Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Pritom toto by pokojne mohlo byť open, lebo pri kultúrnom jazdení si v danom teréne neviem predstaviť nejaké výrazné bike-specific škody.
Lenže je to tak ako všade v dojem-based spoločnosti. Musíme vytvoriť dojem, že niečo robíme a nás ***** treba, tak si nájdeme nepriateľa, a ak nie je, tak si ho vymyslíme, a oprávnenosť svojej existencie budeme dokazovať jeho potláčaním. A načo by som potláčal motorkárov, štvorkolkárov, čierne stavby etc., keď z prvých 2 pozerá úraz a z posledného úplatok?
Mám známeho, čo končil u nás environmentalistiku, blbeček na pohľadanie, IQ tykve, neschopnosť logického myslenia, týpek robí na úrade životného prostredia v Nitre nejakého nosiča lajstier a búchača štempla, tabuľkovo by mal mať menej ako ja, ale žije si dosť nad pomery. Čím to asi bude? Zrejme bude za "všimné" povoľovať environmentálne zvrhlosti...
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 10:50:36
00
Ja si myslím, že nemožnosť oficiálne jazdiť na biku v takýchto a podobných končinách je na škodu. Keby sa stanovili jasné pravidlá, napr. turista má vždy prednosť, poistenie, ohľaduplnosť, rýchlosť jazdy v rámci "normálnosti" (toto si neviem predstaviť ako by sa kontrolovalo). Určite by sa sem nehrnuli davy nadšených cykloturistov ale skôr niekto kto má už skúsenosti a zdravý rozum.
Alebo som len naivný.

Bol som tu v lete pešo a môžem povedať, že som stále nad tým rozmýšlal, ako by sa tu jazdilo. :wink:
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 12:35:46
00
Pritom toto by pokojne mohlo byť open, lebo pri kultúrnom jazdení si v danom teréne neviem predstaviť nejaké výrazné bike-specific škody.
Lenže je to tak ako všade v dojem-based spoločnosti. Musíme vytvoriť dojem, že niečo robíme a nás ***** treba, tak si nájdeme nepriateľa, a ak nie je, tak si ho vymyslíme, a oprávnenosť svojej existencie budeme dokazovať jeho potláčaním. A načo by som potláčal motorkárov, štvorkolkárov, čierne stavby etc., keď z prvých 2 pozerá úraz a z posledného úplatok?
Mám známeho, čo končil u nás environmentalistiku, blbeček na pohľadanie, IQ tykve, neschopnosť logického myslenia, týpek robí na úrade životného prostredia v Nitre nejakého nosiča lajstier a búchača štempla, tabuľkovo by mal mať menej ako ja, ale žije si dosť nad pomery. Čím to asi bude? Zrejme bude za "všimné" povoľovať environmentálne zvrhlosti...


:shock: skoda sa zamyslat....
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 12:36:40
00
100% suhlas s wukie :? tak to funguje aj napr.BENELUXe,nik do nikoho nepichuje,veselo sa jazdi,berie sa ohlad a vsetko pekne funguje.Preco by sme mali byt iny?
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 12:39:07
00
Pretoze sme na slovensku? Priznam sa, ze uz dlhsie rozmyslam nad tym ako toto pomocou SloMBy posunut dalej..hoci to vyzera ako dopredu prehrany boj, ale za pokus to stoji. Urcite by nebolo odveci vyznacit/povolit aspon zopar tras v NAPANTE mimo asfaltky atd...
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 12:43:19
00
lebo pan fritz je nedotknutelny , aj vceja pitchoval do dochodcu a az na druhy den ked mu doslo ze to asi nebol najlepsi tah pred druhym kolom volieb sa mu ospravedlnil inak by sa nan vykakal .....
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 12:43:56
00
Irsko je mojim domovom teraz... ;)

