Lokalizácia
Formulár sa odosiela
trionqty troll, vies aj spajat vobec prispevky? kriste a pane
Zobraziť komentár 08.02.2024 - 21:11:47
00
Aha cize automobilky davaju coraz vacsie zlavy na EV napriek tomu, ze dopyt stupa?

Veru mali by tych manazerov poslat do skolskych lavic, nech nerobia hluposti :)

Dopyt klesa celkovo, za cca rok sme sa z rekordne vysokych cien dostali neraz na historicky najvyssie zlavy.
To plati pre vsetky auta, no u EV je to este vyraznejsie.
Zobraziť komentár 08.02.2024 - 21:18:08
02
Dobry clanok
https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2024/01/16/european-ev-scepticism-could-derail-massive-sales-targets/
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 00:02:56
00
cena moze klesat z troch dovodov: klesa dopyt, zvysuje sa konkurencia, klesaju vyrobne naklady. Kazdy si podla svojej "propagandy" moze vybrat, co sa mu hodi.
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 06:28:46
01
Treba rozlišovať pokles ceny ako takej a vyrazne zlavy/vypredaje.

Okrem Tesly (ktora ma specificky obchodny model a pokial viem nikdy nezobrazuje zlavu ale eovno upravuje modelovu cenu) ide aktualne vo vacsine pripadov o zlavy vypredaje.

Ako som pisal predtym, ponuka predbieha dopyt, vysledkom su vypredaje.
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 07:26:12
00
Dopyt rastie ale ponuka rastla rychlejsie. Vdaka tomu sa znizuju ceny.
Ja iba nerozumiem, preco je to opat prezentovane ako negativna informacia. Predtym boli negativne spravy (opravnene), ze EV su drahe. Ved predsa jediny sposob akym mozu zlacniet je, ze ponuka rastie rychlejsie ako dopyt.

Mensi kontext - pocas COVIDu bol presne opacny problem a EV skor zdrazovali, tzn. teraz je/bol tu o to vacsi priestor na zlacnovanie.
A k dopytu - v Europe sa v 2023 predalo viac BEV ako dieslovych aut. Nie az tak davno BEV v podstate neexistovali a diesel v EU mal 50% share. To, ze najpredavanejsim autom roka bol elektromobil je len ceresnicka na torte.
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 11:09:52
10
arrow_leftKali033 napísal:
A k dopytu - v Europe sa v 2023 predalo viac BEV ako dieslovych aut. Nie az tak davno BEV v podstate neexistovali a diesel v EU mal 50% share. To, ze najpredavanejsim autom roka bol elektromobil je len ceresnicka na torte.

a je to dôsledok ceny a výhodnosti alebo dostupnosti na trhu? :) lebo za mňa je pochopitelné že diesle sa predávajú menej keďže výrobci ich nedodávajú na trh :lol:
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 11:40:56
01
Kali to nie je negativna/pozitivna inforamcia, ale fakt, ze dopyt EV zaostava za ocakavaniami/prognozami, takmer vsetci vyrobcovia sa s tym trapia.

Co sa tyka podielu BEV vs diesel, je to ekonomickymi opatreniami, dotaciami a danovymi ulavami + coraz obmedzujucejsou sa ponukou dieselov.
Zaroven moderne turbobenziny su coraz blizsie spotrebami dieslom (najma v mensich semgnetoch sa diesele uz malokedy oplatia) a tiez pozor na statistiky, neraz suvsekt mildhybridy (benzinove aj dieselove) hadzane medzi elektrifikovane pohony a potom naoko vyrazne klesa benzin a diesel (napr takmer vsetky diesele hyundai/kia su mhev, Mercedes vacsina pod).
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 11:51:21
01
arrow_leftquasimoto napísal:
Kali to nie je negativna/pozitivna inforamcia, ale fakt, ze dopyt EV zaostava za ocakavaniami/prognozami, takmer vsetci vyrobcovia sa s tym trapia.

