Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Povedal, kedy ho vyhodia?
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 11:54:02
00
To naozaj nie je tym.
V SR je pokles M1 trhu medzirocne 0,3 %.

Ano automobilky mohli planovat napr +3%, ktore sa nerealizovali, no prognozy rastu BEV boli omnho rychlejsie, podiel BEV sa mal podla prognoz rychlo zvysovat.

Lenze to je skor tym, ze prognozy sa robili tak, aby im to vychazalo v danych rokoch ako mix na plnenie CO2, chapem, ze ciel treba mat.

Zaroven nepochopim, ako najvyssi manazment mohol ocakavat taky narast BEV pri nizsich segmentoch, kde sa cena takmer zdvojnasobuje, a potom su prekvapeni, ze to neide a robia sa odstavky. Napr koncern Stellantis, ale udivuje ma aj ofenziva Renaultu s peknymi retro modelmi, z ktorych su vsetky v nizsich segmetnoch a cisto elektricke (R4, R5, Twingo). Pekne auta, no zial sa bojim o ich predaje.
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 12:09:26
01
A to niektore znacky napr VW zlacnel BEV aj o 10-12 tis € medzirocne.

Rozdiel medzi Golfom s DSG a ID3, alebo Tiguanom a ID4, Passatom a ID.7 naozaj nie je velky, ak clovek berie vyssie vybavy, ktore sa bezne predavaju.

Early adopters proste uz BEV maju a aktualny chyba dopyt od beznych zakaznikov.
Roky 2025-2026 budu urcite lepsie, kedze mnohe nadnarodne firmy maju vo svojich smerniciach v dane roky aspon ciastocny prechod na BEV alebo aspon PHEV.
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 12:15:03
00
arrow_leftquasimoto napísal:
Ja hovorim o registraciach novych aut. Tesla 1-9/2024 v SR 361 ks vs 374 ks v 1-9/2023.

Slovami klasika sslovenskej politickej scény je to vzhľadom k registrácii všetkých vozidiel len taký prd.

361 za 9 mesiacov? To je 40 za mesiac. Myslím, že v Bratislave je denne registrovaných viac nových vozidiel ako Tesiel na celom Slovensku za mesiac...
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 12:18:23
00
Tak nižším predajom pomohlo aj zvýšené clo na dovoz BEV z číny.
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 12:28:17
00
Skynet ziadne vyssie clo zatial nie je vo faze, ze by sa to dotklo uz aut v Europe.

Navyse ako pisem, ceny su vyrazne nizsie u vacsiny znaciek.
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 12:29:05
02
EU zavádí prozatímní cla až 37,6 procenta na dovoz čínských elektromobilů, oznámila Evropská komise. Cla platí od pátku 5. července dodatečně k existujícímu desetiprocentnímu. Spolupracující automobilky budou platit méně.
Evropská komise stanovila individuální cla, která budou v případě čínské automobilky BYD činit 17,4 procenta, u automobilky Geely 19,9 procenta a u automobilky SAIC pak 37,6 procenta.

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/ekonomika/eu-zavadi-cla-na-dovoz-cinskych-elektromobilu-350857
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 12:31:10
00
Cla boli schvalene az 4.10.2024, takze sa vobec netykaju registracii za 1-9/2024.

Som zvedavy, nakolko Cinania upravia ceny. Vysoke cla su najma pre automobilky, co nespolupracuju pri presetrovani dotacii.
Zobraziť komentár 24.10.2024 - 13:14:07
01
"prepad" BEV v EU :rofl: :rofl: :rofl: čo by za takýto "prepad" dali akcionári VW a Stellantisu :lol:

Prílohy:

GagMItLWcAEGxIF (2).png
GagMItLWcAEGxIF (2).png 57.98 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 25.10.2024 - 16:39:19
00
Ty vidis nieco ine? Namiesto pokracovania rastu BEV je v roku 2024 kazdy kvartal prepad...
Napriek vyrazne nizsim cenam a sirsej ponuke BEV modelov...
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 16:53:08
01
arrow_leftquasimoto napísal:
Zaroven nepochopim, ako najvyssi manazment mohol ocakavat taky narast ...


