Zdravím,
chcel by som sa spýtať tých čo jazdia alebo už niekedy jazidili na brzdách formula oro k18 ako sa vám páčia a či ste mali s nimi niekedy nejaký problém.Vopred ďakujem
Brzdy to nie sú zle, no pri väčšej záťaži už zaostávajú za niektorými výkonnejšími brzdami. Ak nejazdíš extrémy ale na pohodu a nejaké XC tak kľudne do nich choď.
Miro trošku preháňa neubrzdili ma jediný raz, a to na asfalte a ešte z mojej blbosti (nepredvídal som - a zrazu došla prudká pravá vo VEĽMI slušnom zjazde). Na XC s bohatou rezervou a na AM podľa mňa tiež.
Jediné čo im môže niekto vytknúť, je, že nie sú kúsavé - kúsavosť si niektorí zamieňajú s "dobrým brzdným účinkom". Mne to vyhovuje tak, ako to je, s kúsavými brzdami by som sa asi skôr vytrel (in fact som sa nevytrel ani nepamätám - ani onen vyššie spomenutý incident neskončil "pádom pádovitým", teda tuleňom na zemi).
Samozrejme, nie sú to brzdy na zjazd (alebo na enduro hraničiace so zjazdom, a možno ani na all mountain hraničiaci s endurom... alebo zjazdom ).
Myslím, že momentálne by sa K18 mali dať zohnať za dosť kamarátsku cenu.
Tuleník, nechcem sa nejak dotknúť ani uraziť ale povedzme si na rovinu, že tvrdo nejazdíš.
Takže na XC v pohode brzdy a na pohodový AM tiež ale s väčšími rotormi už skôr. Teda hodnotím podľa svojich skúseností, pre mňa tie brzdy nie sú vhodné, preto som ich už veľmi dávno ale predsa vymenil. /A to som mal ešte XC bike.
v predu mam k24 v zadu k 18. je to lepsie ako juicy 3 ale je pravda ze uz pri vacsich bombach mam pocit, ze to nie su az take kotvy ako som si predstavoval. zatial som s nimi ale celkom spokojny, ak budu niekedy financie mozno by som ich menil za The One. to je ale este daleko zatial si s nimi musim vystacit.
Jazdim Endurko, niekedy XC, niekedy DH. Kotuce mam 203 a 180, mensie by som asi nedaval
Miro však ja nehovorím, že jazdím... tvrdo... proste že sa pustím dole DH traťou na AM biku a priznám sa, že niekedy, keď vidím napr. akciu typu "dole Generálom", tak mám pocit, že u nás sú poněkud posunuté kategórie - že totiž AM je v skutočnosti už EN, EN je kdesi v oblasti FR/DH samozrejme neplatí všeobecne. Ale na druhej strane, hranice štýlov jazdy sú vágne. Na to, čomu ja hovorím AM, sú podľa mňa adekvátne. Na veci, ktoré som videl na podaktorých videách, už zrejme nie.
Pozn. na okraj - podobný pocit posunutých kategórií som mal z hodnotenia niektorých lezeckých ciest. Bolo to v čase, keď celoplošne chýbalo porovnanie so zahraničím, a tak sa v honbe za obtiažnosťou nadhodnocovalo (a nebol to tak celkom úmysel).
Tidli: The One sú na úsvite svojho phase-outu. Pokiaľ bude chalan jazdiť XC tak sú mu IMO K18 až dosť aj so 160/160, pokiaľ neváži ako slon alebo nejazdí ako prase - ak ich používaš na pokraji FR/DH tak sa samozrejme tvojim rotorom nedivím, lebo to už sú tie brzdy out of specs.
tulen a to si pozri "all mountain action thread" na mtbr.com,pochopis comu sa hovori all mountain vo svete,niezeby som s tym uplne suhlasil...
