niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Už aj early adopters sú pri tejto super efektívnej technológii odkázaní na dotácie.
https://www.rnz.co.nz/news/business/537245/end-of-clean-car-discount-road-user-charges-see-ev-sales-decline
Ale inak téma je to dobrá, pretože naznačuje vec, ktorú si 99% ľudí nechce uvedomiť - bude horšie. Mobilita bude drahšia a drahšia a tak prichádza dopravná chudoba, momentálne iba v náznakoch (napríklad v okrajových vidieckych oblastiach), ale prichádza. Nevyhnutný útlm ICE ju bude v krajinách, ktoré sa na ňu nepripravujú, prehlbovať. Samozrejme, Slovensko patrí medzí tie krajiny, ktoré túto oblasť popri mohých ďalších totálne ignorujú. Bude horšie.
U nás nič. Momentálne by Slovensko malo do júna schváliť tzv. sociálno-klimatický plán, mal by sa zaoberať riešením energetickej a dopravnej chudoby a zatiaľ čo jeho energetická časť sa ako tak pripravuje, tak dopravná iba veľmi povrchne. Ministerstvo dopravy asi nemá čas, musí stavať tunel cez Karpaty a hejtovať Vajanského ...
Ale je to iná téma, tu sme off topic.
Trhom sa vzdy v tejto teme chape trh predaja novych vozidiel. Este je aj trh jazdenych vozidiel, no trhom sa nikdy nerozumie vozovy park (vsetky auta zaregistrovane v danej krajine).
Chcel si asi povedat, ze kym na trhu novych aut podiel EV klesa, neznamena to, ze klesa ich podiel na celkovom vozovom parku.
Co neplati univerzalne, pri zlome po prudkom raste to chvilu moze platit. Ale ak by bol podiel na vozovom parku napr 10% a dalsi rok podiel na trhu (novych aut) 8%, tak logicky klesne aj podiel na celkovom vozovom parku.
Trh jazdenych aut v EU je defakto uzatvoreny, dovozy z krajin mimo EU/EFTA takmer neexistuju, su to minimalne cisla.
U nás nič. Momentálne by Slovensko malo do júna schváliť tzv. sociálno-klimatický plán, mal by sa zaoberať riešením energetickej a dopravnej chudoby a zatiaľ čo jeho energetická časť sa ako tak pripravuje, tak dopravná iba veľmi povrchne. Ministerstvo dopravy asi nemá čas, musí stavať tunel cez Karpaty a hejtovať Vajanského ...
Ale je to iná téma, tu sme off topic.
Prax ale ukazuje, ze politiky nie su vzdy racionalne a spravne, zial aj Europa (tym myslim aj povodne staty EU) je za poslednu dekadu toho dokazom, ako par nesptavnych strategickych rozhodnuti moze vies ku takmer nenavratnym (v kratsom horizonte) skodam.
A pravdepodobne za to moze zvysujuci sa vplyv ideologie namiesto odbornosti a holistickeho pristupu.
Ale vážne - vôbec v tomto neobhahujem ani EU ani Nemecko, podľa mňa robia aj dobré aj zlé rozhodnutia a priznám sa, že niektoré zlé rozhodnutia sú fakt mimo môj pochop. To, čo však kvitujem, že sa udržateľnou mobilitou zaoberajú. Skrátka nedá sa, že teraz je stav 0 a potom luskneme prstami a bude stav 1. Medzi 0 a 1 sú tony medzistupňov, ktoré sa nedajú vynechať a čim skôr/viac sa tomu venujeme, tým vyššia je pravdepodobnosť, že stíhame včas.
Dnes neexistujú rýchle riešenia, alebo ich aspoň nepoznáme. Je však isté, že riešením nie je tváriť sa, že sa nič nedeje.
To je potom voda na mlyn populistom a extremistom, Ak je vsetko co bolo robene s viziou pokroku nekritizovatelne.
