dakde som zachytil ze to autonomne riadenie je uz teraz spolahlivejsie ako clovek. Akurat ked clovek spravi chybu nesie nasledky, ak spravi chybu "auto" nikto ziadnu zodpovednost nenesie, resp si to vsetci prehadzuju..
Nie ako clovek, ale ako ludia. Tym chcem povedat, ze ide o statistiku, kde autonomne riadenie je lepsie nez nejaky priemer. Lenze soferovat moze hocikto, v USA nepotrebujes ani autoskolu, vodicak daju hocikomu po 5 minutovej skuske prave preto, ze nakoniec aj tak zodpovednost nesie len vodic. Rozdiel medzi dobrym a zlym vodicom je priepastny. Staci si porovnat statistiky nehodovosti a umrtnosti na cestach medzi USA a krajinami EU a cloveku je jasne, ze porovnanie s americkym vodicom neznamena ze latka je nastavena vysoko. Bohuzial chybaju transparentne data, vsetky firmy si to chrania ako sa da, kedze sa to da velmi jednoducho zneuzit proti nim. Ale autonomne riadenie je urcite buducnost, este ma vela dalsich es v rukave, napriklad v buducnosti urcite pride komunikacii medzi vozidlami, ked auto moze zacat brzdit, ci pohnut sa v tom istom okamihu ako to predtym. Lenze to smeruje k tomu, ze clovek bude skor ci neskor vyluceny zo soferovania. Jednak nebude to davat ekonomicky zmysel vlastnit auto a rovnako ludsky vodic bude akurat spomalovat dopravu. Ale to je este vzdialena buducnost, pricom paradoxne prave to vylucenie cloveka by podstatne zjednodusilo rychlost nasadenia autonomnych aut.