Zdravím
chcel by som sa opýtať, či existuje nejaký ekvivalent alebo ako zistiť rozdiel vy vydanom výkone, keď urobím 50-60 km na xcčku a 50-60 km na cesťáku.
Ďakujem
to je jasne, ale urobil som ten istý počet km na ceste za oveľa kratší čas ale po xc som nenormálne rozbitý, unavený.
Raz ktosi spomínal, že cca 50 km xc je ako cca 75 na ceste ale nejak sa mi to nezdá
asi ani priblizne lebo nieje xc ako xc. ked si planujem vyjazd po ceste viem si ho naplanovat - cas/km no mimo asfalt bez sance - v lese nikdy nevies co "stretnes". mozes prejst 50 km a si v poho ale mozes sa statocne znicit aj na 20 km.
asi ani priblizne lebo nieje xc ako xc. ked si planujem vyjazd po ceste viem si ho naplanovat - cas/km no mimo asfalt bez sance - v lese nikdy nevies co "stretnes". mozes prejst 50 km a si v poho ale mozes sa statocne znicit aj na 20 km.
Jediny sposob je powermeter, ale mozes skusit stravu, len priblizne, tusim nieco namerat vie. Inak je velky rozdiel vo valivom odpore prostredia ... asfalt ma najnizsi, taka dobra horska trava vie spomalit na polovicu .. slusne blato/sneh aj na patinu a menej. A pokial jazdis v terene, je mozne, ze dostavas vibracie do tela, striedas prudke vykony s vysadenim. To vsetko ked pocitam rovnake prevysenie. Posed, drzanie rajdov v terene, brzdenie, to vsetko dava zataz na dalsie casti tela.
thomason... ak by si to chcel asi exaktnejšie vyjadriť, budeš potrebovať také tie šikovné hodinky na ruku, ktoré sledujú pulz a wattmeter do pedálov,... proste nastavíš si tep povedzme na 150 a ideš ako na rovine tak v kopci a uvidíš aké watty si od teba "terén" vypýta... no a potom už to bude len o watt x hodinách - čo bude predstavovať vydanú energiu
ale aj tak to nebude presné... nie je kopec ako kopec, nie je cesta ako cesta... napríklad tu u nás dosť fúka vietor po rovine... ideš tam, si rád že máš na tachometri 25 kmh a naspäť ti fúka do chrbta a ideš 45 ani nevieš ako a tomu zodpovedá aj vynaložená energia... takže ani ten čas, či rýchlosť, či vzdialenosť nie sú moc relevantné...
ide skôr o to, že na ceste - rovine sa zapájajú väčšinou len nohy a ideš konštatnú rýchlosť... v horách častokrát ide celé telo zo sedla a šlapeš viac silovo, pri zjazdoch zasa treba zosadnúť a tak a dokola...
thomason...
ale aj tak to nebude presné... nie je kopec ako kopec, nie je cesta ako cesta... napríklad tu u nás dosť fúka vietor po rovine... ideš tam, si rád že máš na tachometri 25 kmh a naspäť ti fúka do chrbta a ideš 45 ani nevieš ako a tomu zodpovedá aj vynaložená energia... ...
Niekomu je sveta žiť... ja idem na výjazd a fúka protivietor, vraciam sa rovnakou trasou a zas protivietor
Ďakujem za odpovede, aké hodinky resp. aplikácia by to zvládli?
tak totok ti závisí od množstva peňez, čo by si za to dal...
jednoduché náramky stoja 30€, potom máš strednú kategóriu "hodiniek" 150-300 €, a keď nevieš čo s peniazmi tak nejaké Garmin, Suunto za 500 a viac...
ale poviem tak, ja som si teraz na skúšku zohnal Amazfit Bip za 60€ a za tú cenu paráda, nie je čo riešiť...
okrem tepu majú aj GPS sledovanie, vďaka reflexnému displeju majú veľkú výdrž 1-3 týždne (v porovnaní s hodinkami, ktoré potrebujú podsvietenie - 2-3 dni), displeje si môžeš stiahnuť aké chceš, prípadne už som si nejaké aj upravoval, ale na to treba byť trošku pc zručnejší... nevýhodou je chýbajúca diakritika, ale údajne už sú na ceste Bip 2, kde by to malo byť poriešené... dá sa to tam aj nahrať, ale zasa až tak sa mi s tým babrať nechce... samozrejme je to informatívne, ak by si chcel nejaké tie športtestery, tak to máš aj s hrudným pásom, ale tak pre nás amatérov stačí aj orientačne...
PS: k temu trnafskému vétru... tuším to aj písali v propozíciách majstrovstiev, že dúfajú že zamieša poradím...
PSS: a wattmetre sa dajú kúpiť aj tu, to máš tak cca 500 €, ale tak to je už pre top-športovcov... a jak hovorí Faganisko, týmito kalkulačkami sa stráca z cyklistiky tá človečina...
PSS: a wattmetre sa dajú kúpiť aj tu, to máš tak cca 500 €, ale tak to je už pre top-športovcov... a jak hovorí Faganisko, týmito kalkulačkami sa stráca z cyklistiky tá človečina...
kupovať to nebudem, len ma zaujímalo aký je to približne rozdiel. Podľa môjho tela dosť značný
Ak by si sa bal, ze je to nejako zlozite tak nemusis. Aj klasicke pulzmetre to vedia spravit - napr toto: https://www.mtbiker.sk/shop/prislusenstvo/tachometre-pulzmetre-gps/pulzmetre/sigma-sport-pc-1511-sporttester-20061.html
A urobis to tak, ze si nastavis individualnu zonu (napr. 140-150 alebo 150-160) a ides. Snazis sa drzat co najviac v zone -nad 90% casu, nech to mas co najpresnejsie. No a na konci vynasobis cas v minutach, kolko si bol v zone napr. priemerom z tej zony. A mas pocet tepov, kolko si dal za ten cas.
