Force, čo tak niekedy vyraziť spolu. Ja som z Družstevnej a keď idem do Prešova, zvyknem chodiť cez Obišovce. Dnes som spravil Družstevná-Kechnec (benzínka)-Družstevná. Osobitne som si stopol čas od konca KE (pred odbočkou na Valaliky) po pumpu v Kechneci. Smerom na Kechnec som išiel celý čas proti hnusnému vetru, výsledkom čoho bola priemerka iba smiešnych 33,1 km/h. Pri pumpe som musel vypustiť tekutiny, ale potom som hneď išiel naspäť do KE. V podstate celú cestu späť som šiel medzi 40 a 50 km/h. Celková priemerná rýchlosť 38 km/h. Prešov a spať robím zvyčajne okolo 33 km/h priemer. Ak jazdíš pomalšie, prispôsobím sa. Ak rýchlejšie, sorry. Mám za sebou prvý mesiac jazdenia za celý môj život, takže zatiaľ som rád, že spravím aspoň tých 33 km/h do Prešova a spať. Čiže ak ťa nebaví stále chodiť osamote, ozvi sa.
noo mna by zaujimalo ake su prevody v tom velomobile australcana ...
Existujú rôzne možnosti, ako sprevodovať veľmi rýchly bike/velomobil. Úplne najväčší rozsah prevodov je možné dosiahnuť pomocou kombinácie: 14-rýchlostný náboj Rohloff + Schlumpf high speed drive. Rozsah je vtedy vyše 1000%. To ti stačí na to, aby si mohol pedálovať ešte aj pri rýchlosti 100km/h... On má však pravdepodobne klasický prehadzovačkový systém.
ja som šiel na klasickom horáku v Dolomitoch z Fedaie cez 90, na cestnom tam hravo dáš aj 110....
90 na horskom som zatiaľ nešiel. Klobúk dole. A čo sa týka toho zjazdu za autom, na youtube je Theo Boss, ktorý ide 140. Akurát, že na našich cestách by som takto za autom nešiel. Náhodou by sa na ceste mohlo objaviť prekvapenie zvané diera...
Cougar.Som rad, ze si spomenul toho Fritzz-a a v sebaobrane nesklzol k jednostrannej zaujatosti resp.totalnej averzii voci klasike, ktora ma tiez svoje kuzlo a len ta
k ho nestrati.No uvidime kam sa posunie dalsi vyvoj v horizonte cca 20 rokov,ked dufam vsetci este ako aktivni velo-pedisti budeme mat sancu tie zmeny posudit.
Bola tu spominana ta "interakcia" s okolim a toto moze byt najme na recumbente nevsedny zazitok, ked mas bez namahy panoramaticky vyhlad na okolitu krajinu.Na klasike(hlavne cestaku so sportovym posedom) sa casto pristihnem,ze na dlhsom vyjazde po x-tom kilometri rezignovane cumim na asfalt pod seba lebo hlavu uz nedokazem udrzat v neprirodzenom zaklone(zavadzat a zhorsovat to moze este horny ramik okuliarov a prilba narazena hezky do cela),a tak urcita cast trasy sa odjazdi ako prihluple busenie do pedalov na trenazeri.
WOW, konečne inteligentný a veľmi úprimný komentár. Sám by som to lepšie nenazval. PANORAMATICKÝ VÝHĽAD na krajinku + fantastické pohodlie = dva hlavné dôvody, prečo sa ešte žiadny rekumbentista nevrátil naspäť ku klasickému cesťáku. To proste treba zažiť. Až vtedy človek pochopí.
len tak pre rozšírenie obzoru - najnovší hodinový svetový rekord, ktorý vytvoril amatérsky cysklista Francesco Russo na bicykli s názvom Eiviestretto. Len pre porovnanie - oficiálny svetový rekord UCI drží Čech Ondřej Sosenka, ktorý zajazdil necelých 50 km za jednu hodinu.
co som len tak zbezne pogooglil, Dmitrij Konysev dal 120 kmh v zjazde na Okolo Rakuska v 87-mom, tiez som niekde cital za aj Marco P. daval pri treningu podobne speedy, aj pre Savoldelliho by to bola malina inak, ty poznas vsetkych tych cucumberistov ked vies ze sa ani jeden nevratil?
co som len tak zbezne pogooglil, Dmitrij Konysev dal 120 kmh v zjazde na Okolo Rakuska v 87-mom, tiez som niekde cital za aj Marco P. daval pri treningu podobne speedy, aj pre Savoldelliho by to bola malina inak, ty poznas vsetkych tych cucumberistov ked vies ze sa ani jeden nevratil?
