došiel čas pre potrebu výmeny kotúčov a doštičiek na Levo pôvodne Sram 220 a 200. Zahrávam sa s myšlienkov vyskúšať Galfer s prispôsobenými adaptérmi a fialovými doštičkami pre ebike. Má niekto skúsenosť, prípadne iná možnosť. Ďakujem
gronkjear nebavíme sa o sile na páčke, bavíme sa o brzdnom účinku; pri rovnakom brzdnom účinku pri väčšom priemeri kotúča bude sila na páčke menšia, no na väčšom ramene / priemeri musí byť sila na strmeň / rám menšia; (to je ako s pastorkami ... pri menšom prenose sily do kľúk na väčšom pastorku dosiahneš rovnaký prenos sily do plášťa ako pri väčšom zábere do kľúk pri menšom počte zubov na pastorku) ...
gronkjear Zákaznícka podpora•
15. 10. 2025 o 22:32
Este raz - vacsi kotuc - vacsia brzdna sila - vyssie zatazenie ramu. Ano, je tam ina paka, kedze strmen je v inej vzdialenosti od ramu/vidlice - to este zvacsuje "rameno" strmen-os uchytu, to zatazenie (ramu, vidlice, adaptera, skrutiek...) v danom mieste je teda logicky vyssie.
Typicky priznak old school jazdenia - supol si 203 mm kotuce na svoju RST Gila vidlicu s QR nabojom, lebo tak to jazdili kamosi na sidlisku a do mesiaca si ju mal vyvaklanu v puzdrach. Prave pre to zatazenie.
No, ak tomu spravne rozumiem, vacsi kotuc = vyssia brzdna sila = vacsie namahanie ramu.
To iste sa ale da dosiahnut aj lepsimi, ucinnejsimi, silnejsimi brzdami na nezmenenom kotuci, 180mm.
A limitacia upgrejdu brzd sa v manuali nespomina...
Záverečný limiter brzdnej sily je schopnosť prenosu zadnej pneu. Teda silnejšia brzda, či už to dosiahneš zväčšením kotúča alebo výkonnejšie strmenom pripadne platnickami,len skôr zablokuje koleso a ta sila na rám je rovnaká...
Pri zablokovanom kolese áno vtedy sa brzda neohrieva nepotrebovava.Ale už ani to brzdenie za moc nestoji.
Dosť záleží ako dlho brzda dokáže brzdiť kým sa prehreje,potom už stráca účinnosť. Tak ako obvykle,na veľkosti záleží a hadam ešte viac na spôsobe brzdenia.
Ale to je už úplne iná rozprávka...
To som celkom prekvapeny, ze sa vyrabaju znackove (nie Temu) brzdy, ktore nepasuju na znackovu (RS Judy Silver 29) vidlu s QR oskou...
K brzdam nie je upozornenie, ze nie su vhodne na taku vidlu...
Predpokladám, že pred upgrade-om si si preveril kompatibilitu vidlice s 203mm kotúčom. Ak je tam ale klasická QR oska a nie thru axle,tak to asi neni moc vhodné na veľký kotúč,hoci to oficiálne nikde nepíšu...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Typicky priznak old school jazdenia - supol si 203 mm kotuce na svoju RST Gila vidlicu s QR nabojom, lebo tak to jazdili kamosi na sidlisku a do mesiaca si ju mal vyvaklanu v puzdrach. Prave pre to zatazenie.
To iste sa ale da dosiahnut aj lepsimi, ucinnejsimi, silnejsimi brzdami na nezmenenom kotuci, 180mm.
A limitacia upgrejdu brzd sa v manuali nespomina...
Dosť záleží ako dlho brzda dokáže brzdiť kým sa prehreje,potom už stráca účinnosť. Tak ako obvykle,na veľkosti záleží a hadam ešte viac na spôsobe brzdenia.
Ale to je už úplne iná rozprávka...
Banjo srobik zasahuje/brnka do s*****v.
Nejaky napad na riesenie?
Dik za kazdu radu.
K brzdam nie je upozornenie, ze nie su vhodne na taku vidlu...