Viete, ako som už písal, mávam občas problémy s kolenom, náhodne ma začne pichať v kĺbe, potom nastúpi pulzujúca bolesť a som rád, že vôbec dokrivkám domov. Vtedy prechádzam z klasického pedálovania na PAS, ba niekedy inú možnosť ako tlačítko nemám. Viď. môj prvý príspevok. Nehnevajte sa prosím na mňa za moju reakciu, ale niečo podobné mi už bolo povedané na cyklotrase, ak mám zdravotný problém, nech neleziem na bicykel, osobne mi to pripadá hrozne smutné, trošku arogantné...
Nie je toto (nespevnena alebo asfaltova) polna cesta so sirkou tak 3+ metre? Ak ano, to nezablokujes svojou chodzou popri bicykli, stazujuci sa dvojmetrovy obor musel byt fakt zvlastny zjav/pripad.
Mňa síce raz oplul bezdomovec sediaci na lavičke, keď som šiel pomaly okolo neho na zmiešanom chodníku na klasickom bicykli, no to chytenie pod krk preto že má ebike je to ťažké uveriť. To robia drzí vodiči áut keď musí dúpať na brzdu, ak mu cyklista vbehne pred auto. Alebo "polovníci". To by musela nastať obdobná situácia, že by doňho vrazil a zhodil mu z ruky zmrzlinu napriklad, alebo byť na jeho pozemku a aj to by ho iba chytil za golier a odsotil.
Často vidím ísť cez dedinu dôchodcov v monterkách bez krútenia nohami nad 30km/h, no tí idú aspoň normálne po ceste a na magistále ich nevídať. Je pravda že cez víkend stretnem na 10km cez dediny 4 autá, no tie helmy by si mohli dať, keď na babette ju majú.
Ak by som mal takto jazdiť do práce, tak by som zvolil po osobnej skúsenosti radšej cestný a frčal než na takom 6km/h, skúsil som a dosť ťažkopádne taká skladačka, to by som potreboval mať aspoň 100kg. Náš dedko moderný karbon cesťak nikdy nemal a o favorite iba sníval. Jediné čo poznal bol bicykel ukrajina. Ale chápem že babka v sukni by nezdvihla nohu cez sedlo. Aj cesťák sa vojde do auta, ak sa zhodí predné koleso. Alebo by som kúpil poriadny estroj, čo sa dá zložiť do auta, vybavil ho značkami a valil to 50kou normálne po ceste aj bez pedálovania a nemotkal sa pomedzi chodcov, psíčkarov a korčuliarov. Záleží či sa ponáhlam do práce alebo idem na výlet. Mňa keď pichalo v nohách, že som kríval, tak hoci som bol zvyknutý chodiť k lekárovi pešo, začal som cestovať autobusom.
Ebike je dobrý ako cargo, alebo mtb po kopcoch, na rovine to netreba, sme medzi kopcami, nikdy tu moc nefučalo, a celý čas 20km rovina. Vážska magistrála ani hrádze nemajú kopce ako martinske hole či kohútka. Je pravda, že sa na city ebike lepšie nasadá, ale tú váhu tam cítiť. To sa na bike moc nehodí. Simson, pionier, či babetta, po pridaní plynu ma vystrelia dopredu a samé to drží balans. Eskladačka vie zmoriť. Jak netočím, treba to pevne držať, to chce pevné ruky a tŕpnu zápastia, možno kdesi robím chybu. Na cestnom pustím riaditka a idem len taký fukot. V prípade defektu otočim bike, povolím rychloupínak, bez montpák zhodim plašt a za chvíľu vymenené. Skladačka je o hmotnosti 3-4 cestných. Alebo zabudnem dobiť baterku ako sa to stáva na telefóne a z práce sa mi nevedia dovolať. Aj teraz ho mám v nabíjačke, píšem komentár a zhasol displej, 5% baterky. Na to treba asi zvláštny talent ustrážiť výdrž. Jak pečiem chleba dám si budík a naplánujem ostatné činnosti, že sa napr nepojdem kúpať. Murphyho zakon ma tvrdo trestá, vždy sa nejaká baterka vybije v nevhodnej chvíli.
