Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Chcel si plášte do blata, takže úzke rozhodne nebudú. Široké ti akurát nabalia bahno a môže to vadiť rotácii kolies. Užší plášť sa skôr prereže podkladom.


vsetko je relativne a hlavne pneumatika je casto tazky kompromis. to ci sa blato nabaluje alebo odletuje, zavisi ako od "typu" blata, vo velkej miere vsak od vzorky plasta, v malej miere od sirky. to ci to vadi v rotacii zavisi od ramu a vidlice, kolko priestoru poskytuje.

do mensieho rozmeru by som osobne isiel vtedy, ak JS+MS nemaju kotucovky a pouzivaju klasicke V-ecka, zadna stavba ramu je pomerne uzka a su v kategorii musej vahy. rovnako hra rolu, ci jazdia pevny ram alebo full. pri maratone mozes mat s uzsim plastom sice miestami lepsiu trakciu, ale s hrubsim plastom mas vacsi komfort - mozes jazdit nizsi tlak, lepsie prechadzas cez korene a sutre, mas mensiu unavu tela a vacsiu istotu proti preseknutiu a defektom (hlavne pri tazsom jazdcovi) a v konecnom dosledku mozno v cieli lepsi cas.

trochu OT: pri zjazdoch v najextremnejsom blate sa pouzivaju takzv. spiky - relativne uzky plast s vysokymi "ostnami". ked napr. rozmer 2,25"
www.intensetires.com
umozni "prerezanie" sa blatiskom pri downhille, tak 2,0" alebo 2,1" plast sa dokaze prerezat bahnom pri maratone.

presne ako naznacil Deadalus - papierove rozmery plastov su dost nepresne hodnoty, aby sme sa na fore natahovali o 0,15 palca. 1,95" plast od vyrobcu X moze mat po nahodeni na rafik rovnaky rozmer, ako deklarovany 2,25" od vyrobcu Y. treba skusat a zistit, co vyhovuje. rovnako treba zvazit, ci chcem mat arzenal plastov a prezuvat vzdy podla aktualnych podmienok, alebo mat v zasobe len 2-3 typy a vacsinu roka jazdit ajtak s "univerzalom".
Zobraziť komentár 02.09.2010 - 10:54:16
00
vsetko je relativne a hlavne pneumatika je casto tazky kompromis. to ci sa blato nabaluje alebo odletuje, zavisi ako od "typu" blata, vo velkej miere vsak od vzorky plasta, v malej miere od sirky. to ci to vadi v rotacii zavisi od ramu a vidlice, kolko priestoru poskytuje.

do mensieho rozmeru by som osobne isiel vtedy, ak JS+MS nemaju kotucovky a pouzivaju klasicke V-ecka, zadna stavba ramu je pomerne uzka a su v kategorii musej vahy. rovnako hra rolu, ci jazdia pevny ram alebo full. pri maratone mozes mat s uzsim plastom sice miestami lepsiu trakciu, ale s hrubsim plastom mas vacsi komfort - mozes jazdit nizsi tlak, lepsie prechadzas cez korene a sutre, mas mensiu unavu tela a vacsiu istotu proti preseknutiu a defektom (hlavne pri tazsom jazdcovi) a v konecnom dosledku mozno v cieli lepsi cas.

trochu OT: pri zjazdoch v najextremnejsom blate sa pouzivaju takzv. spiky - relativne uzky plast s vysokymi "ostnami". ked napr. rozmer 2,25"

umozni "prerezanie" sa blatiskom pri downhille, tak 2,0" alebo 2,1" plast sa dokaze prerezat bahnom pri maratone.

presne ako naznacil Deadalus - papierove rozmery plastov su dost nepresne hodnoty, aby sme sa na fore natahovali o 0,15 palca. 1,95" plast od vyrobcu X moze mat po nahodeni na rafik rovnaky rozmer, ako deklarovany 2,25" od vyrobcu Y. treba skusat a zistit, co vyhovuje. rovnako treba zvazit, ci chcem mat arzenal plastov a prezuvat vzdy podla aktualnych podmienok, alebo mat v zasobe len 2-3 typy a vacsinu roka jazdit ajtak s "univerzalom".

Vdaka za radu uz som sa rozhodol pre schwable NN 2,1.
Zobraziť komentár 02.09.2010 - 19:57:50
00
Plaste NN 2,1 odskusane na sarisskom maratone / prevazne blato na cele trati/,manzelka je nimi nadsena.
vdaka za radu.
Zobraziť komentár 05.09.2010 - 01:03:41
00
a vacsinu roka jazdit ajtak s "univerzalom"

mozete mi doporucit univerzalne plaste (z vlastnych skusenosti) ?
Zobraziť komentár 05.09.2010 - 22:18:21
00
Nezjazdené Maxxis Larsen MiMo, len treba meniť tlaky. Aj tak univerzál neexistuje, lebo každý má iné kritériá a schopnosti... Napr. pred tým som za univerzál považoval Crossmarka. Až kým som sa na Dubničáku 3x nevystrel a nedojazdil. :rofl: To sa mi však na Larsenoch zatiaľ nestalo. 8)
Zobraziť komentár 06.09.2010 - 15:50:27
00
mozete mi doporucit univerzalne plaste (z vlastnych skusenosti) ?


;) mno to zavisi od vela kriterii:

aka disciplina
aky bike a kolieska (duse, bez duse, rozmer rafku)
kolko vazis a ako jazdis
Tvoje osobne ocakavania od plasta - hmotnost, valivy odpor, trvacnost...

vzdy je to o tazkom kompromise
Zobraziť komentár 07.09.2010 - 10:20:49
00
keyboard_arrow_up