Lokalizácia
Formulár sa odosiela
XT+XC717 vs Crossride 08 UB v
XT+XC717 59% [ 41 ]
Crossride 08 UB 41% [ 28 ]
Celkový počet hlasov : 69
aky velky rozdiel je medzi 28 a 32 dierovym kolesom?
mam na vyber kolesa a to bud 28 so supercomp vypletom alebo 32 so supercomp alebo revolution..

28 Supercomp a 32 Revolution vahovo 15g rozdiel, zanedbatelne..
Zobraziť komentár 31.01.2009 - 22:41:23
00
Rozdiel je, ze Slovensky dovozcovia sa tvaria ze 28 dierove rafiky neexistuju. Ak ti nevadi cakat dlhsie na nove rafky v pripade znicenie povodneho a niesi moc tazky, tak ber 28. Rozdiel v tuhosti som nepocitil a vaha je proste nizsia(o odpore vzduchu pri mtb asi nema cenu hovorit).
Zobraziť komentár 31.01.2009 - 22:47:07
00
slovenskych dovozcov mam na salame dost :) skor ma trapia cesky kedze som tu prestahovany.. a existuju stale netshopy.. kolesa berem komplet cize o rafky sa nestaram snad dva roky minimalne..
a mam tak 73-75kg + camel :D

inak tiez som za tie 28 zatial..
Zobraziť komentár 31.01.2009 - 22:56:22
00
Ja mám tiež "málodierové", vážim ako sa na dospelý kus Phoca sibirica patrí a zatiaľ žiadny problém - Jezus ma kedysi naľakal že Revolutiony špice sa vyťahujú celkom dosť, ale u mňa zatiaľ bez problémov.
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 00:03:08
00
Akoby som to... Mat pri zdvihu nad 120 mm kolesa s 28 spicovym vypletom nie je ziadna vyhra. Ak sa ma ten zdvih realne aj vyuzivat a nema to byt len imageovka a maju to vydrzat aj tie kolesa, tak urcite 32. Ale samozrejme ak sa bude jazdit len XC s rozumom, tak staci aj 28. Akurat ze potom je zbytocne mat take zdvihy...
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 04:37:53
00
Súhlasí, sú to XC kolesá na 100 mm vidle. Ale zas ak máš v tom istom teréne pri podobnom štýle jazdy 140/140 fulla, tak zaťaženie bude pravdepodobne ešte nižšie (pozvoľnejšie, "plavnejšie", beznárazovejšie tlmenie a navyše aj vzadu). Len ak sa terén zbrutalizuje... alebo ak vezmeš hardfull :D ...
Približne povedané, 28špicové koleso má v tej istej situácii na špici záťaž vyššiu o 14 % a ešte o 14 % dlhší čas.
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 04:47:26
00
14% sa mi zda vela
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 12:16:39
00
.. a čo tak 24 špicové :)
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 13:03:32
00
take mi DT (240) nevyraba :)
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 13:34:37
00
Zmeň výrobcu a priprav si viac € hehe
Zobraziť komentár 01.02.2009 - 18:28:53
00
Jezusko, jezusky, a čo povieš na tieto AM-oriented 24-špicové kolesá?

http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/wheels/mountain_wheels/product.-code-WH-M778.-type-wh_mountain.html

lebo keď ťa vidím frflať nad 28špicákmi tak pri pohľade na Zestyho obuv mi behá mráz po hrbe!
Zobraziť komentár 08.02.2009 - 19:35:47
00
Nejazdil som, takze neviem. V kazdom pripade mam pocit, ze AM zacina byt uz modny pojem pre oznacenie uplne normalneho XC jazdenia. Inak povedane - light XC kolesa nevydrzia skoro nic, takze bezne XC kolesa zacinaju oznacovat ako AM.

P.S. Vidim v tom urcitu podobnost s Treskou. :lol: Kedysi bola treska poctivym vyrobkom, ale postupne ju zacali riedit a teraz je z nej blato. A tak zacali vyrabat Tresku Deluxe - ma parametre povodnej klasickej tresky, ale stoji viac a ma ine oznacenie. To iste sa postupne stalo aj s odlahcovanymi XC kolesami, tiez je to blato. A tak zacali vyrabat zase XC kolesa s povodnymi parametrami, ktore teraz oznacuju AM a vydrzia tolko, co kedysi tie XC...
Zobraziť komentár 09.02.2009 - 00:15:16
00
V podstate na tom niečo bude - ak vezmeme do úvahy gramohoničstvo, že kolesá nad kilo sedemdesiat už v bežnom XCčkarovi vyvolajú záchvat blitia. Analógia s treskou sa mi páči! A uvidíme, koľko tie potvory vydržia... na druhej strane ak nepotrebuješ brzdnú plochu, vieš ten materiál naprofilovať s ohľadom na to, aby "len" viac vydržal oproti V-brake kolesu s "povinnou brzdnou plochou".
Zobraziť komentár 09.02.2009 - 07:05:32
00
pomooooooc 1702g :twisted:
Zobraziť komentár 09.02.2009 - 09:48:44
00
Zoskrab nalepky a si pod..
Zobraziť komentár 09.02.2009 - 10:02:54
00
keyboard_arrow_up