niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Včera o 21:27
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Včera o 21:27
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Ak neznížime ako globálna populácia - nebavíme sa výhradne o EU teraz - emisie na nejakú nízku úroveň, tak už počas najbližších ďalších generácií budeme mať problém s prežitím ako populácia. Je úplne jasné, že trh toto nezvládne podobne ako nezvláda iné veci. Preto nastupujú regulácie a dotácie. To nie je "socanstvo" a schopnosť konkurencie je tu už úplne zástupný problém, ktorý o takých 50 rokov už vôbec nebude na stole, respektíve ak nebudeme dnes riešiť (áno, okrem iného aj reguláciami a dotáciami) znižovanie emisií, tak napríklad v Európe a Severnej Amerike budú desiatky miliónov klimatických uprchlíkov a to si tak či tak nikto nespomenie na nejakú konkurencieschopnosť.
Ano ja to chapem. Ja ti len hovorim ze ked tu z toho vytvoris skanzen, tak potom mozes mat milion uradnikov co ti vytvoria milion dalsich krasnych uslachtilych politík, ktoré budú nasierat miliony ludi aj ked su potrebne. Potom sa porozpravame ked tu bude z nasratia vladnut Uhrik 4.0
No vsak napis nieco lepsie pan multimilionar
Niekto tu stále nechápe, že vďaka európskej energetike sa presúva ťažký priemysel do fosílnych krajín, kde má priemysel o polovicu lacnejšiu elektrinu. Takže vďaka prísnejším emisným limitom sa vyrába cement, oceľ, plasty alebo hnojivá s vyššou emisnou stopou.
Mne osobne je to jedno, v roku 2050 už budem pod drnom. Ale som si dosť istý, že takto o 10 rokov už budeme katastrofu vidieť v oveľa jasnejších kontúrach a budeme sa pozerať na svet inak ako očami "konkurencieschopnosti". Nehovoriac o tom, že ako píšem vyššie, očakávam, že lídrom sa stane práve Čína - keďže je to totalitný štát, tak to tam bude najľahšie. Oni sú síce svine komunistické, ale už chápu, že obrana proti otepľovaniu je pre šírenie ich vplyvu príležitosťou, nie prekážkou. A potom zrazu budú bajkeri na forum.mtbiker nariekať, že ako sa tá Čína stala dominantnou, lebo sme neboli pripravení na dôsledky znižovania emisií... Mimochodom, iste napríklad vieš, že Čína stavia najviac jadrových elektrární na svete, že? Prečo asi?
Samozrejme ze existuju. A bev su ten najmensi problem, tam vies spotrebu krasne regulovat. Mimochodom pytas sa presne tym stylom, ako keby sa ja pytam co sa stane, ked sa polovica aut dotrepe naraz na benzinky. Nezmyselny vstup, nezmyselny vystup
https://ember-energy.org/app/uploads/2024/10/European-Electricity-Review-2024.pdf
https://www.mckinsey.com/industries/energy-and-materials/our-insights/global-energy-perspective
https://www.iea.org/reports/electricity-2024/executive-summary
https://www.eea.europa.eu/publications/electric-vehicles-and-the-energy/download
https://fontech.startitup.sk/kontroverzna-regulacia-europska-komisia-stare-auta/
k uhliu:
https://www.energie-portal.sk/dokument/spotreba-uhlia-rekord-2024-uhlie-111302.aspxp
Pricom, ta regulacia je zbytocna "nadpraca" zelenych. Jej cielom nie su bezpecnejsie cesty, ale dalsi krok k vytlacaniu starych aut z obehu.
Jej prinos je taky ako prinos tych neodtrhnutelnych blbosti na vrchnakoch flias. Nieco plastu usetria a zbytocne stvu ludi a zenu vodu na mlyn odporcom EU. A co Rusko plne vyuziva a cez taketo politiky sa tam dostavaju ludia ako Uhrik a Turek.
A pritom asistenti politikov, co taketo veci presadzuju, jazdia po svete v starych ropakoch bez STK (a predpokladam, ze teda aj bez EK). Vodu kazu, vino piju.
https://x.com/Chmee2/status/1873664433798717632
A ano, pri asistentovi som mohol pouzit jednotne cislo.
