Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Som sa to dneska snazil zmerat ale akosi to nevyslo. Kedze ju nemam ako stiahnut tak som sa na nu len zavesil. To by sa este dalo lenze pri rovnakom zdvihu som vzdy nameral rozdielnu hodnotu sily. Z casti to bolo aj tym ze po zimnej prestavke neni este zabehnuta a chod trocha pridrhava. Ak niekto mate foto samotneho merania tak ho sem prosim dajte nech viem co som este urobil zle.
Zobraziť komentár 02.03.2007 - 19:57:52
00
ja by som mal taku otazocku ohladom ziskania hodnot do grafu charakteristiky, na ktoru som doteraz nikde nenasiel odpoved.
pri teste zatazujete vidlu postupnym prikladanim zavazia alebo medzi kazdym zvysenim zavazia vidlu odlahcite?
Zobraziť komentár 02.03.2007 - 20:49:00
00
skús si prečítať predpokladám, že je to tam popísané dostatočne :lol:

http://www.tuning-test.cz/3_3.html

V skratke - tlačiť na vidlu zhora na dosiahnutie určitej váhy, jej uvolnenie a premeranie. Postup sa stále opakuje pri vyšších váhach
Zobraziť komentár 02.03.2007 - 21:00:16
00
Tak ako roman pise .... stlacit, dosiahnut vahu (kludne a postupne) a potom povolit.

Nieje zle ani trocha s vidlicou prepruzit pred meranim aby sa trocha premazala - lebo za jazdy sa vidlica predsa len hybe a tym sa maze, ked dlho stoji tak moze pridrhavat. A je skoda si zbabrat takto meranie.
Zobraziť komentár 02.03.2007 - 21:54:02
00
tak na toto sa pozrite:
fox Talas 32 a SR Suntour Epicon



nájdete na www.eurobike.sk v uvode a tam je niečo o sr suntour epicon

Prílohy:

fox a sr.jpg
fox a sr.jpg 43.86 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 03.03.2007 - 17:29:57
00
tak na toto sa pozrite:
fox Talas 32 a SR Suntour Epicon
nájdete na www.eurobike.sk v uvode a tam je niečo o sr suntour epicon

čo tak uverejniť vlastné meranie? :?
Zobraziť komentár 05.03.2007 - 07:50:22
00
zase sa pokúsim oživiť tému, lebo ako sledujem, tak všetkým všetko funguje, všetci sú spokojný... :idea:

príklad:
patrik - MX Comp nie, malo citliva. Ani Scareb Comp (strunovy), je malo citlivy. Ber Elite, ako ti bolo doporucene.
filo18 - ja mam RS J3 a uplna spokojnost
davhan - ja s RS J3 az taky spokojny nie som.. ked budu na jesen koruny... tak bude namiesto toho reba..

to patrik: ak vravíš zo skúsenosti, tak sprav graf a na ňom bude vidieť tá necitlivosť veľmi pekne. Prečo mu radíš, že Comp nie ale Elite? sprav graf a budeš vedieť presne o kolko sa líši citlivosť. "málo citlivý" mu velmi pomôže vo výbere a rozhodovaní
to davhan: pre ktorú sa rozhodneš? Ktorá splní tvoje očakávania? Aj Reba má na každý typ iný prejav pružiny (solo, dual ...)

chlapi skúste pomerať to čo máte doma, pomôže to ostatným vo výbere vidly. Niekomu vyhovuje to, niekomu ono. Charakteristika je len jediný dôkaz o chode a správaní sa pružiny! dá sa z nej vela vyčítať a odpadnú dohady typu jedna babka povedala ....
Zobraziť komentár 28.03.2007 - 16:13:25
00
ja som skusal zmerat tu svoju a dosiel som po 600N, vacsiu silu (konstantnu) som uz nevyvinul
Zobraziť komentár 28.03.2007 - 16:22:34
00
roman: netusim..musim sa lepsie pozriet na rozdiely medzi modelmi... nasiel som cez cz e-shop tusim reba race za 10k ceskych + nejake drobne
..chcem 100mm, bez u-turnu..nepotrebujem menit zdvih,chcem to na kotuce... a dalej sa uvidi :)
Zobraziť komentár 28.03.2007 - 16:25:11
00
pokial si sám a lahká váha, tak sa ti to logicky nemôže podariť.
zakresli do grafu a šup sem s ním :lol:

