Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftquasimoto napísal:
Jaroh plany narastu predaja neboli ziadnym tajpmstvom a este pred 2 rokmi sa europski vyrobcovia predbiehali, kto skor prejde 100 % na EV.... 2032,2030,2028... to bez rychleho rastu neide... A mimochodom vzhladom na pracu v odvetvi vidim plany vybranych vyrobcov na par rokov dopredu a aj ich porovnanie s realitou.


Jo, to je jasné. Ja som reagoval na keyword "očakávania", nie na "plány". Plány sú iba súčasťou nejakej stratégie, ktorú však nepoznáme.

My nevieme, aké sú očakávania majiteľov či manažmentu automobiliek. Respektíve, dá sa predpokladať, že ich logickým očakávaním je zisk. A na to, aby ho dosiahli a udržali, skrátka skúšajú a raz to vyjde, raz nie. Vy tu na fóre riešite veci, ako keby mal byť koniec sveta, ako keby nejaký pokles či nárast nejakého segmentu mal byť dnes a hneď definitívny. A pritom nikto z nás nevie zrejme posúdiť, aké má vlastne tá a tá automobilka očakávania. Nie je dôležité, čo spoločnosť komunikuje (podobne ako politici aj biznisové spoločnosti komunikujú to, čo chcú, aby verejnosť počula). Dôležité je napríklad to, aký podiel rozpočtu venujú na výskum a vývoj - a do toho spadá aj uvádzanie rôznych modelov a koncepcií na trh, aby sa zistilo, čo má reálny potenciál a čo nie - a teda o koľko zdrojov prídu, ak sa niečo nevydarí. Vieme to? Vieme aký podiel na nákladoch Mercedesu má vývoj nejakej platformy a potom vývoj nejakého modelu? Skrátka, mňa by zaujímalo, aký podiel na celkových nákladoch nejakej automobilky má vývoj jednotlivých segmentov elektromobility, len podľa toho si trúfnem povedať, či je niečo úspešné, alebo nie. Keď to veľmi zjednoduším, ak automobilka investovala do modelu BEV 1% percento svojho rozpočtu a ono sa to nevydarilo, tak my tu riešime krivky a definitívne súdy a automobilka príšla o jedno percento, aby zistila "aha, tak takto nie, musíme ísť na to inak".

Som slovenským partnerom, distribútorom technológií nie veľkej západoeurópskej firmy (niekoľko stovák zamestnancov, obrat v desiatkach miliónov), ktorá je vo svojej branži globálnym lídrom. Za tých 12 rokov už s nami skúšali plno nových produktov, ktoré sa neosvedčili. Ale keby to nevyskúšali, tak to nezistia a nezískali by skúsenosti pre ďalší výskum a vývoj vecí, ktoré sa osvedčujú (veľmi zjednodušujem). Fail je súčasťou rozvoja, bez toho to nejde.
BEV sú dnes stále "iba" stupienkami k udržaniu zisku aj o 20 či 30 rokov. My vidíme pokles predaja ako neúspech a producent vidí pokles predaja iba ako indikátor, kade ísť/neísť ďalej. Dôležitá je analýza nákladov a výnosov, nie iba výnosov. :-)
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 23:22:51
01
Vzhladom na legislativu EU to nie je len hladanie a nachadzanie takmer bezbolestnych slepych uliciek.

Ak sa legislativa nezmeni, automobilky nemaju sancu splnit tieto limity uz v roku 2025 (a kazdy dalsi rok) bez vyrazneho rastu BEV/PHEV a ina kratkodoba alternativa neexistuje (okrem Tesly a skupiny Volvo, ktori to pravdepodobne splnia).

Do vyvoja BEV investovali mnohe automobilky dovtedy bezprecedentne sumy, plus modifikovali vyrobne zavody, pripadne cele prestavali.
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 00:24:38
00
Ak sa legislativa nezmeni a predaj elektromobilov neporastie, tak alternativa existuje - ked bude buduci rok hrozit nesplnenie emisnych limitov, zastavi sa vyroba spalovakov. :) Alebo brutalne zdrazeju ked sa do nich budu musiet premietnut pokuty za CO2, co je v podstate to iste ako zastavenie vyroby kedze sa prestanu pri tych cenach predavat. Som velmi zvedavy ako cely tento politicky experiment s umelym zdrazovanim spalovakov a dotovanim elektromobilov dopadne.

https://www.autojournal.cz/pokud-lide-nezacnou-vice-kupovat-elektricka-auta-snizime-vyrobu-tech-se-spalovacimi-motory-tvrdi-sef-stellantisu/
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 10:07:10
02
Podľa mňa zdražovanie ICE áut a paliva je reálny scenár, ja osobne to považujem v najbližších rokoch za veľmi pravdepodobné. Bohužiaľ na Slovensko to dopadne veľmi tvrdo, keďže sme (relatívne) chudobná krajina, máme veľmi zlú verejnú osobnú dopravu a namiesto rozvoja distribučnej siete riešime plochozeme, tak očakávam nárast dopravnej chudoby, spolu s inými chudobami.
A čo mladé zutekalo, a čo staré nevládalo.
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 10:39:31
00
Zdrazovanie ICE na ukor BEV/PHEV sa deje uz par rokov a pomaly sa zacinaju vyrovnavat.
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 11:58:11
01
... v prospech BEV/PHEV ..:-)
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 11:59:40
00
Ano samozrejme tak som to chcel napisat :)
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 14:50:07
00
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 27.10.2024 - 08:08:54
00
Tesla nema klucky, len tlacidla na otvorenie dveri ? To snad nie ..

https://cnn.iprima.cz/ohnive-vezeni-drasticke-selhani-elektrickeho-auta-po-nehode-nesly-otevrit-dvere-ctyri-pratele-uhoreli-453149
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 09:30:38
00
tesla toho už nema veľa... keď už aj smerovky dali ako tlačítka na volant - to som si povedal, že im už asi j*be 😅 ... zachvilu tam ani volant nebude počitam
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 09:51:13
02
arrow_lefttomtoylc napísal:
zachvilu tam ani volant nebude počitam

poniektori by sa potesili. len im tam zavadzia pri cumeni do telefonu
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 09:54:30
01
Ale houby. Volant predsa potrebujes na ovladanie onboard hier.
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 10:07:16
00
Toto je sialene:
Tesla má místo kliky tlačítko, které řidič nebo spolujezdec musí stisknout k otevření dveří. Pokud však po havárii vypadne napájení, dveře se mohou zaseknout a nejdou otevřít. V případě nehody mají pasažéři odtáhnout panel ve dveřích a zatáhnout za kabel pod nimi, čímž se elektroauto otevře. Oběti nehody jsou ale většinou omámené nebo v šoku a nedokáží správně zareagovat.

Auto, ktore nema volne pristupne mechanicke otvaranie, sa neda povazovat za bezpecne na pouzivanie a malo by byt okamzite stiahnute z trhu. Zaloba pozostalych sa tu priam pyta, taketo nedorobky nemaju co robit na trhu.
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 10:17:24
04
arrow_leftlto napísal:


Má tlačidlo a aj mechanickú páčku keby tlačidlo zlyhalo...
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 10:45:49
00
Tyoe, tak potom aký má význam to tlačítko? :-) :-)
Zobraziť komentár 18.11.2024 - 10:50:48
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up