Cakanie na Godota nie je riesenie. Zaujimave ze uz teraz mrncite, ze EU bude zavisla od ciny. Ale vobec nenavrhnete, aby sa eu tej cine vyrovnala a predbehla ju. Mentalita Cicmian a Zuberca...
Automobilovy priemysel bol pre EU mimoriadne dolezity a Europa bola top.
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/brazilie-delnici-cinske-automobilky-otrocke-podminky.A241223_222130_zahranicni_misl
Pritom Čína je technologicky fakt ***** a to ani zďaleka nie len v autách. Len skrátka nesmieme zabúdať, čo je za tým.
Pritom Čína je technologicky fakt *****
***** pajcovanie.... Všetky technológie prišli zo západu, kým oni orali ryžu na poli.
-cina kopirovala, kto u nich chcel predavat, musel u nich aj vyrabat, aby im tym odozdal know how. Je to pravda. 1:0 pre cinu, nasa blbost a nenazranost, ze sme im to dovolili, ich um a sikovnost
-cina prezieravo skupila vzacne kovy, litium, my sme zatial asi stacali zincicu. 2:0 pre cinu
- cina zacala sekat fotovoltaiku, baterie, elektromobily ako bata cvicky. My ideme stavat cinske volvo, cinsku baterkaren v suranoch, pretoze europsky/svedsky northvolt je zatial iba pruser a diera na peniaze, nevie vyrabat ani efektivne a hlavne kvalitne ako cinan. 3:0 pre cinu
- cina ma trvalo obyvanu vesmirnu stanicu, poslala sondu na odvratenu stranu mesiaca ako prva krajina v historii, ako prvi chcu odtial aj doniest vzorky, ich vesmirny program uz ten nas davno precural, tu nam uz nemaju co odkopirovat, lebo sem sme sa ako europa nikdy nedostali. 4:0 cina
Dalo by sa pokracovat v mnohych oblastiach priemyslu a vyroby, nevyzeralo by to pre nas ruzovo. O to sokujucejsie zneju tie vykriky "chranit si nase". Nase uhlie, nasu (rusku) ropu a plyn, auta na ropu, ktoru ale sami nemame, nase halusky a diery na cestach.
Konkurencnu vyhodu sme mali kedysi. Dnes je nasa vyhoda iba v koncepte priemyslu 5.0 zameraneho na kvalitu zivota cloveka. V tom sme ovela dalej ako cina a o tom je cely greendeal a ochrana zivotneho prostredia. Ludia to podvedome chapu, na dovolenky chodia tam, kde je dobre zivotne prostredie a "cisto", nie na ropne polia a do priemyselnych zavodov. Kvalitou zivota mame stale na vrch pred vacsinou sveta, preto si nemozeme dovolit to tu znicit, vyrubat, spalit, zit v exhalatoch a odpadkoch. Mozeme bud viest a ist prikladom v tom, v com sme dobri a snazit sa dobiehat nedostatky, alebo sa dalej prepadavat a stavat sa ciernou dierou, ako to teraz robi nas premier a ministri...
Uplne suhlasim.
Mnoho redakcii robi len platene testy - okrem auta zadarmo dostanu za ten na tvrdo zaplatene - najma najvyznamnejsi youtube recenzenti.
Zaroven sa ale casti pod drobnohladom preukaze,ze ten wow naskok ciny nie je komolexny a ich produkty casto v banalnych oblastiach zlyhavaju.
Plus absencia servis ej siete a neexistujuca druhovyroba dielov, aj na minule generacie MG je v CR problem kupit mnoho ND co som cital ceske forum. Bud to trva dljo alebo to uz nerobia, v cine su to lacne spotrebaky a nejak zjavne nepocitaju s tym ze po 10 roloch to niekto bude udrziavat v top stave.
Auto väčšinou mení majiteľa každých 5r...
Keď to bude mať 10 tak nikto s rozumom to nekúpi kôli servisu... Takže konči skoro na šrotovisku