tam dam 203mm kotuc (ak sa zmesti samozrejme)?
Su brzdne sily natolko rozdielne ze to moze ten ram poskodit?
mal som na kazdom bajku vzadu 220mm kotuc a nikdy som nepozeral na to ci na to ram je, alebo nieje dimenzovany. myslim ze je na fore malokto tazsi ako ja a permanentny brzdic a nikdy sa mi nic nestalo ak sa stane urcite budem prvy
rozmýšľam, a či ? ... ak chceme dosiahnuť rovnaký brzdný účinok, potom na menšom ramene musí byť vyvinutá vyššia brzdná sila na piesty strmeňa, potom na menšej dráhe a menšej ploche dôjde k vyššiemu opotrebeniu kotúča oproti kotúču s vyšším priemerom; a väčšia sila bude pôsobiť na rám na menšom ako väčšom ramene; nevidím do toho, ale neberie sa väčší priemer skôr pre správne či jemnejšie dávkovanie brzdného účinku ? ako aj pre menšie nahrievanie kotúča ? ... pýtam sa ako laik ;
gronkjear Zákaznícka podpora•
15. 10. 2025 o 20:16
Lapaj za mna je to jasne "nie", rovnako ako davat adapter na adpater. Ale ako vidis, ini ludia s tym nemaju problem, tak nevravim ze to fungovat nebude
dees nie, zober si ze packu stlacis rovnakou silou - t.j. teoreticky sa rovnako "zakusnu" platnicky na mensom aj vacsom kotuci. Aka bude brzdna sila? Rovnaka? Nie, na vacsom kotuci bude vacsia, vsak? Cize pri max. stlaceni paky bude aj max. brzdovy efekt razom vacsi - a prave tymto stupa zatazenie vidlice/ramu.
To s tym zahrievanim kotuca samozrejme plati.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pridlho si pridlho
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/kotucove-brzdy/sram-db8-kotucova-zadna-brzda-2000-mm-p170481.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=2MTB0001I%7C12%7Cpla%7Ckws%7Cpfx-mtbiker-sk~ads~shopping~~&utm_id=19691835270&gad_source=1&gad_campaignid=19691835270&gbraid=0AAAAAC8ECKyMFSVBZDr-wLqkCflROThbw&gclid=CjwKCAjwruXBBhArEiwACBRtHROcLYdpXvnjA3CjtfBGdrnWy8R4nf6xM4MJESFDK9GB1JLq0SvKIhoCRdoQAvD_BwE#questions
savings SRAM DB8 kotúčová zadná brzda, 2000 mm
97,99 € savings
MOC 165 €Aktualne mam 180, ale zvazujem dat 203mm.
Respektive je problem kombinovat 2 adaptery (z FM na 180 a druhy zo 180 na 203?)
Dikes.
Ja by som to nerobil
Ak ti chyba vykon alebo odolnost - zvol kvalitnejsie platne.
Nedocital som sa o povolenych rozmeroch kotucov, resp nejake maximalne limity. Je to bezna informacia v manualoch? alebo treba specialne kontaktovat vyrobcu/predjacu o kompatibilite.
Dik za rady.
Starsie ramy - https://archive.superiorbikes.com/resources/download/superior/2023.pdf - vyzera to z Tvojej fotky na ten ram od str. 137 - na str. 141 je info o max. rotore - v tom pripade by to bolo tych spominanych 180 mm.
Ako velky "problem" to moze byt pre ram, ak tam dam 203mm kotuc (ak sa zmesti samozrejme)?
Su brzdne sily natolko rozdielne ze to moze ten ram poskodit?
dees nie, zober si ze packu stlacis rovnakou silou - t.j. teoreticky sa rovnako "zakusnu" platnicky na mensom aj vacsom kotuci. Aka bude brzdna sila? Rovnaka? Nie, na vacsom kotuci bude vacsia, vsak? Cize pri max. stlaceni paky bude aj max. brzdovy efekt razom vacsi - a prave tymto stupa zatazenie vidlice/ramu.
To s tym zahrievanim kotuca samozrejme plati.
Dakujem za kazdy nazor, skusenost.