btw ak sa nemylim tak anodizacia sa da robit iba na hlinik,
ale mozno aj na ine kovy ....neviem isto...
btw, skor ako opieskovanie ti odporucam otryskanie kovovymi brokmi alebo gulickami, lebo po opieskovani to bude mat taky matny finiš... ale to uz je na tebe aky povrch chces docielit, kazdopadne si priprav zopar litrov
btw ak sa nemylim tak anodizacia sa da robit iba na hlinik,
ale mozno aj na ine kovy ....neviem isto...
Nie som expert, ale na hlinik a jeho zliatiny. Vznika vrstva Al2O3 (ak sa nemylim), ktora je velmi tvrda (korund?). Do porov sa potom nanesie farebny pigment (v roztoku) a pory sa v dalsom kroku uzavru (varom v destilovanej vode, myslim).
btw, skor ako opieskovanie ti odporucam otryskanie kovovymi brokmi alebo gulickami, lebo po opieskovani to bude mat taky matny finiš.
To nemyslis vazne? Pri zoslabovanych tenkostennych trubkach ram moze potom vyzerat ako po gulometnej palbe. Jednoznacne len jemny piesok.
Upozornujem vsak este raz, ze nie som na to expert.
a s tym brokovanim mas mozno ties pravdu, nenapadlo ma, ze steny tej trubky su vlastne velmi tenke a nemuseli by to prezit, v tom pripade ostava iba pieskovanie jemnym pieskom...akurat ze to bude matne...
brokovanie gulickami alebo brokmi je dobre aj v tom, ze ten vysledny povrch je potom akoby kovany, na povrchu velmi tvrdy a zhutneny a vo vnutri pruzny a huzevnaty...
brokovanie gulickami alebo brokmi je dobre aj v tom, ze ten vysledny povrch je potom akoby kovany, na povrchu velmi tvrdy a zhutneny a vo vnutri pruzny a huzevnaty...
ale asi by som bol za pieskovanie ..ako tie broky je moznost si to niekde vlastnorucne opieskovat?a kolko by to cele kostovalo penazi?myslim anodizacia?dikes
mam celopero
keby som si chcel anodizovat napr moje lx kluky co by som na to potreboval popripade ci ma to vyjde lacnejsie ked to niekam odnesiem...thanxx
Vedomosti, skusenosti a technologiu. Ale velmi Ti nepomozem. Podla mna vsak doma si robit eloxovaciu vanu s elektrodami a zdrojom je nezmysel, ak to nebudes prevadzkovat na 2 smeny Elox = elektricka oxidacia. Anodizacia je od slova anoda.
Veľmi dobrá kniha sa volá Receptář pro elektrotechnika, autor Jan Škeřík, vydané v Prahe, 1988. Netreba sa zľaknúť ..."pro elektrotechnika", je to veľmi praktická kniha pre tých, ktorí chcú alebo musia niekedy robiť to, s čím si nijak nevedia pomôcť " firmy a profíci".
ale asi by som bol za pieskovanie ..ako tie broky je moznost si to niekde vlastnorucne opieskovat?a kolko by to cele kostovalo penazi?myslim anodizacia?dikes
mam celopero
Ak si to ešte neriešil,doporučujem Ti to vlastnoručne vyšmirglovať do hladka.Ale nie až na kov ale tak aby si mal hladký povrch bez rapín a vrstvových skokov-prechodov.Za ušetrené peniaze si to nastriekaj spreyom alebo si to nechaj nastriekať práškovou farbou.Jedna vrstva Ťa vyjde na 6OO,.Sk.Mne to robili nedávno a som veľmi spokojný.Ak by si tú kostru očistil až na kov,budeš potrebovať minimálne 2 vrstvy /1.2OO,.Sk/.
Ja mám teplovzdušnú pištoľ,kostru som očistil až na kov ale potom som musel dať 2 vrstvy.
Včera som dostal súčiastky,ktoré som dal na eloxovanie.Chlapci nádherná zelenožltá.Bomba .