No ved to asi nie ale ked nejakemu produktu povolis pouzivanie za urcitych okolonosti nemozes tomu zakazat predaj.
To ze to nikto nekontroluje je uz druha vec.
Dnes ma obehol "bike" asi 40tkou, typek netocil nohami vobec a vzadu v kolese mal naboj ako z traktora. ?♂️
40tkou ? Ráno , keď chodím do prace stretávam podobného , ktorý ide 60tkou , merali sme mu to dvaja autami . Keď sa ponáhľa 70tkou , samozrejme bez šlapania . A náboj má podobný v zadnom kolese , ešteže má 29ny .
skôr je namieste otázka, ako môžu cyklo obchody legálne ponúkať, predávať a inštalovať komponenty, ktoré porušujú platnú legislatívu.
Vo FR a niektorých ďalších štátoch je to zákaz aj predávať a pokuty sú naozaj vysoké. Aj hrozí aj väzenie.
U nás nie len že čipovanie neriešia (iba ak pri nehode), ale ak to má vzhľad bicykla, tak ich to nezaujíma. No vzhladovo legálne elektrobabetty bez potreby vodičáku policajti zastavia a vypýtajú vodičák, pretože na prvý pohľad to vyzerá ako manet korado. Ak je to kostra z bicykla a nápis napr, merida, tak je to na pohľad ako bicykel a je jedno či to má motor z babetty. Sice vedia že je to nejaká prerábka, ale asi sa im nechce to riešiť, lebo je to zložitá situácia dohadovať sa s vodičom bez expertízi. To musí byť fakt horlivý policajt bez strachu to ísť riešiť ak nemá niečo iné na práci. Ako ten mestský policajt povedal, že keď ho vidia a nenamerajú ho, môžu mu len zaželať šťastnú cestu. Nevedia zo štítku vyčítať technické údaje.
40tkou ? Ráno , keď chodím do prace stretávam podobného , ktorý ide 60tkou , merali sme mu to dvaja autami . Keď sa ponáhľa 70tkou , samozrejme bez šlapania . A náboj má podobný v zadnom kolese , ešteže má 29ny .
Mozno aj rychlejsie ale sli sme cez krizovatku a on sa hodil na cyklo z cesty.
Mam obavy, ze tu existuje kasta ludi co z lubovolnych dovodov (vlastna hlupost, kontakty, bohatstvo ...) si mysli, ze mozu kaslat na pravidla. Vidim to nie len tu, vidim to v sposobe jazd autami, sposobe pristupu k alkoholu za volantom etc. etc. Kedysi bol slavny pribeh (dufam, ze ho nekomolim) serifa co z dajakeho dovodu zle zaparkoval a udelil si pokutu. Nas serif of SIS si udelil co? Serif of SNS? Mam pokracovat? Kovacik de facto na slobode a Kocner k tomu smeruje ... Opakovane navrhujem, ze namiesto poctu pohlavi a podobnych k*k*tin by mala byt v ustave povinnost dodrziavat zakony. Trocha sa vzdalujem od temy ale navzajom to suvisi.
To je presne to, čo som tu už párkrát napísal. Výrobca, predajca a ani úpravca hardvéru nenesie zodpovednosť za jeho protizákonné použitie.
Predajca LED s päticou H7 (alebo inou) nenesie zodpovednosť, že ju niekto namontuje do bežnej paraboly starej fabie a bude tým oslňovať ostatných. Maximálne môže upozorniť, že výrobok nie je schválený pre použitie na cestných komunikáciách, ale určený pre športové účely.
Predajca zapisovačiek CD, magnetofónov, čistých médií atď. nezodpovedá, za pirátčenie so zvukovým alebo videobrazom. Môže len upozorniť, že šírenie licenčného obsahu je trestné...
