Caute, dnes som sa rozhodol, ze je nacase spravit biku konecne full servis nech par dalsich sezon sluzi, ale nedari sa mi rozobrat hlavne (predpokladam, ze klzne) lozisko zadnej stavby za stredovym zlozenim. Srob sa uvolnit v pohode na jednej strane dal, ale na druhej tocim a tocim a vobec sa neuvolnuje, stale kladie rovnaky odpor, akoby bol z vnutra dotiahnuty nejakou kontramaticou, avsak tu tam najst neviem. Mam sice Dawg, ale ak sa nemylim, tak vsetky Kony maju hlavny zadny cap rieseny rovnako. Neviete niekto ako to rozobrat?
Na oboch stranach capu je klasicky zavit (dotahovanie v smere hodin), co znamena, ze sa ani neda kontrovat pri odtahovani z druhej strany, lebo ak napravo tocim proti smeru, tak nalavo by som pri kontrovani tocil tiez proti smeru a automaticky sa srob nalavo uvolni a vpravo zostane zatiahnuty. Sice sa nim da potom tocit oboma smerni, ale bez efektu - odpor sa nemeni. Bud ma ta Kona tak premakany system uchytenia toho capu, ze aj ked vyleti z jednej strany srob, tak sa na tom da dalej bezpecne dojazdit a treba mat specialny tool na uvolnenie, alebo neviem. Ked nic nevymyslim, tak to samozrejme Kaktus isti, akurat som tam nechcel kvoli vymene dvoch klznych puzdier vlacit cely ram...
Oska sa toci a aj som to skusal vyklepat, ale bojim sa ist na to prilis velkou silou, lebo vyklepat sa to da jedine tak, ze ciastocne povolim srob na lavej strane a potom po nom treba buchat, lebo ta oska je priechodna az na druhu stranu a neda sa vnutri o nic zapriet (nechcem poskodit zavit, lebo cela sila pri vyklepavani by sa prenasala cez neho). Ale diky za rady, este skusim trochu pobuchat a ked sa nepodari, tak nech buchaju v Kaktuse.
Ešte to môže byť aj takto: Tie sťahovacie skrutky sú nakrútené do jednej matice. Táto matica má tvar trubky so závitom na každej strane. Keď odkrútiš jednu skrutku a vyberieš ju, tá druhá skrutka sa potom točí spolu aj s tou trubkou, v ktorej je naskrutkovaná.Nedá sa vybrať, lebo je medzi ložiskami. Keď by si si posvietil do otvoru po tej vybratej skrutke, mohol by si to vidieť. Riešenie by mohlo byť: S citom!!! vložiť do otvoru so závitom po vybratej skrutke niečo v tvare kónusu. Napr. opačnú stranu pilníka. Tú, čo sa dáva do rukoväte. Tým vlastne zaprieš tú trubku a môžeš odrútiť skrutku. Musíš ale dávať pozor, aby si nepoškodil závit. Neviem, či existuje nejaký prípravok pre tieto prípady, ale ja to riešim takto. Nemal som síce Konu, ale Scoot G-Zero mal takto upevnený hlavný čap, aj Jamis tiež niektorý z čapov. Už neviem ktorý.Keď ten spoj potom dávaš dokopy, tak ide dovnútra čapu trubka, na kraje nejaké podložky potom ložiská a zkaždej strany potom skrutky.
Som zvedavý, či toto niekdo pochopí )
Chapem velmi dobre co myslis. Tiez som nad tym rozmyslal ked mi to neslo rozobrat, takze som si na to dobre posvietil (doslova). Ziadne prerusenie tej osky som nenasiel, takze to vyzera tak, ze ta strana, co je na fotke je dlhy trubkovity srob s vnutornym zavitom a z lavej strany sa donho srobuje klasicky srob.
Nasiel som bearing set pre moj bike a z obrazku je jasne, ze som identifikoval tu trubkovu skrutku v hlavnom cape spravne. A paradicka na zaver pre tych, co budu riesit nieco podobne - komplet tabulka nahradnych kitov pre Kony od 1997 (na stranke Kony som nic take nenasiel).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Na oboch stranach capu je klasicky zavit (dotahovanie v smere hodin), co znamena, ze sa ani neda kontrovat pri odtahovani z druhej strany, lebo ak napravo tocim proti smeru, tak nalavo by som pri kontrovani tocil tiez proti smeru a automaticky sa srob nalavo uvolni a vpravo zostane zatiahnuty. Sice sa nim da potom tocit oboma smerni, ale bez efektu - odpor sa nemeni. Bud ma ta Kona tak premakany system uchytenia toho capu, ze aj ked vyleti z jednej strany srob, tak sa na tom da dalej bezpecne dojazdit a treba mat specialny tool na uvolnenie, alebo neviem. Ked nic nevymyslim, tak to samozrejme Kaktus isti, akurat som tam nechcel kvoli vymene dvoch klznych puzdier vlacit cely ram...
Tiez si myslim. Overis to jednoducho: skus tocit tym srobom a pozerat, ci sa na druhej strane toci oska toho capu.
Som zvedavý, či toto niekdo pochopí
Nasiel som bearing set pre moj bike a z obrazku je jasne, ze som identifikoval tu trubkovu skrutku v hlavnom cape spravne.