Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Jasne že hydrauliky a mechaniky majú rovnaký brzdný účinok, pretože majú rovnaký mechanizmus brzdenia. Rozdielny je len spôsob prenesenia sily na brzdiaci mechanizmus. Na brzdný účinok má hlavný vplyv veľkosť brzdného kotúča, kvalita použitých brzd. doštičiek a veľmi dôležitý je vzor plášťov. Na blate so slickmi neubrzdia ani avidky a ani hayesky. Ako hovorí Raydowe hydrauliky majú presnejšie a pohodlnejšie dávkovanie brzd. sily, netreba stláčať páčky tak silno ako na mechanikách čo je veľká výhoda pri dlhých zjazdoch a pri náročných tech. pasážach.
Zobraziť komentár 20.05.2005 - 09:58:21
00
Presne tak. Citi to je pri dlhsich jazdoch, ked dostavaju zabrat uz aj ruky, vtedy clovek uvita jemne mackanie brzd.



Som si isty, ze ked ma prehodili pri 30km/h tak to spravia aj pri 50KM/h dole kopcom. (na sikmej ploche ta to prehodi este skor)

jazdim obcas lahsi freeride, a dost casto brzdim na poslednu chvilu, a niekedy mam problem udrziat sa na biku, lebo ta "brzdna" sila je silna. keby som to vtedy este trosku primackol tak letim.

je to len na nom na co sa citi, ak chce usetrit a mat kvalitne brzdy, stacia mu mechaniky. Ak si je vedomy ze si da aj technicke dlhe zjazdy, tam by sa mu investicija do drahsich hydro oplati.


Spokojny bude urcite aj tak aj tak.
Zobraziť komentár 20.05.2005 - 18:57:57
00
ved prave preto je lepsia hydro,lebo sa da davkovanie brzdnej sily ovladat,a podla mna musis troska aj poznat te brzdy a nie hned stlacat na plne gule ked ti daco vleti do cesty.
Zobraziť komentár 20.05.2005 - 19:27:35
00
Vsak to je jasne, ale ak si cital moj prispevok, tam uz nebolo na vyber, svoje brzdy uz poznam, a uz si tykame. Ale vtedy to bola jedina moznost, aby som ho nezrazil. nebolo kam uhnut a na brzdenie prestor niebol. Sotva som stihol zmacknut brzdy

Zas mechnaiky nie su v davkovatelnosti zle.:))) si to napisal ako keby sa davkovatelnost nedala u mechanik ovladal, len u hydro je to pohodlnejsie.
Zobraziť komentár 20.05.2005 - 19:48:10
00
Chlapi keď dokážem bez problémov brzdiť s v-brake, tak hadam zabrzdím aj mechanikami, či nie? Určite to je lepšie ako v-brake, ide o blato a podobné záležitosti a nieje pre mňa podstatné či zabrzdím jedným prstom alebo to trošku musím stlačiť, pre mňa podstatné aby to brzdilo.
Zobraziť komentár 20.05.2005 - 21:08:54
00
poviem ti ked som presiel z v-ciek na mechaniky,nevedel som si to vynachvalit,brzdilo to super za kazdeho pocasia,bol to velky rozdiel aj ked som mal na starom biku lx v-cka co uz tiez dobre brzdili,ale ked som zase presiel na hydro,tak to bol zase velky rozdiel,pri dlhych zjazdoch sa to neda porovnat,davkovanie brzdnej sily je perfektne,ked si pekne lahocku stlacas paku.
Zobraziť komentár 22.05.2005 - 10:07:11
00
mechanicke hayesy MX1 su v pohode, len si treba dat bacha na zapecenie statickej dosticky... ked ju nebudete priebezne nastavovat tak vam mechanizmus stvrdne a uz tou stranou nepohnete takze dosticky budete vyhadzovat zjazdene tak na 40-50%!!!

uz neviem kto tu chcel kupovat egoista, ale za tu cenu by som mu radsej odporucil Scott Scale 30... je tam plne LX, Fox-ka, a KARBONovy ram! stoji okolo 80 tusim... authoracke ramy su strasne makke a krutia sa... a hlinnik vs. karbon? no to je jasna volba... LX vs. XT? dual control je u oboch takze snad len vaha, a vzadu je XT...