Výrobca vozidla nezodpovedá za páchanie dopravných priestupkov.
Výrobca zbraní nezodpovedá za ich nelegálne požitie.
Toto isté platí aj pre tie debilné elektrobicykle. Napriek tomu, že to nejaký primitív s IQ50 označí za "ačohentizmus".
A pre slabomyseľné jedince, čo sa neustále oháňajú zákonmi, ktoré často vlastne ani nedávajú zmysel: Takým prajem asi toľko, aby ich zavreli ako prvých za nejakú marginálnu blbosť, lebo nič iné si ani nezaslúžia. Aby ochutnali zo svojej vlastnej medicíny. Každý totiž porušuje zákony - takmer na dennej báze a väčšinou nevedome a nechtiac. Ako sa vraví, kto si bez viny, hoď kameňom.
Netvrdím, že si má každý robiť, čo chce. Ide však o to, kto je za čo reálne zodpovedný (v prípade električky užívateľ) a čo sa zbytočne ostrakizuje a vyhrocuje. Lebo potom sa v balaste somarín strácajú tie skutočné problémy a trestné činy.
Dlhodobé masové porušovanie akýchkoľvek pravidiel často znamená určité obmedzovanie. Napr zákaz zdieľaných kolobežiek v niektorých mestách, zatváranie lesov... Ak bude čipovanie spôsobovať príliš veľa nehôd, obráti sa verejná mienka a bežné opatrenia to nezlepšia, môžu nastať zákazy aj u predajcov. Legislatíva sa mení všade až po tragických nehodach. Niekde to ide hneď, inde pomalšie, miernejšie, sú to ekonomické záujmi, politická opatrnosť a nedostatok času to riešiť, zvlášť keď si tým nijako nezvýšia politické body a nič na tom nezarobia.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nie je toto (nespevnena alebo asfaltova) polna cesta so sirkou tak 3+ metre? Ak ano, to nezablokujes svojou chodzou popri bicykli, stazujuci sa dvojmetrovy obor musel byt fakt zvlastny zjav/pripad.
Často vidím ísť cez dedinu dôchodcov v monterkách bez krútenia nohami nad 30km/h, no tí idú aspoň normálne po ceste a na magistále ich nevídať. Je pravda že cez víkend stretnem na 10km cez dediny 4 autá, no tie helmy by si mohli dať, keď na babette ju majú.
Ak by som mal takto jazdiť do práce, tak by som zvolil po osobnej skúsenosti radšej cestný a frčal než na takom 6km/h, skúsil som a dosť ťažkopádne taká skladačka, to by som potreboval mať aspoň 100kg. Náš dedko moderný karbon cesťak nikdy nemal a o favorite iba sníval. Jediné čo poznal bol bicykel ukrajina. Ale chápem že babka v sukni by nezdvihla nohu cez sedlo. Aj cesťák sa vojde do auta, ak sa zhodí predné koleso. Alebo by som kúpil poriadny estroj, čo sa dá zložiť do auta, vybavil ho značkami a valil to 50kou normálne po ceste aj bez pedálovania a nemotkal sa pomedzi chodcov, psíčkarov a korčuliarov. Záleží či sa ponáhlam do práce alebo idem na výlet. Mňa keď pichalo v nohách, že som kríval, tak hoci som bol zvyknutý chodiť k lekárovi pešo, začal som cestovať autobusom.