ja na meranie používam aj manželku a spolu dosiahneme do 90 kg
Zobraziť komentár 28.03.2007 - 16:26:24
00
roman: netusim..musim sa lepsie pozriet na rozdiely medzi modelmi... nasiel som cez cz e-shop tusim reba race za 10k ceskych + nejake drobne
..chcem 100mm, bez u-turnu..nepotrebujem menit zdvih,chcem to na kotuce... a dalej sa uvidi :)


u výrobcu nenajdeš chovanie pružiny. Na to je najlepšie, ked to spravi niekto kto ju jazdí. To ostatné sú len "udelátka" ktoré vylepšujú chod tlmiča, prípadne zdvihu.

:!: takže výzva potrebujeme premerať charakteristiku REBA všetky modely :!: kto ju jazdí a pomôže? :idea:
Zobraziť komentár 28.03.2007 - 16:29:34
00
V tichosti sledujem túto diskusiu a teší ma, že bikerska verejnosť našla "spoľahlivý" nástroj na hodnotenie kvality vidiel.Bohužiľ mi to nedá a musím poznamenať,že pre relevantne posúdenie kvality odpruženia z hľadiska vibroizolacie je treba analyzovať aj iné aspekty ako len priebeh sila-posunutie, merané spomínaným sposobom, ktoré dáva informáciu o tuhosti odpruženia(sklon krivky) a treni(posunutie celej krivky nahor)...Rovnako dôležitým faktorom je samozrejme aj priebeh viskózneho tlmenia v tlmiči(sila-rýchlosť prepruženia), pravé táto charakteristika dá informáciu o tom aká sila pri jakej rýchlosťi prepruženia sa mám prenesie do rúk. Preto pre celkové posúdenie odpruženia je nutné urobiť závislosti(vidlice ako celku):sila-rýchlosť,sila-výchyľka,sila-cas a taktiež pre ladenie kompletnych dynamickych vlastnosti vzhľadom k prevádzke pre ktorú je vidla urcená,je nutne poznať závislosť sila-frekvencia budenia...
Zobraziť komentár 08.04.2007 - 00:12:39
00
No urcite mas pravdu v tom ze by bola chyba povazovat graf PRUZINY vidlice za komplexne zhodnotenie jej kvality, to urcite nie.
No graf pruziny je unikatne jednoduchy nastroj na to aby si zistil ci je v tvojej vidlici vhodna pruzina pre tvoju vahu a ci nema vidlica problem s drhnucim chodom - teda vacsinou malo oleja alebo zaneseny olej ci vazelina.
Lebo aj ked sa to nezda, vacsina bikerov ma najvacsi problem prave s pruzinou, lebo standardne montovane kusy su na rozpatie 65-75 cca. Takze mladsi bikeri a zeny ktori jazdia na tovarnej vidlici maju vacsino velmi tvrdu pruzinu, tym padom si to spominane tlmenie pohlcovanie nerovnosti ani neuziju ;-(

Do istej miery to plati aj pre vzduchove vidlice, tabulky ktore poskytuje vyrobca su casto velmi vzdialenej realite. Napr, podla tabulky manitou som mal fukat skareba na 95Psi, co je tlak pri ktorom som ho dal staticky na 9 cm z desiatich a pri jazde by som ho rozbil na maderu. Takze tento graf je vhodny na to aby si clovek overil ci dany tlak alebo pruzina mu vyhovuje. A s tlmenim je vhodne sa hrat az potom ked je jasne ze pruzina ma vhodnu tvrdost a priebeh.

