to Senorexp2000:
presne ako si spomenul. Tento test, hovorí len o charaktere pružiny, jej správaní pri určitom zatažení a je ho možné robiť len za predpokladu, že
tlmič je v poriadku ... o tom bolo už písané. O správaní tlmiča nehovorí vôbec nič.
Bolo to vymyslené, aby bolo možné zdokumentovať správanie pružiny na papier a nedochádzalo pri rovnakej vidle k informáciam typu:
- žehlička, berie aj najmenšie zrno ...
- slabá citlivosť ...
Ked premeriaš pružinu pri rovnakom type vidly, ale inom prevedení (solo Air, Dual Air, U-turn ... Reba) prídeš k záveru, že každá je úplne iná a má aj iné správanie.
Na charakteristike sa ti podpisuje hlavne pružina (vinutá, vzduch), trenie a odpory (guferá, púzdra, odpor O-krúžkov u kvalitnejších X-krúžkov)
Tlmič je možné v domácich podmienkach merať len pocitovo.
Na presné meranie dynamiky tlmenia a pruženia ako celku je potrebné mať zariadenie, kde sa ti bude priebeh zákmitov po prejdení prekážky zapisovať do grafu. (systém merania tlmenia u auta) Spomínaš priebehy, odpory, mazanie .... všetko je správanie samostatnej vidli. Aby bolo vidieť ako sa správa celý
bike tak musíš kontrolovať priebeh rámu, tam kde sa ho dotýkaš ... riditka) - dobrý postreh
Ked už chceš naozaj ísť do detailov, tak na Milanovom zariadení v rámci príprav je nutné nastaviť vzdialeností a uhly celého biku, aby bolo meranie správne.
Možno ťa ukludím, ked ťa nasmerujem stránku toho pravého kde je vysvetlenie celého dynamického pohybu.
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_4.html
a celý priebeh ladenia ...
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/4_4.html
Takže príjemné štúdium