Chcel si plášte do blata, takže úzke rozhodne nebudú. Široké ti akurát nabalia bahno a môže to vadiť rotácii kolies. Užší plášť sa skôr prereže podkladom.
vsetko je relativne a hlavne pneumatika je casto tazky kompromis. to ci sa blato nabaluje alebo odletuje, zavisi ako od "typu" blata, vo velkej miere vsak od vzorky plasta, v malej miere od sirky. to ci to vadi v rotacii zavisi od ramu a vidlice, kolko priestoru poskytuje.
do mensieho rozmeru by som osobne isiel vtedy, ak JS+MS nemaju kotucovky a pouzivaju klasicke V-ecka, zadna stavba ramu je pomerne uzka a su v kategorii musej vahy. rovnako
hra rolu, ci jazdia pevny
ram alebo full. pri maratone mozes mat s uzsim plastom sice miestami lepsiu trakciu, ale s hrubsim plastom mas vacsi komfort - mozes jazdit nizsi tlak, lepsie prechadzas cez korene a sutre, mas mensiu unavu tela a vacsiu istotu proti preseknutiu a defektom (hlavne pri tazsom jazdcovi) a v konecnom dosledku mozno v cieli lepsi cas.
trochu OT: pri zjazdoch v najextremnejsom blate sa pouzivaju takzv. spiky - relativne uzky
plast s vysokymi "ostnami". ked napr. rozmer 2,25"
www.intensetires.com umozni "prerezanie" sa blatiskom pri downhille, tak 2,0" alebo 2,1" plast sa dokaze prerezat bahnom pri maratone.
presne ako naznacil Deadalus - papierove rozmery plastov su dost nepresne hodnoty, aby sme sa na fore natahovali o 0,15 palca. 1,95" plast od vyrobcu X moze mat po nahodeni na rafik rovnaky rozmer, ako deklarovany 2,25" od vyrobcu Y. treba skusat a zistit, co vyhovuje. rovnako treba zvazit, ci chcem mat arzenal plastov a prezuvat vzdy podla aktualnych podmienok, alebo mat v zasobe len 2-3 typy a vacsinu roka jazdit ajtak s "univerzalom".