Ale na dvoch súčiastkách som mal nalisované také oceľové čapy.Z tých je polovica.Tá kyselina ich normálne ZOŽRALA.V nich boli závity,po tých je len náznak To som ešte nevidel.Nie som chemik,ale toto
Ale na dvoch súčiastkách som mal nalisované také oceľové čapy.Z tých je polovica.Tá kyselina ich normálne ZOŽRALA.V nich boli závity,po tých je len náznak To som ešte nevidel.Nie som chemik,ale toto
Eloxovanie sa robi v kyseline (neviem akej - urcite sa da zistit na nete), preto ziadne ocelove veci. Ale aj male zavity v hliniku (do rozmeru M3-M4, pripadne jemne stupania) sa v kyseline ciastocne odleptaju (upozornili ma na to ludia od eloxacie), preto sa mi osvedcilo pred eloxovanim vyplnit zavity polyuretanovym tmelom (Sika, Loctite, Dinitrol, pozor, nie PUR penou ) a po eloxacii vycistit zavitnikom. PUR tmel je voci tejto kyseline odolny a zavity ostanu neposkodene (ale aj neeloxovane).
Pravedepodobne to bude tak,lebo na závitich M10 nie je žiaden problém.Veľký vplyv má aj o aký hliník,či dural ide,lebo niektoré časti sú svetlo zelenožlté a iné na vojenskú šedozelenú.Velice zaujímavé a pre mňa atraktívne odtiene.
Bohužiaľ som sa nemohol porozprávať s ľudmi z tej firmy.Riešil som to cez tretiu osobu.Nič to,tie čapy vyrazím a našťastie mám možnosť nechať si v robote vytočiť iné.
Tá kyselina ich normálne ZOŽRALA.V nich boli závity,po tých je len náznak To som ešte nevidel.Nie som chemik,ale toto
Ano, ocel to rozlepta.Raz som jednemu daval eloxovat strieborny galuskovy rafik na cestak, chcel ho mat cierny. Okolo otvorov bolo ocelove vypuzdrenie. Vsetko zmizlo.
Trosku to tu ozivim, potreboval by som niekde v BA dat naeloxovat (do cierneho eloxu) jednu malu prkotinu (adapter na uchytenie brzdy). Nasiel som prave spominanu firmu na Rybnicnej - ale niekto ste tu spominali ze ich pristup nie je idealny. Nemate niekto aspon pribliznu predstavu kolko to moze stat?...
Este par otazok: 1. Musi byt povrch dielu pred anodizaciou nejak specialne upraveny? - do hladka opieskovany alebo nieco pdobne? Resp. je v pohode ak uz diel je anodizovany? - Ide konkretne o diel ktory je anodizovany ale bezfarebne (tj strieborny).
2. Robi sa ta eloxacia nejak rozne? - myslim na vysledny finish. Konkretne narazam na to ze diely ktore som eloxovane videl maly hladky povrch ale napr. sposob akym sa anodizuju ramy (ale napr. aj rajdy, sedlovky a vlastne je tak upraveny aj diel ktory chcem dat do farby) je zrejme trochu iny kedze vysledny finish je taky drsny. Otazka teda znie - dosahuje sa tento rozdiel rozdielnymi spsobmi spracovania alebo je to len nejaka finalna uprava? A dalej: Je teda mozne dat si to spravit do ktorehokolvek z tychto finishov?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
takze anodicku oxidaciu alebo tzv. eloxovanie robia v BA
tieto firmy
http://centrumfiriem.centrum.sk/1000109 ... spol-s-r-o
http://firemne.stranky.sk/cgi-bin/showC ... rl=/cappet
http://www.galtech.sk/contact.htm
btw ak sa nemylim tak anodizacia sa da robit iba na hlinik,
ale mozno aj na ine kovy ....neviem isto...
btw, skor ako opieskovanie ti odporucam otryskanie kovovymi brokmi alebo gulickami, lebo po opieskovani to bude mat taky matny finiš... ale to uz je na tebe aky povrch chces docielit, kazdopadne si priprav zopar litrov
na obrazku je to ten komponent vpravo a vlavo
ale mozno aj na ine kovy ....neviem isto...
To nemyslis vazne? Pri zoslabovanych tenkostennych trubkach ram moze potom vyzerat ako po gulometnej palbe. Jednoznacne len jemny piesok.
