Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Nejak sa to rozbehlo kade tade. Jedinou myšlienkou ktorú obhajujem je že pokiaľ EV budú závislé na nabíjaní, tak to nikam nevedie. Dlho to trvá, batéria degraduje a nakoniec je to nebezpečný odpad na ktorého likvidáciu bude treba nemálo prostriedkov.

Treba zdroj energie stále prístupný počas jazdy, ale ako by sa potom spoplatňoval? A tam je najväčší kameň úrazu vývoja, respektíve zavedenia do praxe - počínajúc touto problematikou už pri pokusoch Nikoly Teslu s bezdrôtovým prenosom energie. Funkčné prevedenie Teslovej cievky už videl snáď každý ...

Preto považujem hybridy a pluginy za momentálne najlepšiu voľbu z pohľadu redukcie škodlivých emisií s prihliadaním na praktické a plnohodnotné používanie vozidla.

Cokupit - sám vidíš že fotopanely dotujú potrebu energie pre nemocnicu, predstav si že by mali ešte nabíjať všetky sanitky a vozidlá ... a predpoklaajúc nepretržitú potrebu výjazdov sanitiek počas útoku, tak by jedna jazdila a sedem by sa muselo celý deň nabíjať, lebo v noci slnko nesvieti ???

Aj u nás sa dávnejšie riešilo zrušenie vysielačkových dlhovlnných staníc pre prípady pohotovosti v krízových situáciach- veď na čo sú nám, keď má každý mobil??? A čo sa stane keď sa niečo udeje? Každý volá s každým krížom krážom až sa sieť preťaží a skolabuje - no a nemôžu ju potom využívať ani záchranné zložky. Tak nám ju nechali ...
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 12:33:58
01
marseluspp
Aj vieš svoje myšlienky doložiť dátami alebo si naozaj troll? Chcelo by to nejaké g CO2/km u spaľovacieho auta, u hybridu a elektromobilu za celý jeho životný cyklus. Potom môžeš pridať koľko prejde priemerný Európan denne na aute a potom sa možno dozvieš, že môže elektromobil nabíjať 1x za týždeň.
A tiež môžeš pridať koľko energie a materiálov vyžaduje recyklácia batérií a ako sa vlastne recykluje ropa alebo plyn.

A k tým hybridom asi toľko, že reálne majú 3x vyššie emisie uhlíka než podľa laboratórnych testov.
https://electrek.co/2024/03/25/yet-another-study-shows-plug-in-hybrids-arent-as-clean-as-we-thought/


Naposledy upravil bicycletour dňa 26.03.2024 - 13:03:18, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 26.03.2024 - 12:46:41
02
Ta starost o recyklaciu je na tom najfascinujucejsia. Obhajovat nieco tak spinave, ako je palenie ropy a zaroven sa dojemne starat o nejaku buducu recyklaciu baterii, to je silna kognitivna disonancia. Na rozdiel od tej spalenej ropy, baterie sa recyklovat daju a aj sa to vo velkom bude robit. Dokonca snad konecne zavedieme aj to, aby sa uz pri ich vyvoji a vyrobe dbalo na to, ze sa raz budu recyklovat a teda to bude ovela efektivnejsie, ako vsetky ostatne vyrobky.
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 13:01:21
02
Už teraz sa recyklujú.
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 13:10:52
01
A opýtam sa ťa Bicycletour, koľko odborných dát si použil vo svojom príspevku? Vidím len nejakú veličinu, údaj 1x za týždeň a nič viac... Podľa tvojej definície Trolla tam potom patríš tiež ... :)

Celkovo by ma zaujímalo či vieš dokázať že nejaké CO2 je škodlivé našj planéte ...my sme sa učili v škole že ho v noci stromy konzumujú, tak potom ako to je? Či len si fanúšik Grétky ktorej sme zničili detstvo a následuješ ideológiu???

Cokupit - to vážne si nevidel na začiatku cesty EV tabulku Slepá ulica? Kam až s tým chceš zájsť...
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 13:13:48
00
Iba troll, ktory sa identifikuje ako strom a dycha co2.
Toto co2 vo vysokych koncentraciach robi s cicavcami, konkretne svinami, ktore sa nim splynuju https://youtube.com/watch?v=-leHeUOYAKk
Ale ty vies ze trepes, len ta ego nepusti aby si si priznal, ze uz to prehanas...

