Kategórie
Bike-techGaléria našich bajkov # MTB # horský bicykel # výmena dielov # upgrade # skúsenosti # diskusia # technické otázky
-19% GHOST Kato Advanced 29 bicykel, black/orange matt, poškodený lak
799 €
-19%
MOC 989 €
Výpredaj -6% GHOST KATO Essential 29 bicykel, light grey/black matt
589 €
-6%
MOC 779 €
Akcia -15% GHOST KATO Essential 29 bicykel, light blue pearl/orange gloss
od 589 €
-15%
MOC 779 €
-16% CTM CHARISMA 6.0 27.5 dámsky bicykel, matná čierna/staroružová perleť
649 €
-16%
MOC 999 €
Výpredaj -10% Marin Rift Zone Carbon 2 29 bicykel, modrá/karbón
3 599 €
-10%
MOC 4 449 €
Výpredaj savings GHOST Riot Trail Essential 29 bicykel, black/black
2 149 €
savings
MOC 3 299 €
Výpredaj -12% Cannondale Scalpel Carbon SE 2 29 bicykel, fluo žltá
3 549 €
-12%
MOC 5 099 €
Novinka -14% Rock Machine Whizz FS II 90 AXS 29/27.5 bicykel, matte deep ocean blue
4 399 €
-14%
MOC 5 699 €
Akcia -23% Rock Machine Blizzard 90-297 RZ bicykel, strieborná/čierna/zelená
od 2 949 €
-23%
MOC 4 299 €
Akcia -23% Superior XF 999 TR 29 bicykel, matte black/olive metallic
od 3 549 €
-23%
MOC 5 299 €
Lefty 160mm travel
Fox dual 160/95mm travel
vidim, ze mas M_ko. Aku mas vysku a dlzku noh ?
http://www.bikerumor.com/2015/07/07/the-pike-grows-up-longer-travel-rockshox-lyrik-and-new-yari-coming-soon/
sorry presunuté do správnej témy
Mam 177 cm ale dlsku noh som si nikdy nemeral
prvé fullko, doteraz som mal dirt, tak cítim zmenu troška... čo vy na to?
No ale co mna zaraza je ako je to lacne giant pruzenie navrhnute. Volaju to flex point http://www.giant-bicycles.com/showcase/stance-27-5/#technologyflexpoint pretoze cele je to zalozene na tom ze trubky zadnej stavby sa musia prehybat aby to vobec, fungovalo. A ja ozaj asi nechcem bajk kde sa cela zadna stavba prehyba, to co je namahane opakovnym ohybom sa casom zlomi- to ma ucili v skole. Zadna stavba ma byt predsa co najpevnejsia, nie sa ohybat. Resp. ked sa len pozriem na ten obrazok na stranke giantu je mi jasne ze najviac namahane to musi byt v zvare pri zadnej oske.. Preco tam preboha nedali dole este cap, ked je uz 4cap bez licencie....nepochopim. A tiez chod tej zadnej stavby nemoze byt moc efektivny ? Vsak ked to ide do zdvihu na zaklade toho ze sa musi aj ohybat kov? Mozno sa niekto fundovanejsi vie k tomu vyjadrit
edit: ok cital som nejake EN fora a rovnako navrhnuty je napr aj cannon scalpel alebo yeti 575 . Aj ked scalpel to ma len v karbone takto, v hliniku tam dali dalsi casp, zaujmave. A 575ka v hliniku tam sice cap nema ale ten zvar pri zadnej oske je brutalne predimenzovany narozdiel od stancu.
http://www.ivelo.cz/katalog/2012/nastaveni-posedu-na-kole/
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena-sedla-nastaveni-posedu/
Lož. Resp. akou silou? Ak stále rovnakou a pod medzounpružnosti, tak je to lož. To ťa učili možno tak na základnej škole, na strednej už sa ukazuje deťom na fyzike toto:
Pokiaľ sa nedostaneš k medzi pružnosti(yielding point na obrázku), je materiál elastický, to znamená, že deformácia je vratná. Na tomto princípe fungujú obyčajné pružiny, ale aj takéto sedlovky:
Pravda, všetko časom podlieha degradácii(až na nejaké špeciálne zliatiny vzácnych kovov, prípadne vzácne kovy samotné - zlato, striebro, tantal, platina a ródium, ktoré i keby ľudstvo razom vyhynulo, tak by za 1000 rokov ostali v trezoroch časom takmer nedotknuté, ak odhliadneme od faktu, že by sa ten železobetónový trezor na tie zlaté nugety zrútil a poškodil ich), ale keď sa materiál dobre navrhne, vyrobí takmer bez nečistôt(ktoré môžu spôsobovať problém, že vytvoria v materiáli de facto dutiny, resp. miesta s inými fyzikálnymi vlastnosťami, prípadne bez samotných prázdnych mikroskopických dutiniek) a používa v konštrukčných medziach, tak môže vydržať veľmi dlho. Môžu aj dlhšie ako všetko ostatné na tom biku. Pozri sa napr. na staré vagóny B, ktoré niektoré jazdia od výroby bez rekonštrukcie podvozku od 70.-80. rokov. A tie pružiny stále držia. Ja si naopak myslím, že ak to navrhol nejaký inžinier, čo na to má materiálovo-technickú výšku a vyrobili to správne bez nejakých vád, tak to môže držať veľmi dlho. S predpokladom, že na tom nerobím blbosti, kedy by ten rám praskol bez ohľadu na to, či má alebo nemá pružiť.
Ale tiez som za pruznost vzpier - o cap menej, o problem menej.