Tak tam si ich pochvalujem, okolo tlaku 1.1 (80 kg mam) je to na nich vyborne. Ta guma ja fakt dost makka. Mna zas taha ten Dubnital ale nazory su nan zatial dost rozporuplne, nie som presvedceny. Takze znova dam Mezcala. Ale hovorim, ze v blate dost lietaju.
23.06.2025 - 09:35:15
00
lubo_j mám Dubnital (budúci týždeň výjde von aj test). Čo sa týka šírky, tak na 30 mm ráfiku po obutí a nafúkaní na 1.6 bar mali 59,5 mm. Teraz po troch týždňoch jazdenia majú o 1 mm viac, resp. predný presne 60 mm.
23.06.2025 - 10:18:54
00
Tito tu hovoria, ze Dubnital je podla nich skor Gravel guma, ze trakcia pri zatacani je "scary", v porovnani s Peyotte:
https://www.youtube.com/watch?v=tZ2ap870T5E&t=964s
Moze to by sposobene tym gulatejsim tvarom Dubnitalu.
23.06.2025 - 11:06:13
00
Hmmm...pre mňa je to zatiaľ jeden spoľahlivý, rýchly plášť. Jazdím XC terén, hardtail, čo je do istej miery terén, vhodný aj pre gravel :-) Zvyšok je v pohodlí a rýchlosti ....
23.06.2025 - 11:12:37
00
Ako sa chova ten Dubnital v blate alebo na mokrej hline (este nie moc blato)? Drzi alebo sa smyka?
23.06.2025 - 11:16:26
00
AdMich takmer kazdy xc plast od renomovanej znacky je spolahlivy a rychly…
Vsetky sa ale budu mierne lisit, ziadny nebude mat vymaxovane vsetky atributy.
Vedel by si to aj porovnat s niecim co si jazdil predtym?
Dalsia vec je aj ako jazdis… ak jazdis na pohodu tak na limit plasta narazis len pri nepozornosti. Jazdis niekedy aj tak, ze sa snazis ist zjazdy co najrychlejsie?

Poviem priklad. Ked jazdim na pohodu, tak sa mi nestalo ze by ma na Pirelli XC RC smyklo. Ale na pretekoch ked idem co najrychlejsie zjazd co nepoznam, alebo aj na trailoch bomby tak viem ze treba brzdit citlivo lebo lahko ide do smyku.
Napr. taky Fast Trak odpusti o dost viac a v konencnom dosledku som na tych Pirelli v zjazdoch pomalsi, lebo urobim ovela viac chyb.
23.06.2025 - 11:28:22
02
Jazdil som:
Schwalbe Racing Ralph/Ray (2.25”)
TUFO XC11 (2.25”)
Maxxis Ikon (2.20)
X-King (2.30)
A potom kopec plášťov mimo XC zamerania. Preteky však nejazdím. Tak neber to, že ťa prehováram. Ono ich síce recenzujem pre MTBIKER, no stále je to len subjektívny názor. Zo spomenutých plášťov mi prídu najrýchlejšie na suchu (les, polňačky, asfalt) no a hlavne najľahšie.

PS: Na XC full, ako je Epic, a pre pretekanie, by som išiel o stupienok vyššie, ako Dubnital, čiže Trinotal. Ja sa považujem za turistu a v podstate zaradenie gravel, nie je veľmi ďaleko od reality :)
23.06.2025 - 11:46:29
00
Nemám pocit ze by dubnital bol gravel guma. pocitov podrží viac ako xc rc. A aj hmotnosť je lepšia. A zdá sa mi čitateľnejsi ako fast track. Ale to sú asi každého osobne preferencie
23.06.2025 - 11:58:03
00
Hmotnosť je bezkonkurenčná na daný objem, výkon a cenu.
23.06.2025 - 12:12:43
00
arrow_leftlubo_j napísal:
Mate niekto skusenost s Vittoria Mezcal alebo Peyote v najnovsej XC Race verzii v sirke 2,4?
Zaujima ma:
- schopnost tlmit nerovnosti (korene, kamene, makadam...). Idealne porovnanie napr. s Pirelli, Wolfpack ci Specialized plastami.
- ako si poradia s obcasnym blatkom. Ziadne blatove vyjazdy, ale proste ak je na maratone sem tam rozmoceny podklad, tak ci to tie Peyotte zvladnu aspon tak ako ine semi-slicky (Pirelli XC RC, Aspen...)