Tuhost vidlice do krutu je zistitelna jazdou, no tazko sa popisuje - ale najlepsie to vidiet na tom ako ti koleso drzi stopu pri prechadzani nerovnosti ktore su pod malym uhlom na smer jazdy - napr vymlete koryto po dazdi atd. Tam ti malo tuha vidlicia slusne zatancuje, tuha to podrzi.
Zobraziť komentár 08.04.2007 - 14:17:57
00
to Senorexp2000:
presne ako si spomenul. Tento test, hovorí len o charaktere pružiny, jej správaní pri určitom zatažení a je ho možné robiť len za predpokladu, že tlmič je v poriadku ... o tom bolo už písané. O správaní tlmiča nehovorí vôbec nič.
Bolo to vymyslené, aby bolo možné zdokumentovať správanie pružiny na papier a nedochádzalo pri rovnakej vidle k informáciam typu:
- žehlička, berie aj najmenšie zrno ...
- slabá citlivosť ...
Ked premeriaš pružinu pri rovnakom type vidly, ale inom prevedení (solo Air, Dual Air, U-turn ... Reba) prídeš k záveru, že každá je úplne iná a má aj iné správanie.
Na charakteristike sa ti podpisuje hlavne pružina (vinutá, vzduch), trenie a odpory (guferá, púzdra, odpor O-krúžkov u kvalitnejších X-krúžkov)

Tlmič je možné v domácich podmienkach merať len pocitovo.
Na presné meranie dynamiky tlmenia a pruženia ako celku je potrebné mať zariadenie, kde sa ti bude priebeh zákmitov po prejdení prekážky zapisovať do grafu. (systém merania tlmenia u auta) Spomínaš priebehy, odpory, mazanie .... všetko je správanie samostatnej vidli. Aby bolo vidieť ako sa správa celý bike tak musíš kontrolovať priebeh rámu, tam kde sa ho dotýkaš ... riditka) - dobrý postreh
Ked už chceš naozaj ísť do detailov, tak na Milanovom zariadení v rámci príprav je nutné nastaviť vzdialeností a uhly celého biku, aby bolo meranie správne.
Možno ťa ukludím, ked ťa nasmerujem stránku toho pravého kde je vysvetlenie celého dynamického pohybu.
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/3_4.html
a celý priebeh ladenia ...
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/4_4.html

Takže príjemné štúdium
Zobraziť komentár 08.04.2007 - 17:16:16
00
Stránky pána Milana mám preštudované ako aj nespočet ďalších publikácií ohľadom odpruženia automobilov, keďže v tejto oblasti pôsobím. Ja nechcem kritizovať spomínaný prístup hodnotenia, ale každý kto študoval či už mechaniku alebo čistú fyziku vám potvrdí, že rozhodnúť o tom, či vidlica bude,ak použijem váš termín "žehliť" nerovnosti nie je možné len na základe charakteristiky pružiny.Ak uvažujem, že pružina je vhodne nastavená na váhu jazdca a podmienky jazdy t.j. tak aby nedochádzalo k maximálnemu prepruženiu a taktiež je eliminované trenie, potom o tom či dostanete ranu rozhodne práve charakter tlmiča. Takže hovoriť o schopnosti žehliť nerovnosti len na základe znalosti pružiny, je to iste ako keby hodnotíte schopnosť manželského páru zdolávať problémy len na základe znalosti jedného z tejto dvojice. Taktiež konštatovanie že oni to zvládnu dobre lebo jeho poznám(pružina) a ona je v poriadku (tlmič) je nie moc relevantné:) Každopádne prácu pána Milana si vážim, btw idem si uňho objednať sr epicon, len sa snažím eliminovať isté možné desinformácie a prispieť do tejto diskusie z pohľadu strojára.
Zobraziť komentár 08.04.2007 - 23:55:04
00
keyboard_arrow_up