Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Nieco o preprave lyzi:
http://autobild.cas.sk/clanok/198396/ako-vozit-lyze-na-streche-auta
Zobraziť komentár 27.11.2014 - 10:44:06
00
Dobré ráno, stará mama!
Zobraziť komentár 02.12.2014 - 16:21:43
00
ta nafta sa nakoniec aj tak niekde spotrebuje...
Zobraziť komentár 02.12.2014 - 16:28:13
00
Jezuslto - sa skúste opýtať niekde na elektrárni aký olej používajú pri turbínach a kolko krát ho menili za životnosť :) akurát sa o neho kontinuálne starajú t.j. filtrácia, odstraňovanie vlhkosti atď. čo v aute tak trochu nie je až ak možné (preto áno čiastočne je reportáž blud)

a odpoveď je 0, napr Dukovany šlapú s náplňou turbínového oleja z roku 85 (+doplnenie únikov), turbína na konštantných 3000 ot/min., teplota oleja strážená na 38-43°C..
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 07:34:13
00
CraObs : olej v turbine a olej v motore su rozdielne zalezitosti, aj teplota , ale hlavne kvoli karbonizacii oleja v spalovacom motore. Mozno ak auto jazdi na alkohol, by to slo ..
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 07:54:48
00
Ani v rušňoch nemenia olej každú chvíľu a tam už kabonizácia je.
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 08:04:25
00
Ja na to nie som odbornik :). Viem len ako vyzera olej na zaciatku, pri vymene a napr. na jednom aute dlho nebol meneny olej, po vymene klesla (namerane) spotreba o cca 10% (0.5l). Taktiez viem o autach, kde zanedbanie vymeny oleja viedlo k zadretiu motora, su motory na to citlive, napr. Saab 2.3l motor byval taky (1994-1997), dalej dosledna starostlivost o olej umoznovala starsim motorov Saab 900 (rocnik cca 84) dosahovat najazdy 500tisic a milion km, dalej napr. turbomotor, ktory chladi turbo olejom z motora je extra citlivy na spinavy olej /a este viac na nevychladenie po skonceni jazdy/, kedze vrtula sa toci 200-300t otacok/min. Podobne su citlivejsie na olej napr. Subaru 2l motory, oproti tomu Mitshubisi Lancer vyrazne menej. BMW mava na palubovke ciarku, kde ukazuje stav oleja na zaklade vypocitaneho jazdenia podla otacok, teploty , kedy sa ma menit. To vsetko su realne fakty, skusenosti. Zrejme je to vec velkosti celeho systemu, ako pisal CraObs. Tiez asi bude rozdiel, ci otacky motora su max. 2tisic, alebo 7-8tisic a najviac asi vadi teplota. 35 stupnov olej v turbine a 120, ci kolko v aute bude sakra rozdiel. V rusni neviem kolko, ale imho tiez bude na nizkej urovni. Dost mozne, ze ani nie karbonizacia zo spalovania, ale samotna teplota, ktora olej znehodnocuje.
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 08:26:24
00
sú, nie sú.. to je o zvolenom oleji na dané podmienky a o možnostiach starostlivosti o neho.. to aj len k tomu zaručene "mŕtvemu" oleju..
na druhej strane zas investovať do auta po 15tis. km 40-50€ nie je až taká pálka.. ale je možné že keby si si olej odpustil sám a polaboroval tak zo starého oleja dostaneš znovu použitelnú náplň (to je to čo sa na tej elektrárni práve kontinuálne deje)
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 08:49:48
00
Naco laborovat, ked jednoduchsie je vymenit celu napln za par eur. :) O turbinach fakt nic netusim, ale ak je tam teplota 40 stupnov, tak ten olej je ako na luxusnej dovolenke s longdrinkom so slamkou v ruke. :D

Pri klasickych spalovacich motoroch aut je problem jednak tepelne zatazenie oleja (casto nad 100 stupnov) a hlavne v postupnom riedeni oleja nespalenym benzinom / naftou zo stien spalovacieho priestoru (specialne pri DPF to byva este vyraznejsi problem kvoli regeneracii filtra) a toto nariedenie ziadny filter neodfiltruje. Cize postupom casu motor nie je mazany cistym olejom a to je dovod znizenia mazacich schopnosti a pri urcitej kritickej hodnote nasytenia, celkoveho znecistenia a tepelneho znehodnotenia sa proste mazaci film "roztrhne" a zacne to postupne "zrat" motor. Samozrejme to kriticke opotrebenie motora pri beznom pouzivani nie je otazka 10-20 000 km, ale nastava a postupne odidu loziska, piestne kruzky a mozno casom sa poskodia aj steny valcov a neviem co vsetko este. Nie som ziadny expert a netestoval som to az do tohto stavu ako ti chlapici z dokumentu. :D Len ta hodnovernost v dokumente sa rovna nule - ziadne zadokumentovanie stavu motora pred pouzitim jedneho oleja na 200 tisic, ziadne zmeranie kompresnych tlakov a rozborka motora po tych 200 tisicoch. Proste len populisticke tvrdenie ala Fico o sprisahani vyrobcov olejov, okradani obycajnych ludi a samozrejme bez podlozenia nejakymi dokazmi. Btw. dal som to sem zo srandy, ze co vsetko sa da dnes natocit a ze urcite tomu niektori aj uveria. Bol na to link v nejakej diskusii na SME. :D
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 09:31:39
01
luxusná dovolenka sa určuje podla druhu oleja..
ale hej, to som hovoril že tá cena výmeny nie je tak extrémna že by sa to nedalo uniesť, aj keď teda občas si vedia vypýtať za olej, ty si ho kúpiš za 5€ liter a servis naúčtuje aj 20€.. a ďalšia vec je vôbec reálna možnosť napratať nejakú "údržbovú stanicu oleja" niekam do priestoru auta..
Zobraziť komentár 09.12.2014 - 09:58:02
00
Uz ste niekto nestihli STK/EK do stanoveneho datumu a dostali ste za to pokutu?

http://auto.sme.sk/c/7537424/vodici-bez-tk-a-ek-cas-na-napravu-nedostanu-a-pokuta-sa-neznizi.html
Zobraziť komentár 10.12.2014 - 00:33:41
00
Ja som teraz na jesen presvihol stk aj ek o par dni no zatial bez sankcie.
Dcere sa to stalo zaciatkom roka a tiez bez straty kyticky.
Zobraziť komentár 10.12.2014 - 07:34:05
00
Švagra minuly tyžden chytili policajti s presvihnutou TK. Len 10 eur blokova pokuta.
Zobraziť komentár 10.12.2014 - 07:49:04
00
lenze tu pokutu dava obvodny urad dopravy a zivotneho prostredia a tam to za 10 eur nebude
Zobraziť komentár 10.12.2014 - 08:55:46
00
No tak otca strasili v servise ze to davaju priamo policajti na stk aj ked si mozno vymyslali. No nic ideeme dneska skusit tak som zvedavy ci prejdeme so 4 r autom. Mozno si daco vymyslia


Naposledy upravil large dňa 10.12.2014 - 09:09:53, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 10.12.2014 - 09:03:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up