A zdroj ku priemernym vzdialenostiam prejdenym autom v eu. Na toto skutocne netreba dobijat castejsie, ako raz za tyzden
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Passenger_mobility_statistics#Distance_covered
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 13:31:25
00
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 13:31:50
11
marseluspp
Takže si troll a žiadne dáta nemáš. Tebe stačí základná škola a pritom na fyziku atmosféry treba mať lepšie vzdelanie.
Inak typický príspevok trollov. Najprv ako sú elektromobily neúčinné pri znižovaní CO2 a potom to otočia na to, že CO2 aj tak je fajn plyn.
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 13:45:53
01
Hmmm. Keď myslíš.... a zase si žiadne data nedal ... že ty to tam o tej ZŠ píšeš o sebe :)

Kto chce nech si kúpi EV. Nech je to akýkoľvek dôvod ... Ja v nich vidím len samé nevýhody. Podľa mňa je to ako oženiť sa s pornoherečkou kvôli sexu a dúfať že z nej bude aj dobrá verná gazdinka :)
Zaujímavé je že v téme Elekrohejteri sa pomerne všetky argumenty proti ebikom točili hlavne kvôli dojazdu a častému nabíjaniu a aké je to nafigu... a tu zase je nabíjanie vpohode ....

Ak chce byť niekto zelený, nech chodí zbierať odpadky okolo potokov ale nech sa nevystatuje zelenosťou pred novou Teslou.... :)
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 14:21:06
00
co tak zacat od seba a prestat jazdit a na tom vraku "plnom nebezpečného odpadu - Lítia"?


Naposledy upravil MageZ dňa 26.03.2024 - 14:29:48, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 26.03.2024 - 14:24:53
00
Nepoznám človeka čo si kupuje autá podľa toho či sú akože zelené alebo nie. Zvez sa s teslou, porovnaj si s bežným spalovákom v rovnakej cene a uvidíš že to nie je zlé auto. Elektrá sa veľmi dobre šoférujú, sú bezpečné, tiché. To je tiež dobrý argument, nie?
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 14:26:20
00
marseluspp
Uviedol som ti hneď jeden zdroj, kde sú vyvrátené tvoje nezmysly o výhodnosti hybridov.
A zase si debato stočil na odpadky. Čo tak sa vyjadriť k tvojim hybridom a ich uhlíkovej stope?
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 14:28:36
00
Ja som asi zjavne stará škola. Mám rád veci praktické a funkčné.

Mám Sharana 2009 4x4 s motorom 1.9 tdi v Euro 5 norme a som s ním spokojný. 70L nafty v nádrži, obrovský kufor do ktorého vložím tri bicykle bez skladania (keď vyhodím dve sedačky zozadu), vojde ešte aj kopec batožiny, stan, nafukovačky, spacáky gril, stolík a stoličky alebo čo potrebujem a vpohode sa ide s rodinou na výlet. Ak idem niekde sám, tak v ňom aj prespím aj s bicyklom vo vnútri. Pri ebiku musím dávať dole predné koleso aby vošiel, ale to je vpohode. Ebike si po ceste nabíjam a nemusím sa báť že je to na úkor dojazdu.
Ročne najazdím 6000km po Slovensku a to len na nevyhnutné presuny. Do práce jazdím skoro vždy na biobiku. 90% vecí si na aute opravím sám vrátane diagnostiky a to auto poznám. Tomu hovorím účelová sebestačnosť...
Myslím že u mňa nieje dôvod niečo meniť za elektrické.

Bol som sa pozrieť na VW Buzz. Krásne auto, hneď by som ho bral. Ale 70 000 na elektroškatuľku ozaj nemám a neviem či by som dal ak by som mal ... Rozmýšľam teraz, že koľko toho vášho zlého CO2 by som musel vydýchať za 5 rokov v práci aby som zarobil na auto čo neprodukuje CO2? Zaujímavá myšlienka ...

Všimol som si že večšina starých dízlov na ktorých jazdia cigáni dymí a hulí a myslím si že na každé jedno EV ktoré nič neprodukuje je tu jeden starý voz aspoň s 3x večšími emisiami ako má povolené ... redukovanie týchto áut by mohla byť lacnejšia cesta k záchrane planéty ako vyrábanie EV ....
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 15:08:02
00
marseluspp
Tak čo tu vypisuješ bludy ako sú elektromobily neekologické, keď sa chceš len posťažovať, že nemáš na nový VW Buzz?
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 15:21:51
00
Elektromobily sú nezmysel, hoci sa tvária ekologicky. Tak ako tvoje trápne príspevky o ničom... :)
Zobraziť komentár 26.03.2024 - 16:10:54
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up