Co sa tyka podielu BEV vs diesel, je to ekonomickymi opatreniami, dotaciami a danovymi ulavami + coraz obmedzujucejsou sa ponukou dieselov.
Zaroven moderne turbobenziny su coraz blizsie spotrebami dieslom (najma v mensich semgnetoch sa diesele uz malokedy oplatia) a tiez pozor na statistiky, neraz suvsekt mildhybridy (benzinove aj dieselove) hadzane medzi elektrifikovane pohony a potom naoko vyrazne klesa benzin a diesel (napr takmer vsetky diesele hyundai/kia su mhev, Mercedes vacsina pod).


Nie som si isty, co myslis tvojim argumentom. Ak je rast 40% a nie 50%, tak je to problem? Nie je to problem danych prognoz/automobiliek? Boli prognozy, ze predaj EV nebude tolko rast, ze Model Y bude prepadak a pod. Ideme ich tiez teraz riesit?
Sam pises, ze sa to netyka vsetkych automobiliek. Tak tych ktorych sa to tyka mozno len nemaju konkurencie schopne modely.
Faktom je, ze sa v 2023 predalo asi 14M EV z cca 86M. Nato, ze tento segment nedavno ani neexistoval, je to sialene vysoke cislo.
V tomto roku postupne pridu na trh EV aj v lacnejsich segmentoch, tzn. v roku 2025 a najma v 2026 sa to naplno prejavi v cislach. Dovtedy sa da ocakavat nizsia dynamiku rastu, kedze dopyt v premiovych segmentoch je tiez obmedzeny.

Ponuka dieslov klesa, lebo klesa dopyt -> nie opacne. Nezamienajme si prosim pricinu s dosledkom.
Nemam vedomost o tom, ze by mild hybridy boli takto kategorizovane ale nehadam sa. Ale potom by aj podiel benzinovych aut bol asi nizsi.
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 17:47:32
02
Mna udivuje ako ludia su schopni dat tolke peniaze za ev.
Moze sa lahko stat ze si soferujes, a z nicoho nic kremacia posadky alebo aj nehnutelnosti pocas nabijania :D
Aspon preboha LIFEPO....
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 18:17:51
00
To bude tým, že všetci Nóri sú sprostí, len diskutéri na mtbiker.sk vedia, aké strašné riziko to je ... :-) :-)
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 18:28:14
15
peter120 a pouzivat motor, kde ti za minutu nastane 2000-3000x riadena explozia a pod zadkom si vozis horlavinu s vybusnymi vyparmi je bezpecnejsie? :-D Vsetko toto je len o strachu z neznameho. Alebo kolkokrat ti vybuchol notebook, mobil, ci ine zariadenie na baterie? Uz som to tu raz pisal. Zober si, ze by to bolo cele naopak a prechadzalo sa z EV a ICE. Vies si predstavit tu paniku? Nikto nebude chciet vozit horlavinu pod zadkom, auta budu nekotrolovane vybuchovat pri zapaleni zmesi vo valcoch, benzinky budu horiet, lebo ludia budu pri tankovani rozlievat, horuci motor podpali auto,.... Hysteria a emocie bez rozumu. Nic ine ;-)
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 19:05:14
011
Ano, mnohe statistiky, napr tato casto citovana, radia vsetky mild hybridy ku full hybridom, co je uplne scestne a navyse tym miesa spolu benziny s dieslami:
https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-13-9-in-2023-battery-electric-14-6-market-share/

Za rok 2023 bolo podla nich v EU takmer 26% HEV, co je velmi daleko od reality, ktoru odhadujem na 8 % (kedze Toyota ako vyrazne najvacsi predajca hybridov ma cca 5%).
Ako dosledok potom vyjde podiel diesel 14% a benzin 35%.

Pri spravnom zadeleni mild-hybridov medzi benziny a diesele by to vychadzalo na klasicke spalovaky dokopy na cca 67% (diesele cca 20-24%), co je samozrejme uz samo o sebe velky pokles za posledne roky.

