Ale tak vraveli ze to skusali velkou pakou a neslo to. Moznoze existuje nejaky trik alebo nieco uzitocne ako to odtiahnut preto sa pytam tu ci mate niekto podobnu skusenost. kazdopadne prave sa balim a idem kamosovi do autoservisu tam ho skusim poprosit ci sa na to nekukne lebo ak mi to odtiahne oni uz tu kapalinu doplnia/dovzdusnia -co uz potom budem zvazovat ci si to radsej nespravim sam. nejake napady?
Este doplnim prave som bol v tom autoservisu(dnes je zatvorene) neviem preco nedviha telefon. ale ako krasne svieti slniecko tak som sa na to pozrel vonku (vcera vecer som toho moc uz nevidel) myslim ze vobec nepouzili gola sadu ale iba kluc co sveci o pekne strhnutych hranach inak si to vysvetlit neviem= je vidiet ze tam bastrngovali z klucom /mozno potom skusali aj sadu ale neviim. A este okrem toho koleso mam nasadene z kriza ako kripel , to je servis
posledný komentár: 15. 8. 2018 o 8:47
letuareg:
to znie dobre aj ste doplnali kvapalinu? alebo len odvzdusnovali
to ze som sa pytal ci ste doplnali bolo stoho dovodu ze ma zaujima ako ste spravili spojenie do packy. Myslim ze by bolo fajn ak by existoval navod na home made PRO BLEED KIT.
dany postup plati pre mag, ale asi to je identicke. inak da sa to robit aj opacne, t.j. netlakujes do packy ale z packy kvapalinu odsavas
no dufam ze som ti pomohol, to jest asi vsjo co sa k tomu da povedat. vela uspechov
toto co si napisal mi uz dost pomoze snad. Tiez sa mi zdalo-asi som to niekde videl ,ze to ide tlacit od strmena k packam myslim ze aj na ivelo.cz ale na inych brzdach som to videl len z paciek k strmenu. Tak sa pozhanam po materialu resp po hadickach. Pripadne dam vediet ako som na tom chvilu potrva kim pozhanam co treba. A tiez myslim ze HFX9/MAG to maju podobne.
kaktuss:
Nieje to take kriticke okrem toho som nepovedal ze ho chcem pouzivat v takomto stave stale. ale ze bola pre mna priorita ho uvolnit co sa aj stalo. inak by som si objednaval novy odvzdusnovak sbytocne ak by sa mi ho nepodarilo odtial dostat. A uz teraz ide v pohode tak si stim starost nerob ja som mal hlavny problem ho odtiahnut kedze ani v servise to nejak nezvladali a tvrdili ze pouzivali citujem /takuuto paaku/ prstama ukazoval asi 40 cm ale tak niesom blby, viem co taka paka dokazze. ja som to nahrial trocha zapalovacma -neviem ci som sa dostal po teplotu tepelnej roztazitelnosti materialu ale malym zveracikom ktory som pouzil ako kluc a jemnima tukma kladivkom sa to uvolnilo.
toto co si napisal mi uz dost pomoze snad. Tiez sa mi zdalo-asi som to niekde videl ,ze to ide tlacit od strmena k packam myslim ze aj na ivelo.cz ale na inych brzdach som to videl len z paciek k strmenu. Tak sa pozhanam po materialu resp po hadickach. Pripadne dam vediet ako som na tom chvilu potrva kim pozhanam co treba. A tiez myslim ze HFX9/MAG to maju podobne.
kaktuss:
Nieje to take kriticke okrem toho som nepovedal ze ho chcem pouzivat v takomto stave stale. ale ze bola pre mna priorita ho uvolnit co sa aj stalo. inak by som si objednaval novy odvzdusnovak sbytocne ak by sa mi ho nepodarilo odtial dostat. A uz teraz ide v pohode tak si stim starost nerob ja som mal hlavny problem ho odtiahnut kedze ani v servise to nejak nezvladali a tvrdili ze pouzivali citujem /takuuto paaku/ prstama ukazoval asi 40 cm ale tak niesom blby, viem co taka paka dokazze. ja som to nahrial trocha zapalovacma -neviem ci som sa dostal po teplotu tepelnej roztazitelnosti materialu ale malym zveracikom ktory som pouzil ako kluc a jemnima tukma kladivkom sa to uvolnilo.
navod na vele som nepozeral ale pekne servisne pdf ma na stranke hayes podla ktoreho sa to da urobit ale ma to par hacikov. Na tvojom mieste by som si v zdravotnickych potrebach zaopatril jednu sadu infuznej kvapacky a k nej vhodnu striekacku aby sla na nu nasadit hadicka co je v tej sade. Polovicu hadicky das na striekacku, striekacku naplnis do plna kvapalinou naprilkad DOT4 alebo aku budu mat na najblizsej bezninke stoji toho tusim 70Sk pol litra, zatlac aby kvapalina bol v hadicke az skoro po koniec, opatrne nasadis hadicku na odvzdusnovak na prasati. Striekacku aj hadicku das do zvislej polohy a prstom davas hadicke frcky aby ti bublina z konca hadicky pekne vyplavala do striekacky, ked to mas takto makacsky homogenne mas tuto fazu pripravenu. Teraz to horsie, povolis packu otocis dierkou hore a zafixujes, odstranis plastovu/gumovu zaslepku a do dierky v gume by si mal zasunut taky mosadzny bazmek z dorazom ktory ma origos sada. Ten doraz je tam echt good nemoze sa ti stat ze by si bazmek zatlacil do dierky moc hlboko. Ty ale origos sadu nemas takze musis z ostavajucej hadicky, nejakeho pohara a este niecoho sadu zbastlit. Moja napoveda je ze do dierky perfektne pasuje trubicka z tuhy na obycajnej prepisovacke. Odporucam nezasuvat ju do dierky hlbsie ako 5mm mohol by si totiz mat hned novu packu ako ja
2 vatsie injekcne striekacky
hadicka z infuznej sady
hacicka z autopotrieb-troska hrubsia
tuha z pera
utahovacie pasky
kapalina.
