Lokalizácia
Formulár sa odosiela
skôr je namieste otázka, ako môžu cyklo obchody legálne ponúkať, predávať a inštalovať komponenty, ktoré porušujú platnú legislatívu.
Zobraziť komentár 28.09.2025 - 22:22:30
01
Neporusuju ked ich pouzivas na sukromnom pozemku.
Zobraziť komentár 28.09.2025 - 22:31:52
00
no :) máš pravdu, ale určite všetci cheateri jazdia doma po záhrade :D
Zobraziť komentár 28.09.2025 - 22:38:53
00
No ved to asi nie ale ked nejakemu produktu povolis pouzivanie za urcitych okolonosti nemozes tomu zakazat predaj.
To ze to nikto nekontroluje je uz druha vec.
Dnes ma obehol "bike" asi 40tkou, typek netocil nohami vobec a vzadu v kolese mal naboj ako z traktora. ?‍♂️
Zobraziť komentár 28.09.2025 - 23:24:13
01
40tkou ? :D Ráno , keď chodím do prace stretávam podobného , ktorý ide 60tkou , merali sme mu to dvaja autami . Keď sa ponáhľa 70tkou , samozrejme bez šlapania . A náboj má podobný v zadnom kolese , ešteže má 29ny .
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 06:23:38
00
arrow_leftsorcerer napísal:
skôr je namieste otázka, ako môžu cyklo obchody legálne ponúkať, predávať a inštalovať komponenty, ktoré porušujú platnú legislatívu.

Vo FR a niektorých ďalších štátoch je to zákaz aj predávať a pokuty sú naozaj vysoké. Aj hrozí aj väzenie.
U nás nie len že čipovanie neriešia (iba ak pri nehode), ale ak to má vzhľad bicykla, tak ich to nezaujíma. No vzhladovo legálne elektrobabetty bez potreby vodičáku policajti zastavia a vypýtajú vodičák, pretože na prvý pohľad to vyzerá ako manet korado. Ak je to kostra z bicykla a nápis napr, merida, tak je to na pohľad ako bicykel a je jedno či to má motor z babetty. Sice vedia že je to nejaká prerábka, ale asi sa im nechce to riešiť, lebo je to zložitá situácia dohadovať sa s vodičom bez expertízi. To musí byť fakt horlivý policajt bez strachu to ísť riešiť ak nemá niečo iné na práci. Ako ten mestský policajt povedal, že keď ho vidia a nenamerajú ho, môžu mu len zaželať šťastnú cestu. Nevedia zo štítku vyčítať technické údaje.
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 08:54:56
01
arrow_leftbezotn napísal:
40tkou ? :D Ráno , keď chodím do prace stretávam podobného , ktorý ide 60tkou , merali sme mu to dvaja autami . Keď sa ponáhľa 70tkou , samozrejme bez šlapania . A náboj má podobný v zadnom kolese , ešteže má 29ny .