Isteže nepoznám všetkých. Ale na zahraničných bentových fórach som doteraz nenašiel ani zmienku o tom, že by sa niekto vrátil ku klasike, ak už raz vyskúšal bent. Ani by to nedávalo zmysel. Kto by sa vracal naspäť k pomalšiemu a menej pohodlnému bicyklu? To by bol krok späť.
na rovinaté výjazdy OK
ja by som sa len bál že z toho neviem vyskočiť a pocit že ťa je menej vidieť... ale asi všetko otázka zvyku
Highracer vidno v premávke veľmi dobre. Na lowracer-i by som sa u nás trochu bál. Na highracer-i máš hlavu v takej výške ako vodič bežného osobného auta.
fakt super prirodzená poloha krku a poviem ti že do kopca by som na tom nechcel ísť, potit sa opretý o "kreslo" a neschopnosť ísť zo sedla by ma odradila na tolko že by som to hodil do šrotu a šiel peši
Skusil si???Ja by som rad.Okrem toho existuju opierky hlavy(potom to bude asi fakt kreslo),aj ked tym dvom zjavne nechybaju.Napr."klasicke" dlhodobe "sedenie na vajciach" na uzkych sedlach nasim vtakom tiez urcite velmi prospieva
Jedine co vidno - a co ma celkom prekvapuje - je, ze borci evidentne nemaju problem drzat krok aj zo ziletkarmi aj ked samozrejme asi v pohodovom tempe v ramci tej akcie.
Mat nejaky carbon bent so super kolesami,neviem - neviem, mozno sa tie rozdiely v kopcoch budu pomaly fakt stierat a stupania nebudu predstavovat pre trenovaneho jazdca az taky problem .
P.S.:Aby som bol pochopeny,nemyslim tym byt prvy na vrchole kopca,ale v pohode, bez pocitu handicapu, absolvovat maraton ci sportovu dovolenku v Alpach.
Skusil si???Ja by som rad.Okrem toho existuju opierky hlavy(potom to bude asi fakt kreslo),aj ked tym dvom zjavne nechybaju.Napr."klasicke" dlhodobe "sedenie na vajciach" na uzkych sedlach nasim vtakom tiez urcite velmi prospieva
Jedine co vidno - a co ma celkom prekvapuje - je, ze borci evidentne nemaju problem drzat krok aj zo ziletkarmi aj ked samozrejme asi v pohodovom tempe v ramci tej akcie.
Mat nejaky carbon bent so super kolesami,neviem - neviem, mozno sa tie rozdiely v kopcoch budu pomaly fakt stierat a stupania nebudu predstavovat pre trenovaneho jazdca az taky problem .
P.S.:Aby som bol pochopeny,nemyslim tym byt prvy na vrchole kopca,ale v pohode, bez pocitu handicapu, absolvovat maraton ci sportovu dovolenku v Alpach.
Ja by som rád videl súboj napr. bratov Velitsovcov, keby bol jeden na klasike a druhý na highraceri. Je mi jasné, že ten na klasike by nemal ani najmenšiu šancu, len by som bol zvedavý na ten rozdiel.
Cougar, vies dat aj nejake ine videa ako tie nemecke ci ake sracky
napr. ukaz video svoje alebo aspon nejake zo slovenska, obavam sa ze take nenajdes
myslim si ze na slovensku sa taka krabica tak rychlo neuchyti, zatial som takeho experta nestretol
co z toho ked sa pocet bentov zvysuje ked sa neda ani len porovnat proti presile bikov
a nemyslim si ze je najvhodnejsie toto davat do temy cestna cyklistika,
vacsina ludi si po tym pojmom predstavuje nieco ine
P.S. nemas nahodou statistiky predaja bentov v SR, ked sa ohanas tolkymi vyhodami a videami?
Cougar, no dvaja chlapci v tom mori cyklistov, to ma veru nepresvedčilo...to bude asi tým, že som tam tiež žiadneho nestretol, takže asi také terno to nebude... ten bent tam aspoň odvezieš autom, ale čo ten zázračný velomobil, s tým môžeš chodiť tak maximálne okolo domu...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Existujú rôzne možnosti, ako sprevodovať veľmi rýchly bike/velomobil. Úplne najväčší rozsah prevodov je možné dosiahnuť pomocou kombinácie: 14-rýchlostný náboj Rohloff + Schlumpf high speed drive. Rozsah je vtedy vyše 1000%. To ti stačí na to, aby si mohol pedálovať ešte aj pri rýchlosti 100km/h... On má však pravdepodobne klasický prehadzovačkový systém.
http://www.velonation.com/News/ID/7110/Philippe-Gilbert-has-a-little-fun-at-training-camp-hits-119-kmh-on-his-bike.aspx
ja som šiel na klasickom horáku v Dolomitoch z Fedaie cez 90, na cestnom tam hravo dáš aj 110....
90 na horskom som zatiaľ nešiel. Klobúk dole. A čo sa týka toho zjazdu za autom, na youtube je Theo Boss, ktorý ide 140. Akurát, že na našich cestách by som takto za autom nešiel. Náhodou by sa na ceste mohlo objaviť prekvapenie zvané diera...
k ho nestrati.No uvidime kam sa posunie dalsi vyvoj v horizonte cca 20 rokov,ked dufam vsetci este ako aktivni velo-pedisti budeme mat sancu tie zmeny posudit.
