Lokalizácia
Formulár sa odosiela
mo podla zlomu a netušiacom momente je viac než iste že to bola sila obímky.. ani fake by tak rýchlo nepraskol, ale typujem že to je originál
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:06:30
00
Podla fotky ide o originalnu sedlovku FSA K-Force Light. Na zaklade detailov to bude asi rocnik 2010. Horizontalnemu prasknutiu karbonovej sedlovky zvacsa predchadza oslabenie pevnosti sedlovky vertikalnym prasknutim, ktore sposobi uzivatel vysokym utahovacim momentom skrutky podsedlovej objimky.
Firma FSA stanovuje utahovacie momenty len u skrutiek, ktorymi sa k sedlovke upevnuju vzpery sedla.
Vzhladom na rozne materialy ramov, rozne typy a konstrukcie objimok nemoze FSA z logiky veci stanovit utahovaci moment pre podsedlovu objimku alebo ram, ktore nie su jej vyrobkom. Tento udaj stanovuje bud vyrobca ramu v navode na pouzitie pre bicykel alebo napisom priamo na objimke.
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:34:08
00
Hm, tak napr. Ritchey stanovuje utahovaci moment pre sedlovky. Pre moju 12 Nm. Zaujimave, ze FSA ho stanovit nevie. :) To, ze vyrobca ramu alebo objimky moze stanovit dalsi väcsi abo mensi max. utahovaci moment este neznamena, ze sedlovka zvladne cokolvek co stanovi vyrobca ramu abo objimky.
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:40:20
00
Jezus Z praktickej skusenosti ti mozem povedat, zeh 12Nm je nezmysel pre karbonovu sedlovku. Ci uz v kombinacii s karbonovym ramom, alebo v kombinacii s dvojskrutkovou objimkou atd atd atd ;)
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:42:37
00
To, ze vyrobca ramu alebo objimky moze stanovit dalsi väcsi abo mensi max. utahovaci moment este neznamena, ze sedlovka zvladne cokolvek co stanovi vyrobca ramu abo objimky.


Vyrobca ramu resp. bicykla je POVINNY podla platnych predpisov a noriem stanovit tieto utahovacie momenty v navode na pouzitie.
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:44:24
00
No ja ju ani na 12 Nm zatiahnutu nemam. Ale Ritchey to proste uvadza, cize tolko by mala vydrzat bez poskodenia.
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:45:11
00
Aha, tak mozno ani neuvadza. :) Na Ritchey stranke je "saddle clamp", nie "seatpost clamp". Tak sorry. Ale niekde som ten utahovaci moment mal, takze asi v tom manuale k bajku ako pises.
Zobraziť komentár 21.03.2015 - 22:47:43
00
vdaka vsetkym za vyjadrenia k teme. mam uz druhu sedlovku, skusim si dat viac pozor na tie NM :)
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 06:15:38
00
videl som aj take objimky ktore mali so sedlovkou toho dost spolocneho...preto som to sem napisal

Presne tak, ja som mal na starom KELLY´Se sedlovú objímku takú, že tá vrchná časť presahovala nad úroveň sedlovej trubky a v podstate sa dotýkala sedlovky :!:
... a to, že sa to stalo pri FSA FEDERER nemusí znamenať hanbu pre značku ako takú, veď hanba by to bola keby im ušla nejaká celá séria nepodarkov ( také veci sa stávajú - hlavne v automobilovom priemysle často počujem, že sa sťahujú na servisné prehliadky veľké množstva áut kôli nejakému "nedorozumeniu" pri chybnom komponente a to aj u značiek ako napr. TOYOTA, AUDI ... šetrí sa všade ;( ) takže jedna zlomená sedlovka neznamená, že FSA začala robiť šmejdy :!:
Čo to mohlo spôsobiť, tu môžeme len diskutovať ale pravdu zistí len súdny znalec v odbore :lol:
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 08:30:07
00
vdaka vsetkym za vyjadrenia k teme. mam uz druhu sedlovku, skusim si dat viac pozor na tie NM :)

Takze si zozenies momentak? :) Ak nie, tak lacne riesenie je kupit beznu Alu sedlovku co sa nehra na gramy - tu mozes dotiahnut od oka a prezije.
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 10:34:58
00
ano, objednavam momentovy kluc a pozriem vsetky skrutky na biku. je dobre mat taketo naradie doma. mne sa ale stale nechce verit, ze to prasklo kvoli silnemu dotiahnutiu. ved keby bola trhlina v carbone, tak sa rozsiri ihned a nie po mozno 300km jazdenia a navyse pod zatazou.
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 10:39:07
01
Ziadne bezna jemna prasklina nesposobi zlyhanie hned. To nastava az po case, ked sa prasklina rozsiri opakovanym zatazovanim. A skontroluj si aj tu objimku co spominal matt - ja som taku na ziadnom bajku nevidel, ale spravna objimka nesmie byt so sedlovkou v kontakte ak neratame speci dvojobjimky.
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 10:43:48
00
tu je foto objimky. (lepiaca paska na sedlovke je len kvoli kontrole)
i62.tinypic.com
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 10:53:54
01
Ochrana pred čím?
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 10:58:25
00
lepiaca paska je ako kontrola ci sedlovka nezachadza. lepiaca paska sampozrejme nie je po celej sedlovke ale iba na tom kusku nad ramom.
Zobraziť komentár 22.03.2015 - 11:01:56
00
cron
keyboard_arrow_up