Inak niesu K18 ako K18...moja polovicka na Reigne jazdi K18 a su super,zaberaju nadherne a moje K24(su uplne identicke-az na farbu) su otrasne makke a gumovite,ale davam im este sancu a skusim odvzdusnit,dotlakovat,platnicky...
no zaujimave, praveze moja k24 je tvrda a fcs je super, zato k18 je gumovita ale je to zadna takze je to v pohode, brzdi dobre. mozno by sa zisla odvzdusnit. k18 ma ale jednu vadu nevadu, ma strasne kratucky chod packy a platnicky su strasne blizko kotuca takze dost skrta. Zaujimave bolo, ze jedna platnicka bola uplne zjazdena a druha skoro vobec, ked som menil za nove musel som ich roztlacat az tak, ze tiekla kvapalina z expanzky. (zrejme sa tam nejaky vzduch dostal, preto zmena objemu) a ledva som tam nove platne narval. teraz ked ich toztiahnem aj tak sa po par stlaceniach priblizia ku kotucu ako predtym - takze to stale trochu skrta aj ked to vystredim uplne najviac ako sa da ale nevadi mi to, kratucky chod packy mi sedi.
Tulenik: mozme zas zorganizovat AM/EN pojazd na kamenaku tam sa skill preveri dostatocne hehe, technika pojde vpred a hlavne ze bude zabava
ale nemyslim minuly tyzden som tam bol s chalanmi zjazdarmi a bola to lahoda. a si sto krat lahsie ako v lete pretoze aj ked bola na snehu vrstva ladu tak to skor brzdilo ako smykalo som sa sam sebe cudoval ako idem
no hej, akurát teraz je tá trocha snehu roztopená a zamrznutá na tvrdý ľad...
no ale aby som nebol úplne offtopic, neviete niekto, či majú nové modely bŕzd od formule s radiálnou pákou (r1, rx, the one 2010) stále otvor na vyrovnávanie tlaku v expanzke v objímke?
no fajn teda...tak dík za info o tých brzdách ale myslím že by mi stačili na XC....chodím trocha dravšie ale myslím že brzdenie by mi nerobilo problém.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/formulabrakes/oro-k18/PRD_365396_1507crx.aspx
najdes tam kopu skusenosti s roznymi brzdami
Jediné čo im môže niekto vytknúť, je, že nie sú kúsavé - kúsavosť si niektorí zamieňajú s "dobrým brzdným účinkom". Mne to vyhovuje tak, ako to je, s kúsavými brzdami by som sa asi skôr vytrel (in fact som sa nevytrel ani nepamätám - ani onen vyššie spomenutý incident neskončil "pádom pádovitým", teda tuleňom na zemi).
Samozrejme, nie sú to brzdy na zjazd (alebo na enduro hraničiace so zjazdom, a možno ani na all mountain hraničiaci s endurom... alebo zjazdom
Myslím, že momentálne by sa K18 mali dať zohnať za dosť kamarátsku cenu.
Takže na XC v pohode brzdy a na pohodový AM tiež ale s väčšími rotormi už skôr. Teda hodnotím podľa svojich skúseností, pre mňa tie brzdy nie sú vhodné, preto som ich už veľmi dávno ale predsa vymenil. /A to som mal ešte XC bike.
Jazdim Endurko, niekedy XC, niekedy DH. Kotuce mam 203 a 180, mensie by som asi nedaval
Pozn. na okraj - podobný pocit posunutých kategórií som mal z hodnotenia niektorých lezeckých ciest. Bolo to v čase, keď celoplošne chýbalo porovnanie so zahraničím, a tak sa v honbe za obtiažnosťou nadhodnocovalo (a nebol to tak celkom úmysel).
Tidli: The One sú na úsvite svojho phase-outu. Pokiaľ bude chalan jazdiť XC tak sú mu IMO K18 až dosť aj so 160/160, pokiaľ neváži ako slon alebo nejazdí ako prase - ak ich používaš na pokraji FR/DH tak sa samozrejme tvojim rotorom nedivím, lebo to už sú tie brzdy out of specs.
Z dovodov ktore pisal Lapiere som sa rozhodol ze ich vymenim za AVID ELIXIR.
Inak niesu K18 ako K18...moja polovicka na Reigne jazdi K18 a su super,zaberaju nadherne a moje K24(su uplne identicke-az na farbu) su otrasne makke a gumovite,ale davam im este sancu a skusim odvzdusnit,dotlakovat,platnicky...
Tulenik: mozme zas zorganizovat AM/EN pojazd na kamenaku
hlavne dnes by tam bola ohromná sranda
no ale aby som nebol úplne offtopic, neviete niekto, či majú nové modely bŕzd od formule s radiálnou pákou (r1, rx, the one 2010) stále otvor na vyrovnávanie tlaku v expanzke v objímke?