Dobry den, riesil tu uz niekto z vas strhnuty zavit tekutym kovom a vyrezanim noveho zavitu? Totiz na nohach vidlice sa mi srob od brzdy pretocil a neviem, ci by sa to dalo vyvlozkovat tak by som radsej chcel skusit prave tekuty kov.
Neviem síce akú to máš vidlicu, no štandardne tam býva závit M6 a obávam sa, že ten výstupok na vidlici je taký tenký že M8 závit tam už nenarežeš. Hrozí totiž že sa tá časť oslabí natoľko, že praskne alebo sa pri brzdení odlomí a to by som neriskoval. Ja by som najskôr vyskúšal dať tam dlhší šrób, Pokiaľ by ani to nestačilo, tak by som použil nejaký "tekutý kov - lepidlo" a to tak, že by som do diery dal ten "tekutý kov" a potom tam naskrutkoval kus závitovej tyčky M6 primeranej dĺžky, aby sa na trčiacu časť zmestil potrebný adaptér + brzdové prasiatko + poistná podložka + matica M6. Treba to najskôr vyskúšať na sucho a radšej nechať pár mm rezervu. Ak to trafíš správne, zalej to tým "kovom" nič na to nešróbuj a nechaj to tak vytvrdnúť podľa návodu výrobcu toho kovu. Potom by som na to dal brzdu. Určite by som dieru na šrób nezväčšoval ...
"Tekutý kov" dávam do uvodzoviek zámerne, pretože je to moc široký pojem ... poobzeral aby som sa po nejakých lepidlách, dvojzložkových... napríkald Loctite a podobne,. Značiek je veľa, treba čítať čítať...
Tekutý kov je široký pojem...
V práci mám odskúšané rôzne druhy. Loctite, Belzona, chesterton, inovation, Loxeal, retech (na trhu je toho kvantum)...
Ak je to v uzavretom priestore skús dvojzložkovýú opravárenskú tyčinku napr. http://www.slovcem.sk/index.php?ID=75 (dajú sa zohnať aj lacnejšie - všetky na tej istej báze akurát sa mení plnivo). Buď ju ju premiešaj natlač do diery a zaskrutkuj skrutku alebo vyplň dieru a po vytvrdnutí sa dá opracovať alebo do nej narezať závit. Ak je to na povrchu tak používam Loctite 3471. tiež sa dá opracovať.
Ak je to ako výplň v uzavretom priestore tak to drží festovne, mám to odskúšané na 70 bar čerpadle (vytrhnutá skrutka na veku).
Ja by som chcel použiť ,,tekutý kov" na môj ,,zlepšovák". Zlomilo sa mi duralové váhadlo na zadnej stavbe. Možno tomu pomohlo aj to, že to váhadlo je odľahčené (viď. foto). Nové váhadlo mám objednané a keď dorazí špekulujem, že by som ho posilnil presne v tom oslabenom mieste tak, že by som tam vpasoval nejakú oceľovu gulatinku (drôt) a vylial to tekutým kovom. Moja otázka pre znalcov problematiky je: aký konkrétny tip/značka by bol vhodný na takúto operáciu, kde budem spájať oceľ s duralom a kde ,,tekutý kov" má primárne pevne spojiť tieto dva materiály?
Nebude lepšie to nechať klasicky zvariť? Pozerám, že jeden zvar tam už je. Dalo by sa to prípadne ešte spevniť návarkami zvnútra, prípadne aj zvonku.
Neboli pôvodne tie ramená s ložiskami od seba trochu viac vzdialené, ako by mali byť? Potom keď sa stavba zmontuje, sú sťahované smerom k sebe a v materiáli vzniká pnutie. Keď sa s tým následne jazdí, tak to nevydrží a praskne. Mal som podobný problém s vahadlom na Meride Transmission. Praskli mi dve. Potom som to tretie vymedzil podložkami a už neprasklo. Skrátka, konštrukčná chyba.
Laco na inštaláciu sú tam vymedzovacie podložky, teda je to bez pnutia.
A zavariť tie priehlbiny (odľahčenia), no neviem - to zlomené mi zvarili v TUKE (dočasne ho vozím pokiaľ príde nové) s tým, že neručia za výsledok nakoľko nepoznajú zloženie Al liatiny a prehriatie materiálu pri zváraní tiež môže zmeniť vlastnosti materiálu k horšiemu (to tvrdili ,,oni"). To čo tam je originál zvarené je len ,,konštrukčná vychytávka" a je najmenej namáhané miesto.
To zváranie mi radíš prečo? Myslíš, že by sa môj nápad minul účinku?
uha to si ma kidak moc nepotesil stym vahadlom ..som myslel ze len X kove praskali
a laco ked hovoris o transmisione mozes ukazat ze kde prasklo a ako si to vymedzil (moje zatim drzi ale to aj na reigne zatim drzi )
mam nanestastie oba biky
Ja by som chcel použiť ,,tekutý kov" na môj ,,zlepšovák". Zlomilo sa mi duralové váhadlo na zadnej stavbe. Možno tomu pomohlo aj to, že to váhadlo je odľahčené (viď. foto). Nové váhadlo mám objednané a keď dorazí špekulujem, že by som ho posilnil presne v tom oslabenom mieste tak, že by som tam vpasoval nejakú oceľovu gulatinku (drôt) a vylial to tekutým kovom. Moja otázka pre znalcov problematiky je: aký konkrétny tip/značka by bol vhodný na takúto operáciu, kde budem spájať oceľ s duralom a kde ,,tekutý kov" má primárne pevne spojiť tieto dva materiály?
fuuuuu to je podctive *****,nepotesi .kazdy vyrobok ho ma niekde zabudovane
Podla mňa toto nevyplníš tekutým kovom resp. to z tade vypadne nadôvažok to nespevní z boha nič. Vyvariť z vnútra môže byť problém, prehriatie môže zdeformovať geometriu. Ak to chceš risknúť a máš známosti na TUKE, tak nech ti hodia staré váhadlo na spektro a zistia zloženie zliatiny a potom šup šup k slušnému zváračovi s TIG mašinkou a zavariť.
