Pri posunutej diere ak máš ako tak solídne vybratú dĺžku špicov to nezapletieš, už niekoľko špicov od konca pochopíš, že je problém a ledva to chytá nejaký ten závit. Tu je skôr kombinácia viacerých parametrov:
- Niple nemusia mať pre daný
ráfik úplne ideálnu dosadaciu plochu a teda nedovoľujú správne natočenia nipla
- nízke napnutie výpletu - koleso sa deformuje v rýchlych zákrutách a
špice pôsobia práve na vrchnú časť nipla
- Výpet vyzerá byť s dotykom špicí - prepletané špice - čo zhoršuje priamosť špicu pri vstupe do nipla a nedokonalá dosadacia plocha nipla v ráfiku nedokáže správne kompenzovať natočenie nipla.
- vplyv má aj spôsob jazdy, ale tam by som videl tieto problémy skôr na zadnom kolese - časté šmyky, jazda po hrane, alebo priečne záseky kolesa pri nekvalitnom otáčaní sa na prednom kolese - zadné koleso pri dopade na zem sa akoby priečne zasekne.