Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Trochu nerozumiem. Ako inak by si to chcel robiť? Budeš to navždy dotovať? To sa dá na začiatku nejakej aktivity a aj sa to deje, ale ak sa tá aktivita postupne nestane udržateľnou, tak zanikne a môžu nastať ešte väčšie škody. Na to, aby bolo finančne možné nasadiť technológie a procesy na recyklácie batérií, ich musí byť také množstvo, aby sa to finančne oplatilo. Dovtedy sa to dotuje, ale to nie je večné riešenie. To isté platí aj o pečení chleba, o výrobe smetiarskych áut či hocijakej inej bohulibej činnosti.

O nijakom uráne nepíšem, neviem, čo to tu splietaš.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 10:16:43
02
Ďalšia ekologická krajina, čo zistila, že musí nejako nahradiť výpadok z dane z fosílnych palív a tak zrušila dotácie a zvýšila poplatky za užívanie ciest pre elektromobily. Výsledkom je medziročný pokles u BEV o 55 % a u PHEV o 51 %. A to má Nový Zéland v prevádzke 1,8 % BEV.
Už aj early adopters sú pri tejto super efektívnej technológii odkázaní na dotácie.
https://www.rnz.co.nz/news/business/537245/end-of-clean-car-discount-road-user-charges-see-ev-sales-decline
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 10:21:55
02
Cítim z tvojho príspevku iróniu. Faktom však je, že nejde o nijaký nový objav, s výpadkom spotrebnej dane za fosílne palivá sa počíta už dlho vopred a jednotlivé krajiny ho riešia alebo hľadajú riešenia.
Ale inak téma je to dobrá, pretože naznačuje vec, ktorú si 99% ľudí nechce uvedomiť - bude horšie. Mobilita bude drahšia a drahšia a tak prichádza dopravná chudoba, momentálne iba v náznakoch (napríklad v okrajových vidieckych oblastiach), ale prichádza. Nevyhnutný útlm ICE ju bude v krajinách, ktoré sa na ňu nepripravujú, prehlbovať. Samozrejme, Slovensko patrí medzí tie krajiny, ktoré túto oblasť popri mohých ďalších totálne ignorujú. Bude horšie.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 10:45:19
02
To je výstižne pomenovanie, dopravná chudoba. Pochybujem, že SKns tým bude mať väčší problém než také Nemecko, kde žije podstatne viac ľudí v satelitných oblastiach, závislí od individuálnej dopravy svojimi uber wagenmi na diesel, ktoré nebudú môcť len tak nahradiť baterkami, pretože ich nebudú mať z čoho nabíjať. Buď budu zo strednej EU vycúvať elektrinu a nám zvyšovať ceny alebo ich proste stredná a severná EU odpojí, nech si jazdia na uhlie, plyn turbíny a neviem čo zapínajú v čase bezvetria.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 11:44:42
00
Nie sme jasnovidci, ale normálne krajiny vrátane Nemecka sa na to už roky aspoň pripravujú - rozvoj a podpora verejnej osobnej dopravy, postupné posilňovanie energetickej distribučnej siete, podpora cyklodopravy, úpravy územných plánov a pod. Samozrejme, tiež je to pod silným politickým tlakom, ale každopádne sa tomu normálne krajiny plnohodnotne venujú.
U nás nič. Momentálne by Slovensko malo do júna schváliť tzv. sociálno-klimatický plán, mal by sa zaoberať riešením energetickej a dopravnej chudoby a zatiaľ čo jeho energetická časť sa ako tak pripravuje, tak dopravná iba veľmi povrchne. Ministerstvo dopravy asi nemá čas, musí stavať tunel cez Karpaty a hejtovať Vajanského ...
Ale je to iná téma, tu sme off topic.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 12:02:37
01
arrow_leftwill napísal:
Neklesa podiel elektromobilov na trhu, ale podiel na novonakupenych. To len aby sme si vyjasnili, co tie grafy ukazuju.

Trhom sa vzdy v tejto teme chape trh predaja novych vozidiel. Este je aj trh jazdenych vozidiel, no trhom sa nikdy nerozumie vozovy park (vsetky auta zaregistrovane v danej krajine).

Chcel si asi povedat, ze kym na trhu novych aut podiel EV klesa, neznamena to, ze klesa ich podiel na celkovom vozovom parku.

Co neplati univerzalne, pri zlome po prudkom raste to chvilu moze platit. Ale ak by bol podiel na vozovom parku napr 10% a dalsi rok podiel na trhu (novych aut) 8%, tak logicky klesne aj podiel na celkovom vozovom parku.

Trh jazdenych aut v EU je defakto uzatvoreny, dovozy z krajin mimo EU/EFTA takmer neexistuju, su to minimalne cisla.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 12:05:20
10
arrow_leftJaroh napísal:
Nie sme jasnovidci, ale normálne krajiny vrátane Nemecka sa na to už roky aspoň pripravujú - rozvoj a podpora verejnej osobnej dopravy, postupné posilňovanie energetickej distribučnej siete, podpora cyklodopravy, úpravy územných plánov a pod. Samozrejme, tiež je to pod silným politickým tlakom, ale každopádne sa tomu normálne krajiny plnohodnotne venujú.
U nás nič. Momentálne by Slovensko malo do júna schváliť tzv. sociálno-klimatický plán, mal by sa zaoberať riešením energetickej a dopravnej chudoby a zatiaľ čo jeho energetická časť sa ako tak pripravuje, tak dopravná iba veľmi povrchne. Ministerstvo dopravy asi nemá čas, musí stavať tunel cez Karpaty a hejtovať Vajanského ...
Ale je to iná téma, tu sme off topic.