Ja som tak dnes zachránil lockout na Xfusion tlmič (myslel som že to bude nejaká nezvariteľná Al-Mg-Zn zliatina z čoho sú všetky tie čínske šmejdy) nakoniec zvárač tipol prídavný materiál a výsledok je v celku uspokojivý viď. copyrightlh6.googleusercontent.com lh6.googleusercontent.com[/url] copyrightlh4.googleusercontent.com lh4.googleusercontent.com[/url]
... laco ked hovoris o transmisione mozes ukazat ze kde prasklo a ako si to vymedzil (moje zatim drzi ale to aj na reigne zatim drzi )
mam nanestastie oba biky
Požičal som si obrázok z webu a nakreslil som to. Je to rám Transmission Elite ročník 2004. Asi to praskanie nebolo vtedy ojedinelé, lebo česká Merida si dala tie vahadlá vyrábať na náhradné diely niekde v Čechách.
ako mam doma 2005?ku a zatim drzi ale zas je jazdena dost rekreacne a na mojej 2006 som tam mal daku 0,5mm podlozku tusim vtych miestach kde pises a tiez drzi ked ju doma najdem tak ju tam dam asi diky
Mna by zaujimalo cim zatmelit hlboke rihy na vnutornych nohach vidlice . Vlastnim starucku Marzocchi Junior-T z nohami o priemere 30mm a su poskriabane Rad by som to dacim vytmelil aby tam tie rihy neboli Poradite mi nejaky tmel ci tekuty kov ? Nohy su povrchovo upravene takym teflonom a mam pocit ze koly tomu to tam nebude drzat .
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
"Tekutý kov" dávam do uvodzoviek zámerne, pretože je to moc široký pojem ... poobzeral aby som sa po nejakých lepidlách, dvojzložkových... napríkald Loctite a podobne,. Značiek je veľa, treba čítať čítať...
Už som to na pár vidliciach robil...
V práci mám odskúšané rôzne druhy. Loctite, Belzona, chesterton, inovation, Loxeal, retech (na trhu je toho kvantum)...
Ak je to v uzavretom priestore skús dvojzložkovýú opravárenskú tyčinku napr. http://www.slovcem.sk/index.php?ID=75 (dajú sa zohnať aj lacnejšie - všetky na tej istej báze akurát sa mení plnivo). Buď ju ju premiešaj natlač do diery a zaskrutkuj skrutku alebo vyplň dieru a po vytvrdnutí sa dá opracovať alebo do nej narezať závit. Ak je to na povrchu tak používam Loctite 3471. tiež sa dá opracovať.
Ak je to ako výplň v uzavretom priestore tak to drží festovne, mám to odskúšané na 70 bar čerpadle (vytrhnutá skrutka na veku).
Neboli pôvodne tie ramená s ložiskami od seba trochu viac vzdialené, ako by mali byť? Potom keď sa stavba zmontuje, sú sťahované smerom k sebe a v materiáli vzniká pnutie. Keď sa s tým následne jazdí, tak to nevydrží a praskne. Mal som podobný problém s vahadlom na Meride Transmission. Praskli mi dve. Potom som to tretie vymedzil podložkami a už neprasklo. Skrátka, konštrukčná chyba.
A zavariť tie priehlbiny (odľahčenia), no neviem - to zlomené mi zvarili v TUKE (dočasne ho vozím pokiaľ príde nové) s tým, že neručia za výsledok nakoľko nepoznajú zloženie Al liatiny a prehriatie materiálu pri zváraní tiež môže zmeniť vlastnosti materiálu k horšiemu (to tvrdili ,,oni"). To čo tam je originál zvarené je len ,,konštrukčná vychytávka" a je najmenej namáhané miesto.
To zváranie mi radíš prečo? Myslíš, že by sa môj nápad minul účinku?
a laco ked hovoris o transmisione mozes ukazat ze kde prasklo a ako si to vymedzil (moje zatim drzi ale to aj na reigne zatim drzi
mam nanestastie oba biky
fuuuuu to je podctive *****,nepotesi .kazdy vyrobok ho ma niekde zabudovane
Ja som tak dnes zachránil lockout na Xfusion tlmič (myslel som že to bude nejaká nezvariteľná Al-Mg-Zn zliatina z čoho sú všetky tie čínske šmejdy) nakoniec zvárač tipol prídavný materiál a výsledok je v celku uspokojivý viď.
mam nanestastie oba biky
Požičal som si obrázok z webu a nakreslil som to. Je to rám Transmission Elite ročník 2004. Asi to praskanie nebolo vtedy ojedinelé, lebo česká Merida si dala tie vahadlá vyrábať na náhradné diely niekde v Čechách.