Upozornujem vsak este raz, ze nie som na to expert.
a s tym brokovanim mas mozno ties pravdu, nenapadlo ma, ze steny tej trubky su vlastne velmi tenke a nemuseli by to prezit, v tom pripade ostava iba pieskovanie jemnym pieskom...akurat ze to bude matne...
brokovanie gulickami alebo brokmi je dobre aj v tom, ze ten vysledny povrch je potom akoby kovany, na povrchu velmi tvrdy a zhutneny a vo vnutri pruzny a huzevnaty...
anodizovat sa da aj titan a dokonca velmi pekne v domacich podmienkach
mam celopero
Vedomosti, skusenosti a technologiu. Ale velmi Ti nepomozem. Podla mna vsak doma si robit eloxovaciu vanu s elektrodami a zdrojom je nezmysel, ak to nebudes prevadzkovat na 2 smeny
Neviem,koľko také kĺuky stoja,ale zrovna na nich sa niečo učiť?!?Neviem no.Veď napíš ako si dopadol.
Kedysi sa eloxovalo v bratislavskej meopte. Nejake torzo galvanizovne tam ostalo (eserocka), ale co robia v akom rozsahu, neviem.
IMK na exnarovej. Davaju to kdesi robit.
mam celopero
Ak si to ešte neriešil,doporučujem Ti to vlastnoručne vyšmirglovať do hladka.Ale nie až na kov ale tak aby si mal hladký povrch bez rapín a vrstvových skokov-prechodov.Za ušetrené peniaze si to nastriekaj spreyom alebo si to nechaj nastriekať práškovou farbou.Jedna vrstva Ťa vyjde na 6OO,.Sk.Mne to robili nedávno a som veľmi spokojný.Ak by si tú kostru očistil až na kov,budeš potrebovať minimálne 2 vrstvy /1.2OO,.Sk/.
Ja mám teplovzdušnú pištoľ,kostru som očistil až na kov ale potom som musel dať 2 vrstvy.
Ale na dvoch súčiastkách som mal nalisované také oceľové čapy.Z tých je polovica.Tá kyselina ich normálne ZOŽRALA.V nich boli závity,po tých je len náznak
Eloxovanie sa robi v kyseline (neviem akej - urcite sa da zistit na nete), preto ziadne ocelove veci. Ale aj male zavity v hliniku (do rozmeru M3-M4, pripadne jemne stupania) sa v kyseline ciastocne odleptaju (upozornili ma na to ludia od eloxacie), preto sa mi osvedcilo pred eloxovanim vyplnit zavity polyuretanovym tmelom (Sika, Loctite, Dinitrol, pozor, nie PUR penou
Bohužiaľ som sa nemohol porozprávať s ľudmi z tej firmy.Riešil som to cez tretiu osobu.Nič to,tie čapy vyrazím a našťastie mám možnosť nechať si v robote vytočiť iné.
Ano, ocel to rozlepta.Raz som jednemu daval eloxovat strieborny galuskovy rafik na cestak, chcel ho mat cierny. Okolo otvorov bolo ocelove vypuzdrenie. Vsetko zmizlo.
Este par otazok: 1. Musi byt povrch dielu pred anodizaciou nejak specialne upraveny? - do hladka opieskovany alebo nieco pdobne? Resp. je v pohode ak uz diel je anodizovany? - Ide konkretne o diel ktory je anodizovany ale bezfarebne (tj strieborny).
2. Robi sa ta eloxacia nejak rozne? - myslim na vysledny finish. Konkretne narazam na to ze diely ktore som eloxovane videl maly hladky povrch ale napr. sposob akym sa anodizuju ramy (ale napr. aj rajdy, sedlovky a vlastne je tak upraveny aj diel ktory chcem dat do farby) je zrejme trochu iny kedze vysledny finish je taky drsny. Otazka teda znie - dosahuje sa tento rozdiel rozdielnymi spsobmi spracovania alebo je to len nejaka finalna uprava? A dalej: Je teda mozne dat si to spravit do ktorehokolvek z tychto finishov?