tipoval som, že to bude ono.
minulý rok sme tam boli (bez biku) išli sme z Dublinu na západ - do Sliga... na biku som videl iba pár ľudí :oops:
ani na DH to moc nevyzeralo... iné lokality sú, zdá sa, o kus lepšie... vyzerá to super.
vývoz je asi riešený vytláčaním... či autami?
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 13:00:08
00
Možno som to tu niekde spomínal. Minulý rok sme boli na bajkoch Lipt. Teplička - útulňa Andrejcová - po hrebeni Priehyba -Veľká Vápenica a dole do Tepličky. No a na Andrejcovej sme stretli 2 nejaké polodobrovoľné ochranárky. Tak sme s nimi pokecali ako je dodrbaná cesta pod Andrejcovou od ťažby. A keď sa pýtali kam máme namierené, tak som povedal, že po hrebeni na V.Vápenicu. Vôbec neprotestovali. Skôr sa vyjadrili v tom zmysle, že vzhľadom na stav lesov po ťažbe ani nemajú právo buzerovať bajkerov, ktorí v podstate nenapáchajú žiadnu škodu. Xcem tým povedať, že záleží na človeku. A nie je ochranár ako ochranár a nie je bajker ako bajker. V zakázaných zónach sa bajkovalo a aj bajkovať bude. Aj keď v tichosti. A jediná smola je, keď narazíte na ochranára z kategórie "som vedúci s odznakom". Ale je to vždy lepšie ako keby ste narazili na medveďa. :twisted:
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 13:07:21
00
Ale je to vždy lepšie ako keby ste narazili na medveďa. :twisted:


Nebol by som si tak isty. Od medveda vies co mozes ocakavat. :cry:
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 13:34:52
00
to je fakt, a ešte je aj zákonom chránený :lol:
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 14:16:26
00
Pretoze sme na slovensku? Priznam sa, ze uz dlhsie rozmyslam nad tym ako toto pomocou SloMBy posunut dalej..hoci to vyzera ako dopredu prehrany boj, ale za pokus to stoji. Urcite by nebolo odveci vyznacit/povolit aspon zopar tras v NAPANTE mimo asfaltky atd...
Takato zmena sa da urobit iba zmenou zakona o NP a na to je zatial bikerska komunita mala :cry: jedina sanca na uspech je spojit sa s organizaciami ( turistickymi, cestovny ruch, horsky sprievodcovia ai. ) ktore maju tiez co povedat k danej problematike. Lenze nasim Slovenskym problemom je to, ze kazda organizacia kope na vlastnu branku. V NP Slovensky raj boli minuly rok povolene 4 oficialne trasy pre bikerov, hoci s obmedzeniami, ale je to prva lastovicka.
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 20:46:48
00
to je fakt, a ešte je aj zákonom chránený :lol:

ale len kým neprekročí právomoci
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 20:54:08
00
rýchlosť jazdy v rámci "normálnosti" (toto si neviem predstaviť ako by sa kontrolovalo)

Toto je problém aj stanoviť, niekde v diskusii sa raz hodila hláška, že Barényi dávajúci si na traili oraz pri 30 km/h je trošku iné riziko pre okoloidúcich ako ***** rútiaca sa tým istým trailom 10 km/h, môžete si tipnúť, ktoré nižšie :D
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 20:59:01
00
Trochu OT moc rečí málo fotiek založte si inú tému.
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 21:14:39
00
Neviem ako je to v zahraničí s výnimkami pre jazdy v oblasti NP ale vedeľ by som si predstaviť aj model - predávania jednodenných alebo viacdenných povoleniek na vstup do konkrétnej oblasti NP. Predaj by zabezpečovala konkrétna správa NP za nejakú symbolickú sumičku. Vyriešil by sa tým problém buzerácie bikerov zo strany štátneho aparátu a na druhej strane by si prilepšili správcovia NP a tieto prostriedky by mohli investovať do samotnej údržby turistického a cykloturistického značenia. Je to taký prípad "vlk sýti a ovca celá". 8)
Zobraziť komentár 26.03.2009 - 21:14:50
00
keyboard_arrow_up