packu som trocha vycistil-otvoril a vyutieral lebo v servise ju stopro otvarali bola cela zadrr8k4n4 asi si mysleli ze sa to otvara ako u inych brzd.
odslepil zaslepku. a do nej strcil zastruhanu trubicku-tuhy z pera /asi necele 2cm dlha/ zasunul som ju len troska kedze som videl ako je to vnutri riesene a na radu ROpa hlbsie ako 5mm neist. Druhy koniec trciacej trubicku som troska roztiahol rozohriatym klincom aby lepsie sedel z hadickou ktora bola k infuznej sade (vsetky spoje som stiahol utahovacima paskami) .A k hadicke este pripojil Stiekacku bez "piestika" aby sa snu lahsie manipulovalo a aby tiez kapalina pekne odtekavala do kelimka ktory bol zaveseny na volante.
na strmen som pripevnil druhu hadicku ktoru som kupil v autopotrebach utiahol paskou na odvzdusnovaku. Do tejto hadicky perfektne sedela moja injekcna striekacka nebolo ju treba ani upevnovat paskami ale pre istotu som pritiahol. Este dodam ze hadicku z injekcnu striekacku som naplnil tak ako mi bolo povedane teda tesne ku kraju -aby som asi vsetko nezabrblal . a daval frcky kim sa bublinka dostala do striekacky. Tak uz stacilo len pretlacit pomalicky kvapalinu do systemu a pozorovat bublinky na hadcike ktora je pri packe. Ked bublinky prestali vychadzat este som pockal 5 minut potom parkrat stlacil packu. uzavrel odvzdusnovak a zaslepil zaslepku. Brzda brzdi -este sa mi troska podarilo zafrckat kotuc ale ten som chytro utrel technickym liehom.
Este raz dakujem . ako to vidim onedlho si to zopakujem ked mi dorazia novsie platnicky a novy odvzdusnovak. vtedy odvzdusnim uz aj prednu brzdu nech si to precvicim.
2 vatsie injekcne striekacky
hadicka z infuznej sady
hacicka z autopotrieb-troska hrubsia
tuha z pera
utahovacie pasky
kapalina.
packu som trocha vycistil-otvoril a vyutieral lebo v servise ju stopro otvarali bola cela zadrr8k4n4 asi si mysleli ze sa to otvara ako u inych brzd.
odslepil zaslepku. a do nej strcil zastruhanu trubicku-tuhy z pera /asi necele 2cm dlha/ zasunul som ju len troska kedze som videl ako je to vnutri riesene a na radu ROpa hlbsie ako 5mm neist. Druhy koniec trciacej trubicku som troska roztiahol rozohriatym klincom aby lepsie sedel z hadickou ktora bola k infuznej sade (vsetky spoje som stiahol utahovacima paskami) .A k hadicke este pripojil Stiekacku bez "piestika" aby sa snu lahsie manipulovalo a aby tiez kapalina pekne odtekavala do kelimka ktory bol zaveseny na volante.
na strmen som pripevnil druhu hadicku ktoru som kupil v autopotrebach utiahol paskou na odvzdusnovaku. Do tejto hadicky perfektne sedela moja injekcna striekacka nebolo ju treba ani upevnovat paskami ale pre istotu som pritiahol. Este dodam ze hadicku z injekcnu striekacku som naplnil tak ako mi bolo povedane teda tesne ku kraju -aby som asi vsetko nezabrblal . a daval frcky kim sa bublinka dostala do striekacky. Tak uz stacilo len pretlacit pomalicky kvapalinu do systemu a pozorovat bublinky na hadcike ktora je pri packe. Ked bublinky prestali vychadzat este som pockal 5 minut potom parkrat stlacil packu. uzavrel odvzdusnovak a zaslepil zaslepku. Brzda brzdi -este sa mi troska podarilo zafrckat kotuc ale ten som chytro utrel technickym liehom.
Este raz dakujem . ako to vidim onedlho si to zopakujem ked mi dorazia novsie platnicky a novy odvzdusnovak. vtedy odvzdusnim uz aj prednu brzdu nech si to precvicim.
si makac, palec hore
No dobre ste na to išli ROPA a Deadbiker. Akoby ste ma v Decembri 2008 sledovali v mojej garáži.
Ešte by som dodal zopár odkukaných zlepšovákov. Predtým ako otvoríš celý brzdový systém, vymeň na brzdovom strmeni použité platničky za nové, nahoď koleso s kotúčom späť, parkrát postláčaj páčku, aby sa piestiky na strmeni nastavili na nové platničky.
Potom vyber nové platničky zo strmeňa a založ na strmeň staré zodrané platničky, ktoré už nepoužiješ na brzdenie a až teraz otvor celý brzdový systém a začni proces odvzdušňovania.
Ja ešte zvyknem počas odvzdušňovania niekoľko krát poklepať plastovou rúčkou skrutkovača po brzdovom strmeni, po celej hadici a aj po časti brzdovej páky tam, kde sa nachádza brzdový valec.
Keď skončíš s odvzdušňovaním a uzavrieš celý systém, tak potom vyhoď zo strmeňa staré zodrané platničky, vyutieraj celý strmeň čistou handrou, ak ti potiekla brzdová kvapalina po strmeni, alebo po kotúči a založ buď nové platničky, alebo použité, ak sa dajú ešte jazdiť.
Takto máš istotu, že si neznehodnotíš brzdové platničky nechceným kvapnutím brzdovej kvapaliny.