Prax ale ukazuje, ze politiky nie su vzdy racionalne a spravne, zial aj Europa (tym myslim aj povodne staty EU) je za poslednu dekadu toho dokazom, ako par nesptavnych strategickych rozhodnuti moze vies ku takmer nenavratnym (v kratsom horizonte) skodam.

A pravdepodobne za to moze zvysujuci sa vplyv ideologie namiesto odbornosti a holistickeho pristupu.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 12:08:27
01
Tak ono ani mne sa nedarí všetko spraviť super na prvýkrát :-)

Ale vážne - vôbec v tomto neobhahujem ani EU ani Nemecko, podľa mňa robia aj dobré aj zlé rozhodnutia a priznám sa, že niektoré zlé rozhodnutia sú fakt mimo môj pochop. To, čo však kvitujem, že sa udržateľnou mobilitou zaoberajú. Skrátka nedá sa, že teraz je stav 0 a potom luskneme prstami a bude stav 1. Medzi 0 a 1 sú tony medzistupňov, ktoré sa nedajú vynechať a čim skôr/viac sa tomu venujeme, tým vyššia je pravdepodobnosť, že stíhame včas.
Dnes neexistujú rýchle riešenia, alebo ich aspoň nepoznáme. Je však isté, že riešením nie je tváriť sa, že sa nič nedeje.


Naposledy upravil Jaroh dňa 28.12.2024 - 12:31:25, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 28.12.2024 - 12:24:53
07
kto nič nerobí, nič nepokazí. Jednoduchšie je pindat na iných, že niečo robia. Po čase je potom zaostávanie do očí bijuce, tak treba kritizovať ešte viac....
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 12:30:01
00
Dolezite je to nasledne objektivne zhodnotit a prijat na zaklade toho pripadne opatrenia/zmenu. Nie silou mocou sa drzat povodneho zameru ak sa ukaze nespravny.

To je potom voda na mlyn populistom a extremistom, Ak je vsetko co bolo robene s viziou pokroku nekritizovatelne.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 13:55:39
02
Však tých elektrooptimistov smiech prejde, keď mobilita a energie zdražejú tak, že si ľudia zvolia extrémistov, čo sa už aj deje.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 16:36:20
01
Teba smiech prejde, ked si budes este 10r vyspevovat tie nezmysly o zlych bruseloch a greendealoch a vychvalovat ropu a potom sa zobudis a zistis, ze fabriky su tu pozatvarane lebo tie ropacke auta nikto nechce kupovat. Cely vyspely svet uz bude niekde inde, len ty vo svojej zaostalej bubline a mysleni zo zaciatku 19. storocia. Nechapes zakladnu vec, a to ze my sa tu sice mozeme aj dalsich 30rokov skrabkat na vajkach a preskakovat z nohy na nohu. Ale nasim superom nie je dezo z osady, ale ostatny vyspely svet a ten uz nam teraz uteka, nie este o desiatky rokov.

Cakanie na Godota nie je riesenie. Zaujimave ze uz teraz mrncite, ze EU bude zavisla od ciny. Ale vobec nenavrhnete, aby sa eu tej cine vyrovnala a predbehla ju. Mentalita Cicmian a Zuberca...
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 17:39:39
06
Problem je, že Európa nemá absolútne v čom konkurovať Číne ;-). Ani v dotovanom poľnohospodárstve, dostupnosti vlastných surovín, technológií a výskume. My tu nie sme schopní ani len postaviť továreň na chipy, ktorými generujeme EURa v mene povzbudzovania hospodárstva. Nie to ich vyvinúť. Nie sme schopní poriadne vyzbrojiť ani len seba, nieto Ukrajinu, nieto Taiwan ako svetový monopol na chipy. Vymysleli sme ekobludy, ktoré nevieme napĺňať z vlastných zdrojov, ale poucame o tom celý svet. Megabaterkaren vo Švédsku je klasický príklad, veľa rečí, veľa nákladov, efektivita horšia než Tesla a aj tak sú pred krachom. Ja fakt neviem, v čom by sme s Cinou mohli perspektívne súperiť.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 20:15:16
02
Ano zial tazko superit s krajinou, kde sa standardne pracuje 12hod/6dni, dalsie statisice su v prqcovnych taboroch, maju uz skupene strategicke suroviny, vykrada dusevne vlastnictvo....

Automobilovy priemysel bol pre EU mimoriadne dolezity a Europa bola top.
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 20:37:06
04
Na slovenskom iuntenete su rozsirene dezole komenty typu ze ake super lacne cinske elektromobily, a tie zapadne su nenazrane a vykoristuju zakaznikov...

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/brazilie-delnici-cinske-automobilky-otrocke-podminky.A241223_222130_zahranicni_misl
Zobraziť komentár 28.12.2024 - 21:17:04
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up