trecia sila je konštantná, len pri výšších tlakoch je jej účinok zanedbatelný. Taktiež závisí od použitia vazeliny, oleja jeho viskozita .....
Presne ako hovoríš, trenie je najviac vyditeľné pri počiatku zdvihu.
Trenie sa ti prejaví aj na grafe, prípadne nerovnomerným chodom, trhaním ....Pre nastavenie SAG-u ta nemusí zaujímať trenie, nakolko nastavuješ pomer svojej váhy proti stlačeniu vidly. SAG slúži pre východzie nastavenie vidly. S vyšším zdvihom bude SAG vyšší a môžeš si dovoliť ísť aj na vyššiu hranicu. Vidla sa ti odvdačí lepším kopírovaním negatívnych prekážok (jamky) Laický test "panelová cesta"
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_2.html
na trení sa ti podpisuje vela vecí: stieraky a ich prevedenie (RS šedé ... mňam aj bez úpravy), O-krúžky (v lepších prevedniach X-krúžky), vzduch. piestik, púzdra (kvalita, chod) , jedno z najproblematickejších miest je tesnenie tlmiča (Manitou) ..... kto ho rozoberal, zistil pridrhávajúci chod
Z fabriky výjde
vidla a nikto s nezaoberá jej chodom, že by mohol byť jemnejsí. Pre nich je to kus ktorý pruží, to platí aj pre strednú kategóriu ... česť výnimkám
