uz som aj volaco hladal na fore ale zatial nic nebolo k veci.
a este tie dva bajky:
Radon - tlmenie DT Swiss SSD 190L 100mm
Canyon - FOX RP 2
http://www.bike-discount.de/shop/k173/a ... hwarz.html
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes ... #equipment
Tady je to krasne popsano i s obrazky: http://www.turnerbikes.com/08tech.html
Znamy pripad, chlapik kupil kolo od Turner'a, jezdil na tom ~10 let, nedelal zadny servis lozisek vubec (nevedel o tom). V nejakem servisu to potom rozebrali, a loziska byli v poradku, dokonce zustala vazelina.
Jinak servis lozisek vypada tak: jednou za nekolik mesicu (podle podminek provozu) nastrikat vazelinu do mazaciho otvoru. Nic vic.
K výměně pouzder - pravděpodobně tam budou silonové pouzdra s cenou pár korun, jednoduše vyměnitelné problém bych v tom neviděl.
dál ale nechci řešit jestli je to pro kolo lepší nebo ne - to bylo jen na ložiska
a co sa tam podla neho otaca polka loziska a polka stoji?
Áno, je prirodzené, že designer vyzdvihuje svoje riešenie nad konkurenciu. Ale jeho tvrdenia, že ťah reťaze spôsobuje v DWLinku kompresiu zadnej stavby ,a že Iron Horse odstúpil od licencie DWLinku sú klamstvá.
1) DWLink sa zameriava na efektívnu akceleráciu a je navrhnutý tak, aby sa pri akcelerácii čo najmenej stláčala stavba.
2) Bol to Dave Weagle, ako majiteľ DWLink patentu, kto sa rozhodol nepredĺžiť licenciu pre Iron Horse. Iron Horse je totiž pred bankrotom, 3 azijské firmy ho zažalovali kvôli dlhu 5 000 000 USD ale to Tony Ellsworth možno ani nevedel, keď poskytol licenciu na svoj ICT pre IH.
Pre objektívnosť v tom Vele je rozhovor ešte s borcom z Intensse a Turner ale to nikoho nezaujíma