Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Osobne som, ale ešte nejazdil na nafte, kde by som radil v meste päťku
osobne jazdim momentalne SUV, kde jazdim pri 50 tke na 5ke. ten isty motor, len v osobnom aute som jazdil na stvorke, podobne ako lakko. obe auta su s manualnou prevodovkou. jednoducho pri tych SUV su vyrazne kratsie prevody, kedze sa pocita s tym, ze sa raz moze dostat aj do horsieho terenu. aj maximalne rychlosti su rozne.
takze pisat tu na akych prevodovych stupnoch jazdit pri roznych rychlostiach nema ziadny vyznam.
nie nutne, na 5 pri 130 mas 4000rpm, pri 50 1500 (jasne lisi sa u kazdeho modelu, u mna na megane je to tak, chcelo by to este 6 prevod, to bude asi ta chyba )
to tak nejak vychádza z toho že ak mám ísť na 5 či 6 rýchlosťou 50km/h a aj 130km/h tak niekde je chyba
Ono ta "chyba" je v pruznosti dnesnych turbomotorov. Napr. aj ta 1,2 TSI je taka, ze z obce som sa rozbehol na trojke, max. stvorke a potom som uz zaradil rovno sestku. Sice som si na to chvilu musel zvykat, ale rychlo som zistil, ze radenie do stvorky resp. minimalne pätky nema vyznam. Stvorka a pätka maju pri tom sprevodovani s tym motorom zmysel asi len pri stupaniach alebo predbiehani, na rovine a pri komotnej jazde su zbytocne. Ak neklesa rychlost pod 60 km/h, tak sa s tym motorom da jazdit ako s automatom (zaradena sestka a radiacej paky sa naozaj netreba chytat).
Ak si prdkam medzi dedinami tak zhruba pri 70ke supnem 6ku co je u mna asi 1500 otacok. Na predbiehanie to ale samozrejme nestaci. Mam krabicu od WV 1.9 TDI. Musim si viac vsimat otacky/prevod/rychlost a spravanie kedy je auto zive,mam pocit ze zivost sa zacina prejavovat cca od 1600 otacok, samozrejme ze nie do nejakeho vacsieho kopceka.
Teraz som si spomenul, že sa ma kedysi ktosi pýtal ktoré písmenká v "TDI" mám červené, vraj je v tom nejaký rozdiel. Ale už si nespomínam aký. Ja mám červené "DI"
Ono ta "chyba" je v pruznosti dnesnych turbomotorov. Napr. aj ta 1,2 TSI je taka, ze z obce som sa rozbehol na trojke, max. stvorke a potom som uz zaradil rovno sestku. Sice som si na to chvilu musel zvykat, ale rychlo som zistil, ze radenie do stvorky a pätky nema vyznam. Stvorka a pätka maju pri tom sprevodovani s tym motorom zmysel asi len pri stupaniach alebo predbiehani, na rovine a pri komotnej jazde su zbytocne. Ak neklesa rychlost pod 60 km/h, tak sa s tym motorom da jazdit ako s automatom (zaradena sestka a radiacej paky sa naozaj netreba chytat).
z trojky rovno na 5ku nie je problém zaradiť na ničom.. tak som kludne aj na škodovke jazdil
a teda to netreba chytať je asi silne otázka jazdného štýlu, to zrýchlenie (pozviechanie sa) na poslednom stupni z 50-60 na 130 nebude boh vie čo.. a na druhej strane motať na 6ke 4000+ otáčok, je dosť na hovno navrhnutá prevodovka, to zas zožere trávu pri ceste a nie slávnych 5L/100km
Vsak som pisal, ze pri komotnej jazde. Jasne, ze akcelerovat zo 60 km/h na sestke nie je zabava. A v tom Yetim sice neviem kolko presne toci pri 130 km/h na sestke (okolo 3 tisic), ale nova Fabia toci na sestke pri 130 km/h cca 2700-2800 (motor 81 kW) a pri pätstupnovej prevodovke (motor 66 kW) toci 3000. Takze ziadnych 4000 nehrozi.
len to daj do súvisu kolko točia na tom istom stupni potom pri 50ke (ak to vôbec utiahnu), aby sme sa zas nedostali na hausnumerá.. lebo pointa bola v tom že na jednom stupni to ťahať pri 50 aj 130 je kravina (tak ako to zrýchlovať z 50 na 130 na tom stupni)
Teraz som si spomenul, že sa ma kedysi ktosi pýtal ktoré písmenká v "TDI" mám červené, vraj je v tom nejaký rozdiel. Ale už si nespomínam aký. Ja mám červené "DI"
Teraz som si spomenul, že sa ma kedysi ktosi pýtal ktoré písmenká v "TDI" mám červené, vraj je v tom nejaký rozdiel. Ale už si nespomínam aký. Ja mám červené "DI"
neviem, ale nikdy som neriešil v aute otáčky , počúvam motor a radím podľa situácií a keď ho neni počuť, tak viem ako sa chová pri rôznych prevod. stupňoch , resp. aký priebeh,tak či mám 3-ku a idem 50 alebo 150 proste ako treba, či načo sa tu rozoberajú 100 strán otáčky?
Duster s 1,5DCI je trosku ine, tam je sestka kvoli jednotke. Realne sa na dustri mozes rozbiehat na dvojke, jednotka je cisto na redukciu do terenu. Tam je ta sestka skor ako patka, pri 130 uz toci vcelku dost.
však kedysi ani otáčkomery moc v autách nebývali, napríklad tú toyotu som mal bez otáčkomera, to bolo v celku dosť holé auto bez výbavy.. ale aj tak to všetko smeruje k tomu, že za pár rokov bude automat štandard a bude on radiť ako uzná za vhodné
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
osobne jazdim momentalne SUV, kde jazdim pri 50 tke na 5ke. ten isty motor, len v osobnom aute som jazdil na stvorke, podobne ako lakko. obe auta su s manualnou prevodovkou. jednoducho pri tych SUV su vyrazne kratsie prevody, kedze sa pocita s tym, ze sa raz moze dostat aj do horsieho terenu. aj maximalne rychlosti su rozne.
takze pisat tu na akych prevodovych stupnoch jazdit pri roznych rychlostiach nema ziadny vyznam.
Ono ta "chyba" je v pruznosti dnesnych turbomotorov.
z trojky rovno na 5ku nie je problém zaradiť na ničom.. tak som kludne aj na škodovke jazdil
a teda to netreba chytať je asi silne otázka jazdného štýlu, to zrýchlenie (pozviechanie sa) na poslednom stupni z 50-60 na 130 nebude boh vie čo.. a na druhej strane motať na 6ke 4000+ otáčok, je dosť na hovno navrhnutá prevodovka, to zas zožere trávu pri ceste a nie slávnych 5L/100km
Značí to výkonovú verziu "traktor dízlu".
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=164&t=86393
kedysi to rozlisovalo vykon auta, cim viac cervenych pismen, tym vyssi vykon, teraz sa v tom uz nevyznaju ani majstri vo fabrike
Duster s 1,5DCI je trosku ine, tam je sestka kvoli jednotke. Realne sa na dustri mozes rozbiehat na dvojke, jednotka je cisto na redukciu do terenu. Tam je ta sestka skor ako patka, pri 130 uz toci vcelku dost.
Ale to preto, ze mas kratku jednotku, akoze redukciu...
Dvojkolka Duster ma len 5kvalt.
Vlastne som nikdy nemal auto s otackomerom...