To je pravda a je to nemilé. Máš nejaký iný spôsob, ako dosiahnuť uhlíkovú neutralitu planéty za cca 25 rokov?
Aktualne svet s emisiami CO2 stale rastie. Rychlost rastu sa spomaluje, ale este to nula nie je ani len v narastani. Inak povedane, este stale ako svet zrychlujeme. Ak by som veril tomu, ze ludstvo bude mat problemy prezit toto oteplovanie, tak rovno skocim z okna, lebo dosiahnut net zero za 25 rokov nevidim realne.
Som svedavy na vysledky tohoto roka. Len si musim prestudovat materialy od IEA a podobnych organizacii. Novinari vela veci dokrutia.
Nieco o uhli napisal Craobs, ale chcem si pozriet energetiku ako celok. Ale na to mam uz inu temu a tu vam uz moje pohlady nemusim pisat.
Takto budu moct ist prikladom. A priklad povedie dalsich ludi.
Za druhe, cas sa nepocita odo dnes, ale uz desiatky rokov a niekolko generacii. Teraz zomrel Carter a znovu sa spomina na to, ako predbehol svoju dobu a uz v r. 1979 dal na biely dom 32 solarnych panelov (ohrievali vodu). 1979 to je pred vyse 45 rokmi! V roku 1997 bol prijaty kjotsky protokol. Predpokladam, ze to vacsine skeptikov nehovori ani houno, ale to je len vas problem - uplynulo odvtedy uz vyse 27 rokov!
Takze pokojne si pis ako tie zmeny chcu cas, ale mal by si rovnako napisat, ako sme ten cas presrali a ako len naprazno melieme hubou namiesto realnych cinov. Casu bolo viac nez dost, ale nevyuzili sme ho a teraz uz je ten zostavajuci pevne dany...
A potom su aj krajiny, ktore si skratka vytycia jasne ciele a tie aj dosahuju, ako napriklad:
Najpredávanejšími značkami boli Tesla, Volkswagen a Toyota, čínske elektromobily mali podľa nórskej cestnej federácie OFV na celkovom predaji nových áut podiel takmer desať percent.
„Nórsko bude prvou krajinou na svete, ktorá z trhu s novými automobilmi do značnej miery vymaže vozidlá s benzínovým a naftovým motorom,“ uviedla šéfka nórskeho zväzu elektromobilov Christina Buová.
Kontext:
Nórsko majiteľov áut so spaľovacím motorom trestá vysokými daňami, zatiaľ čo elektromobily oslobodzuje od dovoznej dane a od DPH, aby ich zatraktívnilo, aj keď niektoré poplatky zaviedlo v roku 2023 znovu.
Táto politika je dlhodobo konzistentná a držia sa jej vlády rôznych politických zameraní, upozornili odborníci. Elektromobilite pomáha aj skutočnosť, že Nórsko nemá vplyvnú automobilovú loby.
Na nórskych cestách vlani jazdilo viac čisto elektrických áut ako vozidiel s benzínovým motorom. O „spaľováky“ majú záujem autopožičovne, pretože mnoho turistov elektromobily nepozná. (čtk, reuters)
A nie, nie je to len o peniazoch. Take estonsko nie je lidrom v digitalizacii kvoli peniazom, ale preto, ze sa tak rozhodli a makali. My teraz ideme hrdo zavadzat digitalne doklady, ktore este aj tazko skusana ukrajina mala uz pred 5 rokmi.
Ale poniektori tu budu este 20 rokov hovorit, ze si vsetko potrebujeme este trochu rozmysliet, lebo je to nebezpecne "tak narychlo" zliezt zo stromov...
Takto budu moct ist prikladom. A priklad povedie dalsich ludi.
Kde si zil posledne roky, v moskve? Ty si vobec nepamatas, ako Caputova chodievala vlakom, ako ked niekam lietala bravala aj prezidentov z ostatnych krajin, ako makala na uhlikovej neutralite prezidentskeho palaca? Robis zo seba tymito grcakami uplneho sasa...