Lokalizácia
Formulár sa odosiela
to je individuálne.. keď vonku sneží alebo mrholí a namŕza to tak sa proste ísť nedá a musíte roztápať na mieste.. ak však vonku len mrzne a je sucho tak kludne vyrážam okamžite..
keď aj niekto pravidelne stojí a zohrieva čo z toho? motor síce dostane teplotu ale všetko ostatné nie..
dnes väčšina áut aj tak nejazdí na doraz živostnosti a putujú na vrakoviská ešte "funkčné" takže či sa rozpadne po napr. 500 alebo 800tis km je jedno, keďže na vrakovisko pôjdu už pri 400 :)
Zobraziť komentár 07.12.2010 - 10:53:26
00
a aký máte názor na toto?
Ako keby som čítal poradňu pre vodičov napísaný v orgáne UV KSS Pravda pred 35-40 rokmi. No, trošku inovovanú...
To akože si autor ešte stále myslí, že tolerancie v motoroch sú také isté, ako pred 40 rokmi? Pre tých čo nevedia, oleje sa vymieňali každých 5 tis. km, existovali letné a zimné oleje, pri výmenách sa doporučovalo vyplachovanie motora preplachovým olejom, motory boli z takých materiálov, že do 100 tis. km bolo treba urobiť výbrus vložiek, použiť nové stieracie krúžky na valcoch a zabrúsiť ventily, dobré motory spotrebovali menej ako 1 l oleja na 1000 km...
Snáď autor nemyslel vážne, že motor pomalou jazdou sa opotrebuje pomalšie ako na voľnobehu... Obyčajná Fabia mi točí na voľnobehu 600-800 otáčok, teraz v zime sa riadiaca jednotka postará, aby bol beh motora rovnomerný a preto točí okolo 1200 otáčok. Kto mu to má zožrať, že za minútu voľnobežného chodu opotrebujem motor viac ako pomalou jazdou na povedzme 2400 otáčok? Však ten motor je rovnako studený (pri vyšších otáčkach sa síce skôr zahreje) ale za tú minútu urobí raz toľko otáčok...
Autor doporučuje ísť so studeným motorom pomaly, prudko nepridávať plyn. A čo mám robiť, keď po 200 m vychádzam na hlavnú a ráno v najväčšom traffic jame sa dostanem na hlavnú len tak, že s prešmykujúcimi kolesami vpálim do trochu väčšej medzery medzi dvomi idúcimi autami. Lebo inak stojím 5 minút na voľnobežných otáčkach...
Na predchádzajúcom aute (Octavia 1,8T) som každú zimu auto najprv naštartoval, nahodil kúrenie na maximum, zapol rozmrazovanie zadného skla, zmietol sneh, oškrabal ľad a námrazu a až potom som sa pohol. V teplom aute a s dobrým výhľadom. Za 10 rokov som najazdil skoro 200 tis. km, motor vydržal 15 tis. km bez doplnenia oleja, cez emisné kontroly som prechádzal s rezervou, akumulátor som vymieňal dvakrát - vždy po 4-5 rokoch sa odporúčal. Rovnako ako na Š1000MB alebo Fiate 1500p.
Neuveriteľné, čo dokážu ešte niektorí autori oprášiť, len aby dostali autorský honorár...
Zobraziť komentár 07.12.2010 - 20:44:14
00
Zaujímavé rebríčky poruchovosti áut: http://auto.pravda.sk/tuv-report-2011-toyota-prius-bori-myty-dsu-/sk-aporadna.asp?c=A101222_132344_sk-aporadna_p53
A "slovenská" Kia nedopadla až tak zle: "Najvyššie umiestnenie pre vozdilo, ktoré nepochádza z Nemecka ani z Japonska je 24. priečka pre Kiu cee’d."
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 16:35:44
00
a Golf?
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 17:07:26
00
na si auto najprv odhrniem a oskriabem a potom nastartujem a idem, cital som o tom tiez vela for kde sa ludia rozhadali na zivot a na smrt kto ma pravdu, myslim si vsak ze studeny motor na volnobehu nie je tak dobre mazany ako pri zatazi
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 17:32:25
00
Myslim ze do 0 nieje zohrievanie potrebne a staci ist na niazsich otackach. Motoru staci sa premazat. Mazanie je samozrejme zavisle od otacok, ale ked na suchy motor z tuhym olejom -10st da niekto otacky tak sa ten olej neroztecie po motori. Treba ho vzdy nechat trochu, aspon minutu brzat, ked su mrazy a planujes ho viac namahat. Je pravda ze az jazdou sa motor zohrieva, ale naco ho zohrievat ked nieje ani premazany: vid zvuk motora po nastartovani pri teplote pod 10st.
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 17:55:18
00
Keď sa niekomu auto od snehu čistiť nechce...

Prílohy:

to sa roztopi....jpg
to sa roztopi....jpg 64.24 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 22.12.2010 - 18:27:02
00
kokos to je chumaj
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 20:35:31
00
Rus na Range Rovery bude zákonite zver. Chudák auto
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 20:45:46
00
zaujimalo by ma, ako otvoril na tom aute dvere a ako vidi cez celne sklo, ked ma na nom sneh...a este, ze kde s nim bol, ked vsade na obrazku vidno kolko je tam snehu :)
Zobraziť komentár 22.12.2010 - 21:15:20
00
To musel byť nezabudnuteľný pohľad, keď ten hňup už v rozohriatom aute niekde prudšie zabrzdil... :D
Zobraziť komentár 23.12.2010 - 11:46:45
00
Santa asi nestíhal :) http://www.youtube.com/watch?v=e6FbRyDreoc&feature=player_embedded
pekne, pekne...
Zobraziť komentár 24.12.2010 - 11:44:28
00
nie je síce vianočná,ale sneh tam je:
naj reklama od Audi
Zobraziť komentár 24.12.2010 - 11:52:47
00
Jednoducho a pekne spravené. :y: Hoci kult quattro nemusím...
Zobraziť komentár 24.12.2010 - 14:42:39
00
Pekne sa s tými autičkami pohrali: http://auto.sme.sk/c/5696455/ktory-pohon-4x4-je-najlepsi-porovnavame-audi-bmw-mercedes-a-subaru.html
Zobraziť komentár 27.12.2010 - 11:29:19
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up