Lokalizácia
Formulár sa odosiela
to tak nejak vychádza z toho že ak mám ísť na 5 či 6 rýchlosťou 50km/h a aj 130km/h tak niekde je chyba :D

Ono ta "chyba" je v pruznosti dnesnych turbomotorov. :) Napr. aj ta 1,2 TSI je taka, ze z obce som sa rozbehol na trojke, max. stvorke a potom som uz zaradil rovno sestku. Sice som si na to chvilu musel zvykat, ale rychlo som zistil, ze radenie do stvorky resp. minimalne pätky nema vyznam. Stvorka a pätka maju pri tom sprevodovani s tym motorom zmysel asi len pri stupaniach alebo predbiehani, na rovine a pri komotnej jazde su zbytocne. Ak neklesa rychlost pod 60 km/h, tak sa s tym motorom da jazdit ako s automatom (zaradena sestka a radiacej paky sa naozaj netreba chytat).
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 10:47:30
00
Ja sa v autách až tak nevyznám, myslel som, že 6tky sa dávali len na väčšie objemy (u mňa napr. 1,9 TDi). Aké je to auto?
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 10:49:35
00
Dnes uz sa tie sestky pchaju kvoli emisiam do dost vela aut. Toto je Yeti.
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 10:51:49
01
Veru. Tiež ju máme v Dusteri. Motor 1.5 dCi.
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 10:54:20
00
Ak si prdkam medzi dedinami tak zhruba pri 70ke supnem 6ku co je u mna asi 1500 otacok. Na predbiehanie to ale samozrejme nestaci. Mam krabicu od WV 1.9 TDI. Musim si viac vsimat otacky/prevod/rychlost a spravanie kedy je auto zive,mam pocit ze zivost sa zacina prejavovat cca od 1600 otacok, samozrejme ze nie do nejakeho vacsieho kopceka. :)
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 10:58:19
00
Teraz som si spomenul, že sa ma kedysi ktosi pýtal ktoré písmenká v "TDI" mám červené, vraj je v tom nejaký rozdiel. Ale už si nespomínam aký. Ja mám červené "DI"

Prílohy:

1_TDI.jpg
1_TDI.jpg 60.45 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

2_tdi.jpg
2_tdi.jpg 7.77 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

3_TDI.gif
3_TDI.gif 18.94 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 04.02.2015 - 11:01:36
00
Ono ta "chyba" je v pruznosti dnesnych turbomotorov. :) Napr. aj ta 1,2 TSI je taka, ze z obce som sa rozbehol na trojke, max. stvorke a potom som uz zaradil rovno sestku. Sice som si na to chvilu musel zvykat, ale rychlo som zistil, ze radenie do stvorky a pätky nema vyznam. Stvorka a pätka maju pri tom sprevodovani s tym motorom zmysel asi len pri stupaniach alebo predbiehani, na rovine a pri komotnej jazde su zbytocne. Ak neklesa rychlost pod 60 km/h, tak sa s tym motorom da jazdit ako s automatom (zaradena sestka a radiacej paky sa naozaj netreba chytat).

z trojky rovno na 5ku nie je problém zaradiť na ničom.. tak som kludne aj na škodovke jazdil :lol:
a teda to netreba chytať je asi silne otázka jazdného štýlu, to zrýchlenie (pozviechanie sa) na poslednom stupni z 50-60 na 130 nebude boh vie čo.. a na druhej strane motať na 6ke 4000+ otáčok, je dosť na hovno navrhnutá prevodovka, to zas zožere trávu pri ceste a nie slávnych 5L/100km
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 11:02:33
00
Vsak som pisal, ze pri komotnej jazde. :) Jasne, ze akcelerovat zo 60 km/h na sestke nie je zabava. A v tom Yetim sice neviem kolko presne toci pri 130 km/h na sestke (okolo 3 tisic), ale nova Fabia toci na sestke pri 130 km/h cca 2700-2800 (motor 81 kW) a pri pätstupnovej prevodovke (motor 66 kW) toci 3000. Takze ziadnych 4000 nehrozi. :)
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 11:10:41
00
len to daj do súvisu kolko točia na tom istom stupni potom pri 50ke (ak to vôbec utiahnu), aby sme sa zas nedostali na hausnumerá.. lebo pointa bola v tom že na jednom stupni to ťahať pri 50 aj 130 je kravina (tak ako to zrýchlovať z 50 na 130 na tom stupni)
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 11:25:26
00
Teraz som si spomenul, že sa ma kedysi ktosi pýtal ktoré písmenká v "TDI" mám červené, vraj je v tom nejaký rozdiel. Ale už si nespomínam aký. Ja mám červené "DI"

Značí to výkonovú verziu "traktor dízlu".
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 11:31:34
02
Teraz som si spomenul, že sa ma kedysi ktosi pýtal ktoré písmenká v "TDI" mám červené, vraj je v tom nejaký rozdiel. Ale už si nespomínam aký. Ja mám červené "DI"


http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=164&t=86393

kedysi to rozlisovalo vykon auta, cim viac cervenych pismen, tym vyssi vykon, teraz sa v tom uz nevyznaju ani majstri vo fabrike :D :D
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 11:33:03
02
neviem, ale nikdy som neriešil v aute otáčky :rofl: , počúvam motor a radím podľa situácií a keď ho neni počuť, tak viem ako sa chová pri rôznych prevod. stupňoch , resp. aký priebeh,tak či mám 3-ku a idem 50 alebo 150 proste ako treba, či načo sa tu rozoberajú 100 strán otáčky?
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 12:14:57
00
Veru. Tiež ju máme v Dusteri. Motor 1.5 dCi.


Duster s 1,5DCI je trosku ine, tam je sestka kvoli jednotke. Realne sa na dustri mozes rozbiehat na dvojke, jednotka je cisto na redukciu do terenu. Tam je ta sestka skor ako patka, pri 130 uz toci vcelku dost.
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 12:19:57
00
Veru. Tiež ju máme v Dusteri. Motor 1.5 dCi.


Ale to preto, ze mas kratku jednotku, akoze redukciu...
Dvojkolka Duster ma len 5kvalt.
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 12:37:04
00
však kedysi ani otáčkomery moc v autách nebývali, napríklad tú toyotu som mal bez otáčkomera, to bolo v celku dosť holé auto bez výbavy.. ale aj tak to všetko smeruje k tomu, že za pár rokov bude automat štandard a bude on radiť ako uzná za vhodné :D
Zobraziť komentár 04.02.2015 - 13:23:59
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up