A potom ides druhu trasu, ides rovnaku vzdialenost s rovnakym tepom a zase len spocitas.
No a potom iba vydelis.
Toto je technicky navod. Neodskussany. Je dost mozne, ze na ceste jazdis nizsie tepy ako v lese. Takze na ceste si mozno budes musiet nastavit inu zonu ako na les. Ale princip ti ostane rovnaky.
Takto porovnas seba a dve konkretne trasy. Ale budes mat nejake realne cisla. Potom nam ich povedz.
Nastastie to mam jednoduchsie, vzdy sa rozbijem rovnako na ceste aj na horaku, podstatny je cas, ktory na tom stravim, nakolko vykon mam, aky mam a podavam ho bez rozdielu, na com sedim. Na MTB su sice intenzivnejsie stupania, ale zas v intenzivnejsich klesaniach neslapem, kdezto na ceste si prislapavam v podstste furt. Prepocitane na avg speed, MTB je 1/2 cesty u mna.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Raz ktosi spomínal, že cca 50 km xc je ako cca 75 na ceste ale nejak sa mi to nezdá
to je pravda, xc je náročnejšie oveľa
ale aj tak to nebude presné... nie je kopec ako kopec, nie je cesta ako cesta... napríklad tu u nás dosť fúka vietor po rovine... ideš tam, si rád že máš na tachometri 25 kmh a naspäť ti fúka do chrbta a ideš 45 ani nevieš ako a tomu zodpovedá aj vynaložená energia... takže ani ten čas, či rýchlosť, či vzdialenosť nie sú moc relevantné...
ide skôr o to, že na ceste - rovine sa zapájajú väčšinou len nohy a ideš konštatnú rýchlosť... v horách častokrát ide celé telo zo sedla a šlapeš viac silovo, pri zjazdoch zasa treba zosadnúť a tak a dokola...
ale aj tak to nebude presné... nie je kopec ako kopec, nie je cesta ako cesta... napríklad tu u nás dosť fúka vietor po rovine... ideš tam, si rád že máš na tachometri 25 kmh a naspäť ti fúka do chrbta a ideš 45 ani nevieš ako a tomu zodpovedá aj vynaložená energia... ...
Niekomu je sveta žiť... ja idem na výjazd a fúka protivietor, vraciam sa rovnakou trasou a zas protivietor
U nás to je tiež stále proti vetru, aj keď kamarát stále hovorí, že niet lepší tréning ako proti vetru
tak totok ti závisí od množstva peňez, čo by si za to dal...
jednoduché náramky stoja 30€, potom máš strednú kategóriu "hodiniek" 150-300 €, a keď nevieš čo s peniazmi tak nejaké Garmin, Suunto za 500 a viac...
ale poviem tak, ja som si teraz na skúšku zohnal Amazfit Bip za 60€ a za tú cenu paráda, nie je čo riešiť...
okrem tepu majú aj GPS sledovanie, vďaka reflexnému displeju majú veľkú výdrž 1-3 týždne (v porovnaní s hodinkami, ktoré potrebujú podsvietenie - 2-3 dni), displeje si môžeš stiahnuť aké chceš, prípadne už som si nejaké aj upravoval, ale na to treba byť trošku pc zručnejší... nevýhodou je chýbajúca diakritika, ale údajne už sú na ceste Bip 2, kde by to malo byť poriešené... dá sa to tam aj nahrať, ale zasa až tak sa mi s tým babrať nechce... samozrejme je to informatívne, ak by si chcel nejaké tie športtestery, tak to máš aj s hrudným pásom, ale tak pre nás amatérov stačí aj orientačne...
PS: k temu trnafskému vétru... tuším to aj písali v propozíciách majstrovstiev, že dúfajú že zamieša poradím...
PSS: a wattmetre sa dajú kúpiť aj tu, to máš tak cca 500 €, ale tak to je už pre top-športovcov... a jak hovorí Faganisko, týmito kalkulačkami sa stráca z cyklistiky tá človečina...
Ja mám Stratos a sú výborné. Beh, cyklistika.
kupovať to nebudem, len ma zaujímalo aký je to približne rozdiel. Podľa môjho tela dosť značný
Spocitas na trase v lese na trase na ceste a podelis. A hned vidis percentualny rozdiel
A urobis to tak, ze si nastavis individualnu zonu (napr. 140-150 alebo 150-160) a ides. Snazis sa drzat co najviac v zone -nad 90% casu, nech to mas co najpresnejsie. No a na konci vynasobis cas v minutach, kolko si bol v zone napr. priemerom z tej zony. A mas pocet tepov, kolko si dal za ten cas.
A potom ides druhu trasu, ides rovnaku vzdialenost s rovnakym tepom a zase len spocitas.
No a potom iba vydelis.
Toto je technicky navod. Neodskussany. Je dost mozne, ze na ceste jazdis nizsie tepy ako v lese. Takze na ceste si mozno budes musiet nastavit inu zonu ako na les. Ale princip ti ostane rovnaky.
Takto porovnas seba a dve konkretne trasy. Ale budes mat nejake realne cisla. Potom nam ich povedz.