mám takýto problém - opravujem jeden starší bicykel, má ešte staré ráfikové brzdy (cantilever). Kúpil som nové brzdové klátiky, vycentroval kolesá, nastavil čeluste, no výsledokom je, že brzdy stále takmer absolútne nebrzdia. Pripisujem to materiálu rafíkov, je to nejaká zliatina hliníka a keďže hliník je mazľavý kov výsledok je, aký je.
Stretol som sa s tým už kedysi na bicykli mojej sestry, vtedy som to riešil výmenov ráfikov za oceľové.
Neviete niekto o nejakom šikovnejšom riešení, napr. nejakej povrchovej úprave plôch ráfiku alebo niečom podobnom?
Vďaka.
stare cant. brzdy dobre brzdit nebudu, ale nie je mozne aby nebrzdili vobec, nedavno som menil kamoske spalky, dal som najlacnejsie ake som zohnal a ako tak to brzdi nemenil si nahodou packy? (na vecka maju inu dlzku chodu)
A gumičky mám z jednej zmesi, ide o to, že presne tie isté gumičky mám na 2 bicykloch, na jednom brzdia perfektne, na druhom takmer vôbec. Na tom jednom, keď zmačknem naplno brzdu dokážem pootočiť rukou koleso, čo fakt nie je normálne. Páčky som nemenil, sú pôvodné.
Tak isto mám na oboch bicykloch ráfiky zo zliatiny hlíniku, ale zjavne nejde o identickú zliatinu, fakt neviem, čo s tým...
Materiály určené pre brzdný účinok musia túto funkciu spĺňať.Viac,či menej to záleží od kvality. Ale nemôžu brzdiť vôbec,či skoro vôbec.
Nemôže byť,že Ti niečo pruží? Úchyt koncovky bovdenu?
Stretol som sa so všelijakými šmejdovinami,ale vždy bicyklík dokázal ubrzdiť.
a ked si sa pýtal na povrchovú upravu rafikov, tak trialisti použivaju asfalt, počkaj ked bude teplo a svietiť slnko a naškráb z cesty trochu tej makej smoly(bez kamienkov:)) a tým nababri brzdnú plochu!(normalne za studena to ide)
Nemas tam DT Swiss XR 4.1 (tusim tak su oznacene) .. tie vyzeraju ako na Vcka, ale su na kotuce
Dalej bowdeny..menil si ich? ak su tam este povodne ,pravdepodobne budu KO.. tam sa moze stracat polovica brzdneho ucinku..
Vymeň kolesá a tým budeš vedieť,či je chyba v brzdách,či ráfkoch.