My vôbec netušíme, čo nejaký najvyšší manažment očakával a čo nie. Jedna vec je, čo sú skutočné zámery jednotlivých opatrení a krokov, druhá vec je, čo je o tom spoločnosťou komunikované.

Ja si kludne viem predstaviť, že skrátka tie automobilky (podobne ako množstvo iných spoločností) skúšajú toto a hento, dačo vyjde, dačo nie... zbierajú skúsenosti, dáta pre analýzy, Určite však bosovia nadnárodných koncernov nekomunikujú verejnosti ich očakávania.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 16:57:57
00
arrow_leftquasimoto napísal:
Ty vidis nieco ine? Namiesto pokracovania rastu BEV je v roku 2024 kazdy kvartal prepad...
Napriek vyrazne nizsim cenam a sirsej ponuke BEV modelov...


tú štatistiku najviac ovplyvňuje Nemecky a Francúzky trh a ako vies tak tam prebiehal minuly rok dotačný program a tym adopcia predbehla sama seba, to iste sa stalo v Norsku ked v decembri 2022 skončilo odpustenie DPH a vy ste tu oslavovali že sa tam predpadli predaje o nevime kolko 40% ako tam teraz vyzera ten trh? po niekoľkých mesiacoch boli predaje ešte vyššie a dnes už tam zatvaraju pumpy a prerabaju na nabijačky :D

Bez nemeckeho trhu (ktory posledny kvartal rástol) rástol EU trh tiež a globalne sme niekde na 30% rastu za tento rok. Hrubym odhadom sa tento rok preda 18-20mil elektromobilov pričom sa ročne preda 80mil áut.

Naprek tomu SK/CZ blbci cely rok šitpostovali o prepadoch 50% a ovečky im to žeru dalej :tmi:
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 17:09:46
02
Jaroh plany narastu predaja neboli ziadnym tajpmstvom a este pred 2 rokmi sa europski vyrobcovia predbiehali, kto skor prejde 100 % na EV.... 2032,2030,2028... to bez rychleho rastu neide... A mimochodom vzhladom na pracu v odvetvi vidim plany vybranych vyrobcov na par rokov dopredu a aj ich porovnanie s realitou.

Zaroven su dlhodobo zname vypocty flotilovych emisii, ktore bez kazdorocneho citelneho narastu predaja BEV nie je mozne dosiahnut (na co su viazane extremne pokuty).

Europski vyrobcovia skusaju casto vsetko mozne na podporu predaja BEV, jednak kvoli pokutam a jednak aby nemuseli prerusovat vyrobu BEV modelov, co je drahe.

Extrem bol Stellantis s Fiat 500 EV asi 2-2,5x drahsim ako povodna 500... kolko povodnych zakaznikov bude na to mat?

Trioniq tak ja dufam, ze sa to zmeni, ak nie tak ze sa zmenia smernice EU, lebo inak to bude pre EU vyrobcov katastrofa.
Od 2025 tomu pomoze aj postupny prechod mnohych velkych nadnarodnych firiem na BEV/PHEV.

Toto je z mojej strany vyslovene diskusia o EU.

V SR aspon trosku pomoze nizsie zdanenie sluzobnych BEV/PHEV od 2025, prve roky na dani usetri zamestnanec aj zamestnavatel aj 700€ rocne.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 21:31:20
01
Elektrifikovaná svorka fanatikov má už nákladnú dopravu vyriešenú? Tu sa nejedná o Fiat 500 a spol...
Troleje pre kamióny na diaľnici čo skúšali v Rajchu - ach marha mahagánska.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 22:33:52
00
Mne to pripada ako nabeh vacsiny novych veci. Najprv hype, teraz prichadza vytriezvenie a potom sa to bude dalej rozsirovat. Asi nie na 100%, ale bude.

Teraz musia vyrobcovia makat na tom, aby mali elektromobily ekonomicky zmysel pre co najviac zakaznikov. Lebo ti, co nakupovali v osiali z niecoho noveho sa uz minuli.

https://kpc-group.cz/blog/metodika/hype-krivka

To, ze si manazeri a politici nahovarali ine je ich blbost. Manazerov to bude stat peniaze firiem (a niektorych miesto), a politikov preferencie a volby. Teda, podla rozhodnutia akcionarov a volicov.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 23:02:49
05

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up