Mam na HT vpredu novy Mezcal a vzadu Peyote s insertom. Presiel som s nimi doteraz cca 900 km. Teren asfalt, polne, lesne cesty, zvaznice, obcas korene, kamene... Su to rychle plaste, ktore dobre tlmili nerovnosti. Celkovo som spokojny aj ako drzia grip v zatackach. Co som rychlo zistil, ze dolu kopcom na suchom podklade ide Peyote pri brzdeni rychlo do smyku, spoliehal som sa teda viac na Mezcal vpredu.
Ak by bolo blato tak pri Peyote by som mal problemy s trakciou, hlavne do kopca by presmykovali.
23.06.2025 - 12:33:48
00
Nad Peyoteom som rozmyslal aj ja. Mezcal dopredu a dozadu Peyote. Ale presne ako pises, ten dezen je na mna extremne hladky. Ale musi byt zas rychly, to na nom fakt vidno. Tie Mezcaly 2.4 su naozaj vyborne.
23.06.2025 - 12:59:53
00
Ja by som idealne dopredu chcel nieco co ma sipkovity vzor a dozadu kludne semi slick. 2 roky na tych XC RC ma naucili, ze semi slicky v predu su u mna kontraproduktivne. To co usetrim v stupani nie je problem potom stratit v dvoch zakrutach.
Keby tieto Specialized Fast Trak/Air Trak co mam teraz boli objemnejsie a neodskakovali by tak na korenoch a volnych kamenoch, tak som s nimi nadmieru spokojny. Inak Air Trak 2.35 FlexLite ma hmotnost 585g, tolko k tej bezkonkurencnej hmotnosti Dubnitalu :D (myslim ze aj Wolfpack Speed 2.4 bude mat menej a to je teda poriadny balon). Ale vplyv hmotnosti na rychlost plasta vobec nie je taka dolezita ako sa tu na fore traduje. Zdaleka najdolezitejsia je konstrukcia a zmes. Vzor a hmotnost nema az taky vplyv. Schwalbe su jedny z najtazsich vzhladom na objem a pri tom testy valiveho odporu vychadzaju super.
23.06.2025 - 13:20:51
00
nemáš ten fast trak starý? Ja mám vpredu aj vzadu obyčajný T5 2,35 a drží to fantasticky, nehučí gúľa sa to výborne (tlaky 1,6 a 1,8 - 96kg) aj to pekne tlmi, vzadu insert.... Ešte mám na dlhšie trasy Renegade na zadku a to tiež dobre drží na to že to je už skoro gravel guma.. Už som jazdil aj Ikon aj Ardent race aj Tufo XC14 a XC12 a tieto nové fast traky sa mi zdajú veľmi fajn...
23.06.2025 - 17:03:17
00
Nie, uplne novy Fast Trak Flexlite: https://www.specialized.com/sk/sk/fast-trak-flex-lite-t5t7-tlr-xc-tire/p/1000233896?color=1000233901-1000233896
Ja nevravim, ze drzi zle alebo ze je pomaly. Prave naopak. Ale Specialized plaste netlmia tak dobre ako napr. Pirelli ci Wolfpack, co som jazdil predtym. (Fukam 19 psi vpredu a 21 vzadu pri 82kg. To je bezpecne minimum pre mojej vahe.)
Moze to byt tym ze na behuni su vyrazne hrubsie ako na bocnici, a tak sa deformacia rozklada menej rovnomerne. Rovnake to bolo aj na predoslej verzii. Zvykol som jazdit pred par rokmi vpredu Fast Trak T7 a vzadu T5.
23.06.2025 - 18:20:55
01
aha, myslel som zostarnutú gumu... ja mám túto verziu: https://www.specialized.com/sk/sk/plte-fast-trak-control-2-bliss-ready-t5/p/205256?color=330470-205256&searchText=00122-4002
23.06.2025 - 19:56:54
00
keyboard_arrow_up