Ebike je dobrý ako cargo, alebo mtb po kopcoch, na rovine to netreba, sme medzi kopcami, nikdy tu moc nefučalo, a celý čas 20km rovina. Vážska magistrála ani hrádze nemajú kopce ako martinske hole či kohútka. Je pravda, že sa na city ebike lepšie nasadá, ale tú váhu tam cítiť. To sa na bike moc nehodí. Simson, pionier, či babetta, po pridaní plynu ma vystrelia dopredu a samé to drží balans. Eskladačka vie zmoriť. Jak netočím, treba to pevne držať, to chce pevné ruky a tŕpnu zápastia, možno kdesi robím chybu. Na cestnom pustím riaditka a idem len taký fukot. V prípade defektu otočim bike, povolím rychloupínak, bez montpák zhodim plašt a za chvíľu vymenené. Skladačka je o hmotnosti 3-4 cestných. Alebo zabudnem dobiť baterku ako sa to stáva na telefóne a z práce sa mi nevedia dovolať. Aj teraz ho mám v nabíjačke, píšem komentár a zhasol displej, 5% baterky. Na to treba asi zvláštny talent ustrážiť výdrž. Jak pečiem chleba dám si budík a naplánujem ostatné činnosti, že sa napr nepojdem kúpať. Murphyho zakon ma tvrdo trestá, vždy sa nejaká baterka vybije v nevhodnej chvíli.
uz im stiska ritky, vymyslaju cip s anticipom
To ze to nikto nekontroluje je uz druha vec.
Dnes ma obehol "bike" asi 40tkou, typek netocil nohami vobec a vzadu v kolese mal naboj ako z traktora. ?♂️
Vo FR a niektorých ďalších štátoch je to zákaz aj predávať a pokuty sú naozaj vysoké. Aj hrozí aj väzenie.
U nás nie len že čipovanie neriešia (iba ak pri nehode), ale ak to má vzhľad bicykla, tak ich to nezaujíma. No vzhladovo legálne elektrobabetty bez potreby vodičáku policajti zastavia a vypýtajú vodičák, pretože na prvý pohľad to vyzerá ako manet korado. Ak je to kostra z bicykla a nápis napr, merida, tak je to na pohľad ako bicykel a je jedno či to má motor z babetty. Sice vedia že je to nejaká prerábka, ale asi sa im nechce to riešiť, lebo je to zložitá situácia dohadovať sa s vodičom bez expertízi. To musí byť fakt horlivý policajt bez strachu to ísť riešiť ak nemá niečo iné na práci. Ako ten mestský policajt povedal, že keď ho vidia a nenamerajú ho, môžu mu len zaželať šťastnú cestu. Nevedia zo štítku vyčítať technické údaje.
Mozno aj rychlejsie ale sli sme cez krizovatku a on sa hodil na cyklo z cesty.
Predajca LED s päticou H7 (alebo inou) nenesie zodpovednosť, že ju niekto namontuje do bežnej paraboly starej fabie a bude tým oslňovať ostatných. Maximálne môže upozorniť, že výrobok nie je schválený pre použitie na cestných komunikáciách, ale určený pre športové účely.
Predajca zapisovačiek CD, magnetofónov, čistých médií atď. nezodpovedá, za pirátčenie so zvukovým alebo videobrazom. Môže len upozorniť, že šírenie licenčného obsahu je trestné...
Výrobca vozidla nezodpovedá za páchanie dopravných priestupkov.
Výrobca zbraní nezodpovedá za ich nelegálne požitie.
Toto isté platí aj pre tie debilné elektrobicykle. Napriek tomu, že to nejaký primitív s IQ50 označí za "ačohentizmus".
A pre slabomyseľné jedince, čo sa neustále oháňajú zákonmi, ktoré často vlastne ani nedávajú zmysel: Takým prajem asi toľko, aby ich zavreli ako prvých za nejakú marginálnu blbosť, lebo nič iné si ani nezaslúžia. Aby ochutnali zo svojej vlastnej medicíny. Každý totiž porušuje zákony - takmer na dennej báze a väčšinou nevedome a nechtiac. Ako sa vraví, kto si bez viny, hoď kameňom.
Netvrdím, že si má každý robiť, čo chce. Ide však o to, kto je za čo reálne zodpovedný (v prípade električky užívateľ) a čo sa zbytočne ostrakizuje a vyhrocuje. Lebo potom sa v balaste somarín strácajú tie skutočné problémy a trestné činy.