este giro zabudol uviest,
ze u vacsiny dieslov hlavne tych so silnym krutiacim momentom , napr. silnejsie motorizacie Fordu Mondeo alebo Focusu, odchadza po 130-150tis. dvojhmotovy zotrvacnik
vid citat z auto.trend
Dvojhmotové zotrvačníky
Chronicky zlyhávajú aj dvojhmotové zotrvačníky, ktoré sa začali uplatňovať asi pred deviatimi rokmi. V dôsledku nerovnomerného chodu býva obežné
koleso zotrvačníka na vznetových motoroch proti náboju odpružené. To zabraňuje prenosu vibrácií do prevodovky a aj namáhanie silent blokov je menšie.
Tento vynález možno zlepšuje kultivovanosť behu motora, ale najmä pri podtáčaní alebo pri nútenom voľnobehu môže veľmi rýchlo skolabovať. Zničený dvojhmotový zotrvačník dáva o sebe vedieť rázmi pri zmene zaťaženia – napríklad pri radení alebo pridaní plynu. Postupne to dospeje tak ďaleko, že buchot sprevádza každý pohyb plynového pedála. Na nový zotrvačník si pripravte 25-tisíc českých korún.