http://scottusa.com/product.php?UID=5894
Zobraziť komentár 13.06.2005 - 16:00:17
00
Mechaniky HAYES MX-1 su na XC postacujuce, ja som s nimi spokojny od chvile ked som vymenil prve ( original ) dosticky za KOOL-stop-y.
Aj na udrzbu su nenarocne, len sem-tam treba jemne prebrusit "sklovinu", aj na transport ( ked sa dava dole koleso ) su v pohode, aj nastavovanie je jednoduche.
Pri brzdeni viac zadnou kotucovkou ( or rovnomerne ) by si asi nehodil tlamu.
Ja keby som si kupoval teraz new bike, a rozmyslal pomer uzitkova hodnota/cena asi by som rozmyslal o XC akcaku od RAVO
Zobraziť komentár 13.06.2005 - 20:14:55
00
Mechaniky HAYES MX-1 su aj na dh postacujuce, ja som s nimi spokojny od chvile ked som vymenil prve ( original ) dosticky za Jagwire a 205 kotuce.
Zobraziť komentár 15.06.2005 - 06:57:42
00
ked to tu uz rozoberate, aky je vas nazor na TEKTRO IO? boli seriovo na biku a prednu nie a nie riadne zakusnut, co je vlastne dobre pre moju bezpecnost, ale aj tak by som rad vedel, ci je to brzdami alebo nastavenim alebo co...
Zobraziť komentár 21.06.2005 - 11:31:19
00
Ja som mal tiez problem s prednou brzdou ale po nastaveni dorazu dosticiek by to malo pekne brzdit.Doraz sa nastavuje imbusovim klucom z tej strany, kde sa nachadza pasivna platnicka.
Zobraziť komentár 03.07.2005 - 15:30:55
00
Nazdar ludia.
Ja sa do bicyklov velmi nevyznam, tak sa necudujte, co budem pisat.
Nechcel som zakladat novy prispevok, tak som to dal sem, dufam, ze sa nenastvete. Ja by som chcel tiez kotucovku na bike, ani nie kvoli tomu, zeby som jazdil dajak brutalne, ale skor pre ten pocit. Ja som spokojny aj s tymi brzdami, co mam. Ale proste by som chcel kotucovky. No ale ked som sa bol popytat, tak mi vravel jeden clovek, ze mechanicke nie su o nic lepsie ako tie v-cka. A teraz citam, jak tu vychvalujete niektori mechaniky, tak chcem vediet, ze ci ma chcel iba ***** aby som kupil rovno drahsie hydraulicke, alebo co. No a druha vec je, ze neviem, ci sa na moju vidlu vobec oplati davat kotucovky. Mam model Capa TL RST. Neviem vlastne ci to je model ale toto mi na vidle pise, takze asi hej. Poradite mi? Ja vacsinou jazdim po cyklistickom chodniku, do terenu idem zriedka.
Zobraziť komentár 05.07.2005 - 14:15:09
00
image je nanic :) vacsina lacnych mechanik brzdi rovnako ako priemerne az dobre Vcka ale napr taka avid BB7 je urcite lepsia ako nejake priemerne Vcka... druha vec je ze dat kotuce na capu je jak davat nitro do trabantu...proste to ta konstrukcia dlho nevydrzi..ale moct to tam dat mozes..:)
Zobraziť komentár 05.07.2005 - 14:20:32
00
to lolkos: nerozumiem tomu, ze dat kotuce na capu je jak davat nitro do trabantu. nerozumiem slovu "capu".
sorry, sprosta otazka?
Zobraziť komentár 05.07.2005 - 14:36:12
00
"Capom" mal namysli Vidlu Capa TL RST


Nechcem ta odradzat od mechanik. Ale vsetko hovori proti.

1. AK chces kotuce a aby brzdili lepsie ako V, Vydu ta tak ci tak drahsie, kvalitne mechaniky nieco stoja.

2. Pre ktoucovky treba aj riadnu vidlu, moze sa ti stat, ze sa ti vidla pokruti. Krutiaca sila ktora posoby na vidlu pri silnom brzdeny v jednom bode je na lacnejsich vidlach poznat.

3. Pokial ich nepotrebujes, nemas najmensi dovod do nich investovat. Zbytocne to budes mat na image, ked ti niekto pred tebou ukaze, ako sa da jazdit na Veckach, a co vsetko to umi, tak budes mat sam seba za hlupaka, ze investujes do niecoho, co nevyuzijes. Ak mas ale v plane v buducnosti skusat nejaky DH/FR, tak nie som proti.

Biker neni biker koly kvalitnemu/biku biku, musis mat tie trubky proste rad, a to sa odrazi aj na tvojej jazde.
Zobraziť komentár 05.07.2005 - 15:29:22
00
keyboard_arrow_up