mohli by vymysliet nieco na emisie,z mravcekov,omrviniek -aut ,aj ked ich je vela, sa idu "posrat" a lietadla vacsi znecistovatelia si veselo vypustaju....to je ta "ekologia", o ochranu ide len naoko ,hlavny je biznis...
copyrightwww.yaleclimateconnections.org www.yaleclimateconnections.org
Comparison of vehicle fuel efficiency. U.S. data for different transportation modes from various government agency data resources as compiled by the Oak Ridge National Laboratory Center for Transportation Analysis
...ktoze to robil ten "graf" ?!... pekny ,len ked si predstavim "spotrebu " vzduchu prudoveho motora ,len takeho mensieho co robili v pov.bystrici.....
no to je samozrejme kravina hned jak sa nad tym zamyslis na 5 minut
zamysli sa nad tym, ze motor v sucasnosti najvacsej lode ma na vysku 15.5 metra, sirku 11 metrov, dlzku 25 metrov a pracuje 280 dni v roku. Okrem toho neexistuju ziadne regulacie emisii a vsetky tieto lode spaluju toto (odpad z rafineriek):
On 1 January, this Sulphur Emissions Control Area (SECA), along with two zones in North America, tightened its restrictions on the sulphur content of fuel used by commercial ships from 1% to 0.1%, in line with the 2013 Sulphur Directive. Sulphur content in ship fuel is hardly regulated in other areas, including the Mediterranean, where it can be as high as 4%. A global limit will be set at 0.5% from 2020; a challenge for the industry, but an essential measure for the environment.
...tolko k tvojmu 0.1%... regulacia sa tyka len minima oblasti
No, tak asi este chvilu to tu tie lode budu zasierat. Ale aj tak je to trochu ine, ked to lode vypustaju na mori a lietadla hore, ako ked auto dymi rovno v meste medzi ludmi a vsetci to potom hned dychaju. V tom je problem emisii z aut - ze su lokalizovane do najhustejsie zaludnenych oblasti a teda maju najväcsi dopad na zdravie ludi. Z tohto pohladu by bolo idealne, keby v mestach mohli jazdit len elektricky, trolejbusy, elektrifikovane vlaky a elektromobily. Zatial sci-fi.
vsak prave...
u lietadiel ide o to ze su blizko ozonovej vrstvy ,sice ich tak necitime ,ako dole auta ,ale o to rychlejsie znecistuju priamo na mieste
...ale sme vo vychytavkach ...takze pardon
Určite váš poteší, že letecký priemysel má za jeden z cieľov na rok 2050 znížiť emisie CO2 a NOx o 50 až 70% na pasažiera a uletenú míľu oproti dnešnému stavu... to len tak na okraj
Aj keby tvoje cisla sedeli, tak ti velmi nesedia jednotky, kedze emisie sa nemeraju na spotrebovane litre. Treba si uvedomit od dokonalosti spalovania, cez filtre (v autach napriklad katy a dpf) az po cistotu paliva vstupujuceho do procesu spalovania. Potom pochopis, ze nie z kazdeho vyfuku vychadza to iste a ze spotreba je nieco ine ako emisie.
Jeden pan Berners-Lee (nie Ten Berners-Lee) sa uz nad tym zamyslel a spocital, ze je priblizne jedno, ze kupujeme banany a jablka z druheho konca sveta, pokial necestuju lietadlom ale po mori.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Comparison of vehicle fuel efficiency. U.S. data for different transportation modes from various government agency data resources as compiled by the Oak Ridge National Laboratory Center for Transportation Analysis
Transportation energy use by mode
Jet fuel produces an average of 21.1 pounds of CO2 per gallon and aviation gas 18.4, while fuel for cars is 19.6
http://www.faa.gov/regulations_policies/policy_guidance/envir_policy/media/Primer_Jan2015.pdf
http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-create-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/8182
zamysli sa nad tym, ze motor v sucasnosti najvacsej lode ma na vysku 15.5 metra, sirku 11 metrov, dlzku 25 metrov a pracuje 280 dni v roku. Okrem toho neexistuju ziadne regulacie emisii a vsetky tieto lode spaluju toto (odpad z rafineriek):
podla tohto (http://www3.epa.gov/otaq/consumer/420f08024.pdf) je priemerna spotreba auta za rok 500 galonov - cca 2000 litrov
cize 760 000 000 * 2 000 = 1 512 000 000 000 litrov
od 2015 musia lode pouzivat palivo s maximalne 0.1% siry (https://en.wikipedia.org/wiki/Sulphur_Emission_Control_Area), co je 100 krat viac ako benzin v autach
kedze auta spotrebuju 1000 krat viac paliva tak vypustia 10 krat viac siry.
On 1 January, this Sulphur Emissions Control Area (SECA), along with two zones in North America, tightened its restrictions on the sulphur content of fuel used by commercial ships from 1% to 0.1%, in line with the 2013 Sulphur Directive. Sulphur content in ship fuel is hardly regulated in other areas, including the Mediterranean, where it can be as high as 4%. A global limit will be set at 0.5% from 2020; a challenge for the industry, but an essential measure for the environment.
...tolko k tvojmu 0.1%... regulacia sa tyka len minima oblasti
... na elektrinu vyrobenu z domaceho uhlia v Novakoch.
napriklad do USA
na lodi
vsak prave...
u lietadiel ide o to ze su blizko ozonovej vrstvy ,sice ich tak necitime ,ako dole auta ,ale o to rychlejsie znecistuju priamo na mieste
...ale sme vo vychytavkach ...takze pardon
podla tohto (http://www3.epa.gov/otaq/consumer/420f08024.pdf) je priemerna spotreba auta za rok 500 galonov - cca 2000 litrov
cize 760 000 000 * 2 000 = 1 512 000 000 000 litrov
Aj keby tvoje cisla sedeli, tak ti velmi nesedia jednotky, kedze emisie sa nemeraju na spotrebovane litre. Treba si uvedomit od dokonalosti spalovania, cez filtre (v autach napriklad katy a dpf) az po cistotu paliva vstupujuceho do procesu spalovania. Potom pochopis, ze nie z kazdeho vyfuku vychadza to iste a ze spotreba je nieco ine ako emisie.
http://www.amazon.co.uk/How-Bad-Are-Bananas-everything/dp/1846688914
Velmi zaujimave citanie. Fakt to masove lietanie je pekna blbost pre planetu. Inak - letecke spolocnosti neplatia spotrebnu dan za palivo.