Pokles obluby dieselov maju najma moderne turbobenziny, ponujakuce podobny zatah a konkurencieschopnu spotrebu.
A tiez histerie ludi po dieselgate, kedy sa ludia boja kupovat diesele, niektori sa dokonca boja kupovat aj benziny , lebo sa boja, ze budu zakazane, a kupia si radsej hybridnu Toyotu, ktoru povazuju za hybrid.
Vela beznych ludi nepozna rozdiely medzi druhmi pohonu, len pocuju v spravach zakaz spalovacich aut a pod a su z toho vystraseni.

V poslednych rokoch casto neplati, ze obmedzenie ponuky motorizacii je dosledkom obmedzeneho dopytu. Velkym faktorom su aj rozne normy a sankcie, ktore vedu ku takym absurdnostiam, ze v zaujeme ekologie a znizovania CO2 sa z vyroby eliminuju castokrat najekologickejsie najmensie auta, pripadne ich cena stupa tak vysoko, ze ich podiel na predaji sa vyrazne znizuje.

A u tych dieselov, taky velmi jasny priklad, mysli si snad niekto, ze Citroen Berlingo/Peugeot Rifter sa vo verzii M1 prestal vyrabat ako diesel/benzin, lebo bol nizky dopyt?
Samozrejme ze nie.

Suhlasim, ze podiel EV bude rast v rokoch 25/26 pravdepodobne vyraznejsie aj z dovodu, ze mnoho nadnarodnych firiem ma v car policy prave od roku 2025 prechod na BEV.
Zaroven si treba povedat otvorene, ze ten dopyt nie je prirodzeny, ale je extremne ovplyvneny statnymi zasahmi - neviem, ci je v EU krajina bez vyrazneho zvyhodnenia EV, kde by potom EV mali podiel nad cca 8%. Aj v Norsku si vacsina ludi kupuje EV racionalne kvoli cene a benefitom. Aj ja som pred par tyzdnami uz mal poslanu objednavku na skladove EV za super vypredajovu cenu (bolo by 3. EV v rodine), no zial ma niekto tesne predbehol, tak som zobral nie EV.

Napriek podporam predaje EV v EU zaostavaju za planmi a tyka sa to velkej vacsiny europskych vyrobcov (uprimne neviem, ci je nejaky velky EU vyrobca, ktory by bol spokojny s predajom EV), co je problem, ak do toho islo vela investicii, najma ak su na to prisposobene fabriky a tiez kvoli plneniu cielov CO2 a naslednym velkym sankciam.

A ked sa dostane do problemov viacero europskych vyrobcov, pravdepodobne to pociti viacero statov, vratane nas.
Koniec koncov aj prehodnocovanie tychto opatreni v ramci Green dealu, o ktorom sa diskutuje, nie je len tak zo srandy.
Zobraziť komentár 09.02.2024 - 20:41:45
12
arrow_leftquasimoto napísal:
Zaroven si treba povedat otvorene, ze ten dopyt nie je prirodzeny, ale je extremne ovplyvneny statnymi zasahmi ...


To nikto nezakrýva ani netají. Naopak, štáty majú nejakú formu štátnej podpory elektromobility vo svojich oficiálnych stratégiách a dokumentoch a nepochybne bude aj naďalej silnieť.
Zobraziť komentár 10.02.2024 - 08:53:09
00
Jasne ze je dopyt po EV ovplyvneny statnymi zasahmi. Stat ovplyvnuje a reguluje uplne vsetko. Si niekto mysli, ze airbagy a bezpecnostne pasy by boli v kazdom aute, nebyt statneho zasahu? Alebo ze by sa vobec dalo po cestach jazdit nebyt zasahov? Absolutne nie. Bol by to totalny chaos, kazdy druhy vodic nadrbany a sfetovany, pravidla premavky ziadne a velke spolocnosti by si diktovali a zdierali nas este 100x viac ako dnes stat.
Kazda cinnost, kazdy jeden vyrobok co sa da mimo cierneho trhu kupit je regulovany a musi splnat milion statnych nariadeni. Je fascinujuce, ze zrovna pri EV nasinec precitol a straaasne mu to vadi... len neviem, co je to viac smiesne alebo smutne.
Zobraziť komentár 10.02.2024 - 08:58:24
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up