Bola tu spominana ta "interakcia" s okolim a toto moze byt najme na recumbente nevsedny zazitok, ked mas bez namahy panoramaticky vyhlad na okolitu krajinu.Na klasike(hlavne cestaku so sportovym posedom) sa casto pristihnem,ze na dlhsom vyjazde po x-tom kilometri rezignovane cumim na asfalt pod seba lebo hlavu uz nedokazem udrzat v neprirodzenom zaklone(zavadzat a zhorsovat to moze este horny ramik okuliarov a prilba narazena hezky do cela),a tak urcita cast trasy sa odjazdi ako prihluple busenie do pedalov na trenazeri.
WOW, konečne inteligentný a veľmi úprimný komentár. Sám by som to lepšie nenazval. PANORAMATICKÝ VÝHĽAD na krajinku + fantastické pohodlie = dva hlavné dôvody, prečo sa ešte žiadny rekumbentista nevrátil naspäť ku klasickému cesťáku. To proste treba zažiť. Až vtedy človek pochopí.
len tak pre rozšírenie obzoru - najnovší hodinový svetový rekord, ktorý vytvoril amatérsky cysklista Francesco Russo na bicykli s názvom Eiviestretto. Len pre porovnanie - oficiálny svetový rekord UCI drží Čech Ondřej Sosenka, ktorý zajazdil necelých 50 km za jednu hodinu.
ja by som sa len bál že z toho neviem vyskočiť a pocit že ťa je menej vidieť... ale asi všetko otázka zvyku
Isteže nepoznám všetkých. Ale na zahraničných bentových fórach som doteraz nenašiel ani zmienku o tom, že by sa niekto vrátil ku klasike, ak už raz vyskúšal bent. Ani by to nedávalo zmysel. Kto by sa vracal naspäť k pomalšiemu a menej pohodlnému bicyklu?
ja by som sa len bál že z toho neviem vyskočiť a pocit že ťa je menej vidieť... ale asi všetko otázka zvyku
Highracer vidno v premávke veľmi dobre. Na lowracer-i by som sa u nás trochu bál. Na highracer-i máš hlavu v takej výške ako vodič bežného osobného auta.
Myslíš toto miesto? Pozri si hneď prvý komentár a bentistovu odpoveď naň.
http://www.youtube.com/watch?v=NoU_JmCL_k4
Súčasné karbónové highracery šplhajú rovnako dobre ako klasika, akurát po rovinke a z kopca sú podstatne rýchlejšie.
Jedine co vidno - a co ma celkom prekvapuje - je, ze borci evidentne nemaju problem drzat krok aj zo ziletkarmi aj ked samozrejme asi v pohodovom tempe v ramci tej akcie.
Mat nejaky carbon bent so super kolesami,neviem - neviem, mozno sa tie rozdiely v kopcoch budu pomaly fakt stierat a stupania nebudu predstavovat pre trenovaneho jazdca az taky problem
P.S.:Aby som bol pochopeny,nemyslim tym byt prvy na vrchole kopca,ale v pohode, bez pocitu handicapu, absolvovat maraton ci sportovu dovolenku v Alpach.
Jedine co vidno - a co ma celkom prekvapuje - je, ze borci evidentne nemaju problem drzat krok aj zo ziletkarmi aj ked samozrejme asi v pohodovom tempe v ramci tej akcie.
Mat nejaky carbon bent so super kolesami,neviem - neviem, mozno sa tie rozdiely v kopcoch budu pomaly fakt stierat a stupania nebudu predstavovat pre trenovaneho jazdca az taky problem
P.S.:Aby som bol pochopeny,nemyslim tym byt prvy na vrchole kopca,ale v pohode, bez pocitu handicapu, absolvovat maraton ci sportovu dovolenku v Alpach.
Ja by som rád videl súboj napr. bratov Velitsovcov, keby bol jeden na klasike a druhý na highraceri. Je mi jasné, že ten na klasike by nemal ani najmenšiu šancu, len by som bol zvedavý na ten rozdiel.
napr. ukaz video svoje alebo aspon nejake zo slovenska, obavam sa ze take nenajdes
myslim si ze na slovensku sa taka krabica tak rychlo neuchyti, zatial som takeho experta nestretol
co z toho ked sa pocet bentov zvysuje ked sa neda ani len porovnat proti presile bikov
a nemyslim si ze je najvhodnejsie toto davat do temy cestna cyklistika,
vacsina ludi si po tym pojmom predstavuje nieco ine
P.S. nemas nahodou statistiky predaja bentov v SR, ked sa ohanas tolkymi vyhodami a videami?
V ČR je jeden výrobca "lehokol" (firma AZUB), preto sa tieto bicykle môžu častejšie objaviť najmä na západe a severe Slovenska.