Mozno aj rychlejsie ale sli sme cez krizovatku a on sa hodil na cyklo z cesty.
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 08:56:50
00
Mam obavy, ze tu existuje kasta ludi co z lubovolnych dovodov (vlastna hlupost, kontakty, bohatstvo ...) si mysli, ze mozu kaslat na pravidla. Vidim to nie len tu, vidim to v sposobe jazd autami, sposobe pristupu k alkoholu za volantom etc. etc. Kedysi bol slavny pribeh (dufam, ze ho nekomolim) serifa co z dajakeho dovodu zle zaparkoval a udelil si pokutu. Nas serif of SIS si udelil co? Serif of SNS? Mam pokracovat? Kovacik de facto na slobode a Kocner k tomu smeruje ... Opakovane navrhujem, ze namiesto poctu pohlavi a podobnych k*k*tin by mala byt v ustave povinnost dodrziavat zakony. Trocha sa vzdalujem od temy ale navzajom to suvisi.
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 09:06:00
211
To je presne to, čo som tu už párkrát napísal. Výrobca, predajca a ani úpravca hardvéru nenesie zodpovednosť za jeho protizákonné použitie.
Predajca LED s päticou H7 (alebo inou) nenesie zodpovednosť, že ju niekto namontuje do bežnej paraboly starej fabie a bude tým oslňovať ostatných. Maximálne môže upozorniť, že výrobok nie je schválený pre použitie na cestných komunikáciách, ale určený pre športové účely.
Predajca zapisovačiek CD, magnetofónov, čistých médií atď. nezodpovedá, za pirátčenie so zvukovým alebo videobrazom. Môže len upozorniť, že šírenie licenčného obsahu je trestné...
Výrobca vozidla nezodpovedá za páchanie dopravných priestupkov.
Výrobca zbraní nezodpovedá za ich nelegálne požitie.
Toto isté platí aj pre tie debilné elektrobicykle. Napriek tomu, že to nejaký primitív s IQ50 označí za "ačohentizmus".
A pre slabomyseľné jedince, čo sa neustále oháňajú zákonmi, ktoré často vlastne ani nedávajú zmysel: Takým prajem asi toľko, aby ich zavreli ako prvých za nejakú marginálnu blbosť, lebo nič iné si ani nezaslúžia. Aby ochutnali zo svojej vlastnej medicíny. Každý totiž porušuje zákony - takmer na dennej báze a väčšinou nevedome a nechtiac. Ako sa vraví, kto si bez viny, hoď kameňom.
Netvrdím, že si má každý robiť, čo chce. Ide však o to, kto je za čo reálne zodpovedný (v prípade električky užívateľ) a čo sa zbytočne ostrakizuje a vyhrocuje. Lebo potom sa v balaste somarín strácajú tie skutočné problémy a trestné činy.
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 13:22:12
00
"ačohentizmus" bol asi nespravny vyraz, tvoj prispevok mi pride skor anarchisticky.
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 14:26:21
00
Dlhodobé masové porušovanie akýchkoľvek pravidiel často znamená určité obmedzovanie. Napr zákaz zdieľaných kolobežiek v niektorých mestách, zatváranie lesov... Ak bude čipovanie spôsobovať príliš veľa nehôd, obráti sa verejná mienka a bežné opatrenia to nezlepšia, môžu nastať zákazy aj u predajcov. Legislatíva sa mení všade až po tragických nehodach. Niekde to ide hneď, inde pomalšie, miernejšie, sú to ekonomické záujmi, politická opatrnosť a nedostatok času to riešiť, zvlášť keď si tým nijako nezvýšia politické body a nič na tom nezarobia.
Zobraziť komentár 29.09.2025 - 21:52:36
04
Robíte tu (poniektorí) z komára slona. Zameriavate sa na problém, ktorý reálne pre široké masy nie je žiadnym zásadným problémom. Zásadný je len tu medzi niekoľkými jednotlivcami, ktorým proste vadí, že niekto môže ísť na električke rýchlejšie, ako 25km/h. Ja chápem, že to nie je správne a že taký bajk je defacto motorka. Ale zbytočne to zveličujete a volanie po ďalšom uťahovaní skrutiek sa vypomstí zákonite aj vám. Ono je technicky totiž úplne jedno, či sa valím dolu kopcom bez pedálovania 55km/h na klasickom bajku, alebo idem 55km/h na tej električke. V oboch prípadoch idem 55km/h a nerobím nič. Mal by som dostať postih za tú jazdu dolu kopcom? Mali by na bajkoch automaticky zareagovať brzdy, ak prekročím 25km/h? Na jednej strane väčšine vadia rôzne nezmyselné regulácie, obmedzenia a zákazy. Na druhej strane však po nich voláte, ak sa to zrovna vám hodí do krámu.
Ja nie som anarchista a som za to, aby sa dodržiavali elementárne pravidlá a nedochádzalo k poškodzovaniu ostatných. Ale poškodzuje vás nejako majiteľ odblokovaného elektrobicykla? Poškodzuje tým nejako záujem väčšiny? Máte nejaký konkrétny príklad smrteľného alebo aspoň vážneho úrazu, ktorý by sa nestal, ak by v nehode nefiguroval zťp bajk?
Zobraziť komentár 30.09.2025 - 12:15:03
00
Ono je predsa len rozdiel, ci sa dolu kopcom vali 55 km/h 70 kg cyklista na 7 kg cestaku alebo 120+kg jedinec jatocnej vahy na 30 kg kovadline. Co myslis, kto z nich v pripade hroziacej kolizie skor svoj stroj ubrzdi a umanipuluje? Dovod, preco e-biky maju obmedzenu podporu len do 25 km/h je prave v ich horsej manipulovatelnosti a brzdnej drahe.
Zobraziť komentár 30.09.2025 - 12:48:15
09
Takéto porovnanie by ma celkom zaujímalo. Light súprava vs ťažká ebike súprava. Máme tu akýsi fakt, ktorý logicky by aj sedel....brzdiť niečo ťažké vs. ľahké..... Len akosi nám ušli premenné v tom porovnaní. (konštrukcia bŕzd, plášte, priemery kotúčov, zmesi platničiek...atď) ....aby sme toho ľahkého borca na cesťáku nenašli po dlhej šmykovej čiare váľať sa za zvodidlami....
Zobraziť komentár 30.09.2025 - 13:38:36
01
Nie len horšia manipulovateľnosť. Zjazd 55km/h si môže dovoliť iba ten, kto ten kopec najprv vyjde. Požičali si ebike a odvážala ich horská služba. Aj tak väčšinou jazdia len roviny, ide cez dedinu 60km/h bez pedálovania, nohy ako kačica, bez prilby a v zákrute dostane šmyk, lebo krajnica popraskaná. Na križovatke sa tetka postavila na pedál ebiku a výšmarilo ju to pod kamion čo odbočoval dolava a ešte náves bol v križovatke.

Práve pre takýchto ľudí nie je ebike vhodný.
Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down
Zobraziť komentár 30.09.2025 - 13:43:34
01
keyboard_arrow_up